تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۱۸
کد خبر : 32355

سومین ممیزی فنی – تخصصی انرژی هلدینگ پتروپالایش اصفهان انجام شد

سومین ممیزی فنی – تخصصی انرژی هلدینگ پتروپالایش اصفهان انجام شد

  سومین ممیزی فنی – تخصصی انرژی هلدینگ پتروپالایش اصفهان با حضور ممیزانی از شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی و دیگر مجموعه‌های پالایشی کشور طی ۵ روز کاری انجام شد. به گزارش دنیای اسرار، سومین ممیزی فنی – تخصصی انرژی هلدینگ پتروپالایش اصفهان با حضور ممیزانی از شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی و

Print Friendly, PDF & Email

 

سومین ممیزی فنی – تخصصی انرژی هلدینگ پتروپالایش اصفهان با حضور ممیزانی از شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی و دیگر مجموعه‌های پالایشی کشور طی ۵ روز کاری انجام شد.
به گزارش دنیای اسرار، سومین ممیزی فنی – تخصصی انرژی هلدینگ پتروپالایش اصفهان با حضور ممیزانی از شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی و دیگر مجموعه‌های پالایشی کشور طی ۵ روز کاری انجام شد.
عباس عبدلی، رئیس مطالعات و مدیریت انرژی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی که به عنوان سرپرست تیم ممیزی در این مراسم حضور داشت، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با بیان اینکه بر اساس آخرین گزارش مستند آژانس بین المللی انرژی که مربوط به سال ۲۰۲۰ است، اظهار داشت: در این سال در دنیا ۱۲۲ هزار و ۸۴۰ میلیون بشکه معادل نفت خام انرژی تولید شده که در همان سال در کشور ایران دو هزار و ۱۱۳ میلیون بشکه معادل نفت خام تولید انرژی بوده و یک هزار و ۲۲۶ میلیون بشکه معادل نفت خام مصرف انرژی را داشته ایم.
رئیس مطالعات و مدیریت انرژی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با یان اینکه از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۹ روند انتشار گازهای گلخانه ای بررسی شده است، افزود: سهم ایران در سال ۲۰۱۹ بیش از ۶۳۰ میلیون تن تولید گازهای گلخانه ای بوده است و متاسفانه ایران جزء ۱۰ کشور اول تولید کننده گازهای گلخانه ای است.
وی با بیان اینکه نمودار مصرف انرژی در شرکت های پالایش و پخش کشور از چهار سال گذشته تاکنون تهیه شده است، گفت: این نمودار بیانگر مصرف ۹۲ درصد از انرژی پالایش و پخش کشور توسط ۱۰ پالایشگاه است، در سال گذشته در کشور پالایش و پخش معادل ۶۰ میلیون بشکه معادل نفت خام انرژی مصرف کرده ایم.
عبدلی گفت: مطابق قانون اصلاح الگوی مصرف سند بالادستی برای حوزه انرژی کشور وجود دارد که ماده ۵۴ آن الزام کرده که واحدهای نیروگاهی، پالایشگاهی و پتروشیمی باید واحدهای مدیریت انرژی را استقرار دهند و هر سه سال یکبار ممیزی انرژی را انجام دهند.
وی با اشاره به اینکه ما در پروسه میزی انرژی سعی داریم فعالیت های هر شرکت را بازنگری و مدارک و اسناد را بررسی کنیم، افزود: موراد نیاز به اصلاح را متذکر می شویم و نقاط ضعف و قوت را شناسایی و در گزارش نهایی اعلام خواهیم کرد.
رئیس مطالعات و مدیریت انرژی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه کنترل مناطق عملیاتی نیز در دستور کار ویژه ممیزی انرژی قرار دارد، ادامه داد: هر کجا که نیاز به پروژه بهبود باشد، اعلام خواهیم کرد.
وی با اشاره به ما معمولا با ۲ سیستم و فرایند جدید و قدیمی رو به رو هستیم، اضافه کرد: اگر سیستم ما قدیمی باشد با طراحی به روز و کارآمد می توان عملکرد آن را بهبود داد.
