تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
کد خبر : 21636

سهل آبادی: برگزاری مسابقات نماچینی آجر منجر به احیای صنعت آجرچینی شد

سهل آبادی: برگزاری مسابقات نماچینی آجر منجر به احیای صنعت آجرچینی شد

به گزارش دنیای اسرار:رئیس خانه صنعت و معدن ایران گفت: برگزاری مسابقات نماچینی آجر در اصفهان منجر به احیای صنعت آجر چینی که رو به فراموشی بود، شد.به گزارش روابط عمومی گروه کارخانجات آجر نماچین، عبدالوهاب سهل آبادی در خصوص برگزاری دومین دوره مسابقات آزاد کشوری “نماچینی آجر” اظهار داشت: این اقدام حرکت نو و

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:رئیس خانه صنعت و معدن ایران گفت: برگزاری مسابقات نماچینی آجر در اصفهان منجر به احیای صنعت آجر چینی که رو به فراموشی بود، شد.
به گزارش روابط عمومی گروه کارخانجات آجر نماچین، عبدالوهاب سهل آبادی در خصوص برگزاری دومین دوره مسابقات آزاد کشوری “نماچینی آجر” اظهار داشت: این اقدام حرکت نو و جدیدی است که سال گذشته آغاز شد و امسال نیز ادامه دارد.
وی با بیان اینکه سال گذشته افراد مستعد و تحصیل‌کردهای در مسابقات آزاد کشوری نماچینی آجر مشارکت داشتند، ابراز داشت: حضور این افراد در مسابقات منجر به احیای صنعت آجر چینی در کشور شد.
رئیس خانه صنعت و معدن ایران همچنین به حضور بانوان در نخستین دوره مسابقات آزاد کشوری نماچینی آجر اشاره کرد و گفت: در گذشته بخش زیادی از معماری به استفاده از آجر منتهی می‌شد و احیای این هنر کار بسیار خوبی است.
وی به تنوع تولید آجر در کشور و به ویژه در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: امروز تنوع بسیار زیادی در رنگ‌ها، ابعاد و اشکال هندسی تولید آجر ایجاد شده که این امر بسیار خوب است.
سهل‌آبادی با بیان اینکه برگزاری مسابقات آزاد کشوری نماچینی آجر می‌تواند اهمیت کار نماکاران ر بیش از گذشته نمایان کند، ابراز داشت: این مسابقات نشان داد که تحصیل کرده‌ها فقط پشت میز نشین نیستند و میتوانند در مباحث عملی نیز ورود کنند.
وی با بیان اینکه استان اصفهان در برهه‌ای از زمان ۵۰ درصد آجر کشور را تولید میکرده است، اضافه کرد: برگزاری مسابقات آزاد کشوری نماچینی آجر و احیای مجدد این صنعت در اصفهان امری پسندیده است که مورد اقبال نیز قرار خواهد گرفت.
رئیس خانه صنعت و معدن ایران با بیان اینکه تنوع تولید آجر در شرکت آجرنماچین نعمتی است که باید قدر آن را بدانیم، اضافه کرد: این امر تحولی را در کشور ایجاد کرده و انقلابی در صنعت آجر سازی است که این امر با ترکیب فناوری، هنر و صنعت رقم خورده است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.