تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
کد خبر : 13108

شفاف سازی در دستور کار سازمان اوقاف و امور خیریه

شفاف سازی در دستور کار سازمان اوقاف و امور خیریه

شفاف سازی در دستور کار سازمان اوقاف و امور خیریه به گزارش دنیای اسرار:مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور: نخستین سیاست سازمان اوقاف و امور خیریه پرداختن به نقش اجتماعی موقوفات در جامعه و زندگی مردم است. مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در مراسم تکریم و معارفه مدیر

Print Friendly, PDF & Email

شفاف سازی در دستور کار سازمان اوقاف و امور خیریه



به گزارش دنیای اسرار:مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور: نخستین سیاست سازمان اوقاف و امور خیریه پرداختن به نقش اجتماعی موقوفات در جامعه و زندگی مردم است.

مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه حجت الاسلام رضا صادقی شش سال مدیریت سازمان اوقاف و امر خیریه استان اصفهان را بر عهده داشته‌ است گفت: بر اساس برنامه جدید این سازمان مدیران یک دوره ۵ ساله در استان‌ها حضور دارند و بعد از آن به استان دیگری منتقل می‌شوند و در آنجا به خدمت خود ادامه می‌دهند.
وی ادامه داد: متناسب با استان اصفهان حجت الاسلام بلک که یک روحانی متدین و انقلابی است برای مدیریت سازمان اوقاف و امور خیریه این استان انتخاب شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه نخستین سیاست این سازمان پرداختن به نقش اجتماعی موقوفات در جامعه و  زندگی مردم است افزود: باید مردم تاثیر موقافات را در زندگی فردی و اجتماعی خود حس کنند به همین جهت شفاف‌سازی در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.
وی به آزادی ۲۸۰ زندانی غیر عمد توسط سازمان اوقاف و امور خیریه در عید غدیرخم اشاره و اظهار کرد: این امر به عنوان یک برنامه جدی در جدول برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه قرار گرفته است.
مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه اجرای نیات واقفین در موقوفات مهم‌ترین موضوع در این سازمان است تصریح کرد: باید موقوفات در سراسر کشور سازمان‌دهی و به نیات وافقین توجه شود و انحراف از نیات آن‌ها خلاف شرع است.
وی توسعه وقف را از اهداف این سازمان عنوان و تشریح کرد: این امر نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و مشارکت مردم در این زمینه کاهش یافته و اگر مردم آثار وقف را در اجتماع مشاهده کنند اموال خود را وقف خواهند کرد.
روحانی نژاد پشتیبانی از حوزه‌های علمیه را یکی از سیاست‌های اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه دانست و ابراز داشت: نیازهای حوزه‌های علمیه از راه موقوفات تامین می‌شود و اگر موقوفاتی که از آن‌ها غفلت شده احیا شوند در این زمینه توقیف خواهیم داشت.
به گفته مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه توجه به شرکت‌های دانش بنیان از موضوعات در دستور کار این سازمان است و این شرکت‌ها می توانند به تولید و اشتغال در کشور کمک کنند.
در ادامه نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تاکید بر اینکه وقف باید توسعه پیدا کند گفت: موقوفات مصداق کامل صدقه جاریه است و متاسفانه استان اصفهان جایگاه هشتم را در کل کشور دارد که باید این رتبه ارتقا یابد.
وی به آزادسازی هزار و ۲۱۰ نفر زندانی جرائم غیر عمد در سال ۹۷ توسط خیرین اصفهانی اشاره کرد و افزود: اصفهان در سال گذشته رتبه اول را در این زمینه کسب کرد و برای آزاد سازی این تعداد زندانی مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیز در این مراسم با بیان اینکه ۶ سال با تمام توان در جهت ساماندهی تمام موقوفات و امامزادگان و ۷۱۸ بقعه در سراسر استان تلاش کردم گفت: این تلاش و خدمت را وظیفه خود میدانستم و خود را مدیون موقوفات و امامزادگان نمی‌دانم.
مدیر کل سابق سازمان اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه  در این استان ۲۴ هزار وقف‌نامه ثبت شده است ابراز داشت: استان اصفهان در دوران دفاع مقدس ۶ درصد جمعیت کشور را داشت و ۱۰ درصد شهدا را تقدیم انقلاب کرد و باید وقف نیز در استان اصفهان به همین سطح برسد.
وی به ثبت سالیانه ۲۸۰ وقف جدید اشاره و اظهار کرد: توسعه فرهنگ وقف باید در جامعه به عنوان الگو پیگیری شود و اصفهان در بحث عمران موقوفات در کشور دارای رتبه برتراست که این امر حاصل فعالیت‌های میدانی است.
حجت الاسلام والمسلمین صادقی با اشاره به یازده سال پیگیری بحث‌های فرهنگی و قرآنی در زندان‌های استان اصفهان تصریح کرد: اجرای طرح افق تاثیر بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته است.
همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین بلک مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: از تمام تجربیات گذشته استفاده خواهد شد تا عملکرد خوبی در حوزه وقف داشته باشیم.
وی افزود: اقدامات خوبی در مسیر وقف صورت خواهد گرفت.

خبرنگار: شهره باقری

عکاس :احسان حسین آبادی

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.