تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
کد خبر : 27907

شرکت فولاد مبارکه حامی و کمک‌رسانِ پروژه فولادسازی فولاد سفیددشت

شرکت فولاد مبارکه حامی و کمک‌رسانِ پروژه فولادسازی فولاد سفیددشت

به گزارش دنیای اسرار:مدیرعامل فولاد مبارکه در جلسه با مدیرعامل و مدیران شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری مطرح کرد: شرکت فولاد مبارکه حامی و کمک‌رسانِ پروژه فولادسازی فولاد سفیددشت مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: امیدواریم با تلاش و همت مدیران مجموعه فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری تا پیش از سال ۱۴۰۱ به اهداف تعریف‌شده

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:مدیرعامل فولاد مبارکه در جلسه با مدیرعامل و مدیران شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری مطرح کرد: شرکت فولاد مبارکه حامی و کمک‌رسانِ پروژه فولادسازی فولاد سفیددشت مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: امیدواریم با تلاش و همت مدیران مجموعه فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری تا پیش از سال ۱۴۰۱ به اهداف تعریف‌شده برای این صنعت دست پیدا کنیم و در نخستین گام، کوره قوس الکتریکی آن را راه‌اندازی نماییم.

 محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، در جلسه با مدیرعامل و مدیران شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری با تأکید بر ضرورت پیگیری رفع مسائل و مشکلات این شرکت اظهار کرد: مدیران و دست‌اندرکاران در مجموعه فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری باید پیگیر مسائل و مشکلات موجود باشند و از پیگیری خسته نشوند.
وی با بیان اینکه برای بهره‌برداری از پروژه فولادسازی فولاد سفیددشت نباید زمان را از دست داد، افزود: این پروژه نتیجه یک عمر تلاش مجموعه فولاد سفیددشت است و باید توسط مدیرعامل شرکت فولاد سفیددشت به نتیجه برسد. در همین راستا آمادگی شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان حامی و کمک‌رسان برای به نتیجه رساندن این پروژه را اعلام می‌کنم؛ البته آزادسازی تجهیزات از گمرک در این خصوص اهمیت زیادی دارد و لازم است در هر مرحله از اجرای این پروژه، اگر  پیمانکار کوتاهی کرد، خودتان کار را ادامه دهید و آن را به سرانجام برسانید.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط حاکم بر کشور، تحت هیچ شرایطی نباید از سرعت پروژه‌های گروه  فولاد مبارکه کاسته شود، بنابراین باید محکم و با انرژی و انگیزه به جلو حرکت کرد و این انتظار از  مدیران شرکت فولاد سفیددشت می‌رود که با تمام قوا به جلو حرکت کند.
وی ادامه داد: موضوعات مربوط به مگامدول شرکت فولاد سفیددشت نیز باید با همکاری امور  سرمایه‌گذاری مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد، چراکه سیاست فولاد مبارکه بر مبنای توسعه است؛ در این میان بحث مواد اولیه، انرژی، هزینه حمل‌ونقل و محل موردنظر برای احداث واحد مگامدول باید بررسی و کارِ کارشناسی‌شده و آمایش سرزمین برای آن انجام شود.
طیب‌نیا در خصوص ضرورت کاهش هزینه‌ها تأکید کرد: کاهش هزینه تولید همواره از بحث‌های جدی ما بوده و اکنون به‌واسطه قیمت انرژی و شرایط کشور، راه‌اندازی مدول‌های احیا دارای توجیه اقتصادی است، اما در آینده مشخص نیست که قیمت گاز و دیگر موارد در وضعیت فعلی باقی بمانند. پس باید در فولاد مبارکه و مجموعه‌های وابسته به آن، مباحث مربوط به انرژی، کاهش مصارف آب و محیط‌زیست به‌عنوان اهداف اصلی در نظر گرفته شوند.
وی با بیان اینکه مباحث مربوط به انرژی از چالش‌های جدی کشور است و در آینده نیز جدی‌تر  می‌شود، گفت: در شرایط فعلی می‌توان انعطاف بیشتری در روش‌های تولید و حرکت به سمت جلو داشت؛ بنابراین اگر قرار است طرح توسعه‌ای تعریف شود، مباحث بهره‌وری و ترکیب محصولات باید از اکنون مدنظر قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: در حال حاضر برخی واحدهای زیرمجموعه فولاد مبارکه صرفا روی توسعه کمّی تولید در حال فعالیت و برنامه‌ریزی هستند، پس اگر واحد جدیدی به مجموعه فولاد مبارکه اضافه شد، باید مأموریت‌ها تقسیم‌بندی شود و یک بخش توسعه کمّی و دیگر واحدها توسعه کیفی را انجام دهند و لازم است که این موضوع را در استراتژی‌های خود تعریف کنیم.
