تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۷
کد خبر : 16964

شایعات کرونا سلامت روان جامعه را هدف گرفته

شایعات کرونا سلامت روان جامعه را هدف گرفته

رئیس اداره اطلاع رسانی ستاد مبارزه با کرونا در استان اصفهان : شایعات کرونا سلامت روان جامعه را هدف گرفته رئیس اداره اطلاع رسانی ستاد مبارزه با کرونا در استان اصفهان گفت:  شیوع شایعات و اظهارنظرهای غیرکارشناسانه امروز درسطح اصفهان بسیار خطرناک شده است و سلامت روان جامعه را هدف گرفته است. به گزارش  دنیای

Print Friendly, PDF & Email

رئیس اداره اطلاع رسانی ستاد مبارزه با کرونا در استان اصفهان :


شایعات کرونا سلامت روان جامعه را هدف گرفته

رئیس اداره اطلاع رسانی ستاد مبارزه با کرونا در استان اصفهان گفت:  شیوع شایعات و اظهارنظرهای غیرکارشناسانه امروز درسطح اصفهان بسیار خطرناک شده است و سلامت روان جامعه را هدف گرفته است.

به گزارش  دنیای اسرار:آرش نجیمی در نشست خبری بااصحاب رسانه با موضوع روند اطلاع رسانی بیماری کرونا اظهار کرد: سرایت ویروس کرونا قابل مقایسه با ویروس های دیگر این خانواده نیست و علت این همه سروصدا و نگرانی و ترس، سرایت بالای ویروس است.

رئیس اداره اطلاع رسانی ستاد مبارزه با کرونا در استان اصفهان گفت:نباید از این ویروس ترسید بلکه تنها باید بدانیم شدت مسری بودن آن بالاست ،نمی توانستیم برای ویروس سیم خاردار بکشیم و به هرحال از طریقی وارد کشور می شد، بنابراین پیشگیری اهمیت دارد، چون کرونا مسری است و راه مقابله با آن جلوگیری از انتقال است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: اگر این بیماری به درستی پیشگیری شود احتمال سرایت آن پایین می‌آید از صد مورد ابتلاء ۸۵نفر اصلاً ابتلاء به بیماری را متوجه نمی‌شوند یا به شکل یک سرماخوردگی ساده بروز می‌کند و تنها ۱۵نفر احتیاج به بستری خواهند داشت که درمان نگهدارنده برای آنها لازم می‌شود و مابقی این تعداد بهبودی خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه شستن دست‌ها در عدم ابتلاء یا کنترل بیماری بسیار مؤثر است، اظهار کرد: انتقال بیماری با ذرات و قطرات تنفسی و سطوح آلوده است ترس زیاد از این بیماری یا بی اهمیت دانستن آن خود بسیار خطرناک است.

نجیمی با ابراز تأسف از اینکه ما متهم به مخفی کردن و دروغگویی شده ایم، درحالی که چهره کرونا از نظر بهداشت و درمان چیزی است که گفته شد، تصریح کرد: وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی به فکر سلامت مردم است، اما قیاس ایران و چین اشتباه است، حتی قیاس استان ها با یکدیگر اشتباه است.

وی با تاکید بر اینکه شرایط روانی اصفهان بسیار خطرناک است، تصریح کرد: وضعیت اصفهان در بیماری کرونا خطرناک نیست بلکه به خاطر آسیب‌های روانی از شایعات نادرست این وضعیت به سمت خطرناکی پیش رفته است که در این رابطه متأسفانه انتشار فایل‌های صوتی و اخبار کذب یا نامه‌های با امضای جعلی هر لحظه دیده می‌شود.


سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بار دیگر با بیان اینکه تاکنون دو مورد قطعی کرونا در اصفهان داریم، تأکید کرد: ما هیچ دروغی نداریم که به مردم بگوییم. چند ده مورد مشکوک از ابتلا به ویروس به تهران فرستاده ایم، ولی جواب آزمایشات منفی بود و نمی توانیم موارد مشکوک را بگوییم چون هرلحظه موارد مشکوک کم و زیاد می شود.

وی با تاکید بر اینکه تا دو هفته پیش حتی امکان سنجش بیماری در کشور نبود، اظهار کرد: تا این لحظه اصفهان تنها دو مورد قطعی کرونا را دارد و قرار بر این است تمام موارد آمار مرگ کرونا در استان‌ها به وزارت خانه منتقل شود و هیچ مقام دیگری متولی آمار دهی و مصاحبه در این زمینه نیست.
رئیس اداره اطلاع رسانی ستاد مبارزه با کرونا در استان اصفهان گفت:  شیوع شایعات و اظهارنظرهای غیرکارشناسانه امروز درسطح اصفهان بسیار خطرناک شده است و سلامت روان جامعه را هدف گرفته است.

وی استفاده از ماسک برای افراد عادی را غیرضروری دانست و گفت: همین مسئله باعث کمبود ماسک برای بیماران خاص و افرادی که لازم است ماسک استفاده کنند شده است، برای داخل منزل هم ژل شستشو نیاز نیست و همان ضدعفونی های معمول و شستن دست‌ها با آب و صابون کفایت می‌کند و این ژل ها برای استفاده در مواقع خاص خارج از منزل است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پاسخ به انتقادات خبرنگاران از برگزاری دیرهنگام این جلسه و اطلاع رسانی به خبرنگاران، تصریح کرد: بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزاری جلسات عمومی ممنوع است و همین جلسه هم غیرقانونی است.

رئیس اداره اطلاع رسانی ستاد مبارزه با کرونا در استان اصفهان با اشاره به اینکه خبرنگاران این روزها سؤال و انتقاد زیادی دارند گفت: انتقادات به جاست اما حجم کار زیاد است، به همین منظور سایتی پیش بینی شده که تمام اخبار، اطلاعات و آمار روی آن قرار داده شده است و همه برای اطلاع از اخبار می توانند به آدرس Corona.mui.ac.irمراجعه کنند.

خبرنگار:علیرضاهژبری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.