تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
کد خبر : 32462

شناسایی و حمایت اجتماعی از کودکان کار وظیفه بهزیستی است

شناسایی و حمایت اجتماعی از کودکان کار وظیفه بهزیستی است

سرپرست دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی: شناسایی و حمایت اجتماعی از کودکان کار وظیفه بهزیستی است به گزارش دنیای اسرار:محمدرضا حیدرهایی در آیین افتتاح مرکز مراقبتی حمایتی کودکان کار و خیابان در اصفهان بیان داشت: موضوع جمع‌آوری؛ تکلیف نیست چرا که موضوع جمع‌آوری بواسطه ترسی که در کودکان ایجاد می‌کند نه در دستور کار بهزیستی

Print Friendly, PDF & Email

سرپرست دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی:

شناسایی و حمایت اجتماعی از کودکان کار وظیفه بهزیستی است

به گزارش دنیای اسرار:محمدرضا حیدرهایی در آیین افتتاح مرکز مراقبتی حمایتی کودکان کار و خیابان در اصفهان بیان داشت: موضوع جمع‌آوری؛ تکلیف نیست چرا که موضوع جمع‌آوری بواسطه ترسی که در کودکان ایجاد می‌کند نه در دستور کار بهزیستی هست و نه به عنوان یک اقدام مددکاری قبال قبول است.

 

وی با بیان اینکه قانون حدود ۲۰ دستگاه را متولی حمایت از کودکان کار و خیابان هستند، گفت: دستگاه‌های مختلفی در موضوع کودکان کار و خیابان نقش دارند که می‌توان به؛ شهرداری‌ها، اداره اتباع، نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی و… اشاره کرد.

 

سرپرست دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به تشکیل جلسات متعدد، دستگاه‌ها بیش از پیش همسو با یکدیگر در جهت حمایت از کودکان گام برمی‌دارند.

 

حیدرهایی اظهار کرد: اداره اتباع کمک موثری در خصوص شناسایی اتباع دارد چرا که بعضی از  کودکان اتباع بعد از چندین بار تعهد،  دوباره  به سر چهارراه برگشته و اقدام به همان فعالیت‌های قبلی می‌کند. لذا ورود اداره اتباع به این موضوع بسیار کمک‌کننده بوده است به همین دلیل نیاز به هم‌افزایی دستگاه‌ها بیشتر احساس می‌شود.

 

وی یادآور شد: لازم است تا اداره اتباع و نیروی انتظامی بیشتر پای کار آمده تا با کمک سازمان بهزیستی در موضوع حمایت از اقدامات موثر شکل گیرد.

 

سرپرست دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: برنامه حمایت از کودکان نگارش و به شورای اجتماعی کشور جهت تعیین تکلیف دستگاه‌ها ارائه  شده است.

 

حیدرهایی  ابراز امیدواری کرد: امید است با حمایت همه دستگاه‌های ذی نفوذ بتوانیم در این خصوص مطالبه‌گری کرده تا از سال ۱۴۰۲ کمتر شاهد حضور کودکان کار و خیابان در کشور باشیم.

 

 

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.