وی با اشاره به جذب نیرو و سرمایه‌های انسانی عنوان داشت: سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در شرکت فولاد مبارکه تنها به‌واسطه منابع مالی نبوده، بلکه به دلیل وجود دانش فنی و مدیریتی سرمایه‌های انسانی بوده است و همین عامل در شرکت فولاد سفیددشت نیز صدق می‌کند؛ فولاد مبارکه از نظر سرمایه‌های انسانی الگوی مناسبی برای شرکت‌های زیرمجموعه خود است، بنابراین باید در کنار کاهش هزینه‌های تولید و افزایش بهره‌وری، مباحث مربوط به آموزش سرمایه‌های انسانی و ارتقای سطح کیفی آن مدنظر قرار گیرند تا این شرکت‌ها همچون فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری بتوانند در آینده موفق باشند.
طیب‌نیا با بیان اینکه عامل موفقیت فولاد مبارکه، سرمایه‌های انسانی فعال و کارآمد است، اضافه کرد: جذب نیروی انسانی کیفی باید در دستور کار باشد؛ درواقع باید استانداردهایی برای این موضوع مدنظر قرار گیرد، اقدامی که در شرکت فولاد مبارکه نیز مطرح شده است.
وی ابراز داشت: در استان چهارمحال و بختیاری سرمایه‌های انسانی زیادی وجود دارد که باید برای فعالیت در صنعت جذب شوند و این به شرطی است که از استانداردهای تعریف‌شده برای جذب سرمایه‌های انسانی کوتاه نیاییم و براساس کیفیت و کارایی افراد، این اتفاق بیفتد؛ چراکه کیفیت سرمایه‌های انسانی خط قرمز ما محسوب می‌شود؛ کیفیت سرمایه انسانی تضمین‌کننده سودآوری و درآمدزایی یک مجموعه صنعتی موفق خواهد بود و از تعطیلی آن نیز جلوگیری خواهد کرد؛ بنابراین هیچ‌گاه نباید در مباحث اقتصادی و کیفیت سرمایه انسانی از استانداردهای خود عقب‌نشینی کنیم، چراکه این یکی از مسائل مهم و استراتژیک در فولاد مبارکه است.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در پایان با بیان اینکه تلاش مدیران مجموعه فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری در بخش تولید آهن اسفنجی موفق بوده است، ابراز امیدواری کرد: با تلاش و همت مدیران مجموعه فولاد سفیددشت چهارمحال بختیاری تا پیش از سال ۱۴۰۱ خواهیم توانست به اهداف تعریف‌شده برای این صنعت دست پیدا کنیم و در نخستین گام، کوره قوس الکتریکی آن را راه‌اندازی و بعد از آن نیز واحد ریخته‌گری را در این مجموعه وارد مدار تولید کنیم.
غلامرضا طاهری معاون سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های شرکت فولاد مبارکه نیز در خصوص این جلسه در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد اظهار کرد: در راستای ارتقای سطح تعاملات بین شرکت‌های زیرمجموعه گروه فولاد مبارکه با شرکت مادر، نخستین جلسه هم‌اندیشی میان شرکت فولاد سفیددشت و شرکت فولاد مبارکه، روز شنبه ۲۲/۸/۱۴۰۰ در محل سالن مدیریت برگزار گردید.
وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در شرکت فولاد مبارکه، چهارمین شنبه هر ماه به برگزاری جلسه با یکی از شرکت‌های زیرمجموعه فولاد مبارکه اختصاص دارد و در همین راستا، با هماهنگی معاونت سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌ها، فولاد مبارکه در نخستین جلسه، میزبان مدیرعامل و مدیران ارشد شرکت فولاد سفیددشت بود.
معاون سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: در این جلسه مدیران تولید و توسعه شرکت فولاد سفیددشت، عملکرد آن شرکت در حوزه‌های تولید و پروژه‌های توسعه را تشریح کردند که با توجه به گزارش‌های ارائه‌شده، شرکت فولاد سفیددشت در شش‌ماهه نخست سال ۱۴۰۰، عملکرد مناسبی در حوزه‌های تولید و فروش داشته است.
وی اذعان داشت: با توجه به اینکه مهم‌ترین پروژه توسعه‌ای فولاد سفیددشت پروژه بهره‌برداری از واحد فولادسازی و ریخته‌گری مداوم در این شرکت است، مشکلات موجود و دلایل تأخیر در اجرای این پروژه به‌طور کامل مورد بررسی قرار گرفت.
 بنا بر این گزارش در ابتدای این دیدار مدیرعامل و مدیران فولاد سفیددشت به ارائه گزارش عملکرد ، چالش‌ها و برنامه های آینده این مجموعه صنعتی پرداختند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.