عبدلی با بیان اینکه سه دوره ممیزی تاکنون برگزار شده است، افزود: در این دوره بعد از اصفهان ممیزی پالایشگاه‌های شیراز و اراک انجام می شود که به زودی انجام خواهد شد.
انجام ۲ هزار و ۲۸۰ نفر ساعت کار فشرده ممیزی در هلدینگ پتروپالایش اصفهان
وی همچنین با اشاره به انجام دو هزار و ۲۸۰ نفر ساعت کار فشرده ممیزی در هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: در بخس خای مختلف ممیزی انجام شد و تا ۲ ماه آینده جگزارش نهایی ممیزی برای شرکت ارسال خواهد شد.
رئیس مطالعات و مدیریت انرژی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی همچنین ضمن قدردانی از جوانگرایی در هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: این امر می تواند بهره برداری از زیرساخت های موجود را افزایش دهد.
اقدام خوب راه اندازی مدیریت میترینگ در هلدینگ پتروپالایش اصفهان
وی همچنین از ایجاد مدیریت میترینگ در هلدینگ پتروپالایش اصفهان تقدیر کرد و افزود: این مدیریت تاکنون در هیچ پالایشگاهی راه اندازی نشده است، برای این بخش ۱۴ سمت تعریف شده که در نوع خود جای تقدیر دارد.
عبدلی تاکید کرد: مدیریت میترینگ چشم سوم و بازوی نظارتی قوی است که می تواند در همه بخش های بیرونی و درونی شرکت تاثیرگذار باشد.
وی افزود: نظارت بر بحث میترینگ واحدهای عملیاتی باید بیش از گذشته انجام شود که این امر می تواند در بهره برداری بیشتر موثر باشد، باید توجه داشت که کل استک ها و فلر در هلدینگ پتروپالایش اصفهان بدون آلاینده است و حتی آلایندگی آن کمتر از صفر است.
توسعه متوازن در هلدینگ پتروپالایش اصفهان در دستور کار است
همچنین دکتر محسن قدیری، مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان نیز در این آئین با بیان اینکه توسعه متوازن در هلدینگ پتروپالایش اصفهان در دستور کار است، اظهار داشت: در این توسعه همه بخش ها از جمله منابع انسانی، زیرساخت‌ها، تولید، فروش، صادرات و … دیده شده است.
وی با بیان اینکه برای تامین رفاه کارکنان با توجه به اصول اصلی پدافند غیرعامل همه ابعاد زندگی کارکنان را مورد توجه داریم، ادامه داد: برای مسکن، فرزندان، استعدادیابی، جوان سازی و … نیروی انسانی هلدینگ پتروپالایش اصفهان برنامه داریم.
مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با اشاره به سوددهی بالای هلدینگ پتروپالایش اصفهان در سال ۱۴۰۱ گفت: مهم ترین عامل کسب این رتبه راه اندازی واحد تصفیه گازوئیل با سوددهی بالا بود.
وی تصریح کرد: ما در این دوره برای آلاینده نبودن هلدینگ پتروپالایش اصفهان فعالیت های زیادی را انجام دادیم و آنالایزرها بیانگر میزان تولید آلایندگی ما هستند.
قدیری با بیان اینکه هدفگذاری ما حذف استفاده از برق شهری در هلدینگ پتروپالایش اصفهان است، گفت: ما راه اندازی نیروگاه خورشیدی را در هلدینگ پتروپالایش اصفهان در دستور کار داریم و به زودی محقق خواهد شد.
وی با بیان اینکه در زمینه تامین آب نیز برنامه های زیادی را در دستور کار داریم و به زودی وابستگی ما به مصرف آب شرب نیز قطع خواهد شد، ابراز داشت: پروژه راه اندازی پیش تصفیه خانه آب در شاهین شهر آغاز شده و در آینده نزدیک بهره برداری خواهد شد.
مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با بیان اینکه تا سال آینده پروژه انتقال آب از خلیج فارس بهره برداری خواهد داشت، اضافه کرد: سعی داریم در روند اجرای پروژه ها به شهر اصفهان نیز در زمینه تامین آب کمک کنیم.

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.