تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
کد خبر : 6467

شهرداری اصفهان نخستین شهرداری کشور در موضوع ارزیابی تعالی سازمانی در میان کلان شهرهای کشور

شهرداری اصفهان نخستین شهرداری کشور در موضوع ارزیابی تعالی سازمانی در میان کلان شهرهای کشور

شهرداری اصفهان نخستینشهرداری کشور در موضوع ارزیابی تعالی سازمانی در میان کلان شهرهای کشور ارزش ها و مفاهیم بنیادین تعالی سازمانی در یک دوره آموزشی ویژه مدیران شهرداری تشریح شد. دنیای اسرار: اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، دهمین دوره آموزشی ویژه مدیران شهرداری پیرامون آشنایی با الگو و مفاهیم تعالی سازمانی با حضور جمعی

Print Friendly, PDF & Email

شهرداری اصفهان نخستینشهرداری کشور در موضوع ارزیابی تعالی سازمانی در میان کلان شهرهای کشور

ارزش ها و مفاهیم بنیادین تعالی سازمانی در یک دوره آموزشی ویژه مدیران شهرداری تشریح شد.

دنیای اسرار: اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، دهمین دوره آموزشی ویژه مدیران شهرداری پیرامون آشنایی با الگو و مفاهیم تعالی سازمانی با حضور جمعی از مدیران شهرداری برگزار شد.

تحول در شهرداری اصفهان در صورت ارزیابی مستمر و مداوم

معاون برنامه ‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان در این دوره آموزشی اظهار کرد: شهرداری اصفهان به عنوان نخستین شهرداری در بین کلانشهرهای کشور وارد ارزیابی تعالی سازمانی شده و قرار است در هفته اول بهمن ماه به صورت میدانی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

بهروز ارباب شیرانی ادامه داد: شهرداری به عنوان یک بخش عمومی و خدماتی حوزه های خدماتی متنوع و بسیاری دارد که کارشناسان تعالی سازمانی از این بخش ها بازدید به عمل می آورند. نتایج این ارزیابی ها در صورت دائمی و مستمر بودن فرآیند به تعالی و تحول در شهرداری و اصلاح رفتار و ضعف ها کمک بسیاری می کند.

مدل تعالی سازمانی الگویی جامع در سنجش توان عملکرد سازمان است

وی با بیان اینکه امیدوارم به کارگیری الگوی تعالی، استمرار داشته باشد، اظهار کرد: مدل تعالی سازمانی در ایران با سابقه حدود ۱۷ سال برگرفته از مدل جهانی کیفیت است که در طول زمان دچار تغییر و بهبود شده است.

وی تصریح کرد: مدل تعالی سازمانی الگویی جامع در سنجش توان عملکرد سازمان است. با طراحی و اجرای نظام ارزیابی عملکرد مبتنی بر مدل تعالی سازمانی می توان هوشمندی سازمان در تعیین اهداف، طراحی مطلوب مسیر حرکت، اجرای بهینه برنامه ها، نتایج عملکرد و اثربخشی اقدامات انجام شده را تحلیل و سطح کامیابی سازمان را در مسیر تعالی مشخص کرد.

وی با بیان اینکه ذینفعان در شهرداری گستره بسیار زیادی دارند، ادامه داد: مجموعه گروه ها، افراد و… که روی عملکرد شهرداری تاثیر می گذارند در مجموعه ذینفعان قرار می گیرند. طبق تعریف سرآمدی مدیران شهرداری باید عملکردی فراتر از خواسته ها و انتظارات ذینفعان داشته باشند. یک سازمان متعالی برای اینکه توانایی عملکردی فراتر از انتظارات و خواسته ها داشته باشد باید دارای مکانیزم هایی باشد که این خواسته ها و انتظارات را از سمت ذینفعان گرفته و برایش شفاف و روشن باشد.

وی با بیان اینکه سازمان های متعالی، پایه های اصلی رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشورمان را تشکیل می دهند، اظهار داشت: این سازمان ها  با دستاوردهای ارزشمند خود الهام بخش و الگوی دیگر سازمان ها هستند و آنها را به حرکت در مسیر  تعالی ترغیب می کنند. بدین گونه که با درخشش سازمان های متعالی، زمینه های رشد و تعالی جامعه فراهم می شود و کشور راه عزت و سربلندی را طی می کند.

ارباب شیرانی تاکید کرد: سازمان های متعالی کشورمان در فضایی که بر مبانی ارزشی فرهنگی و اعتقادی جامعه استوار است، ‌جهت گیری کلی، ماموریت ها، چشم انداز، ‌ارزش ها و مفاهیم بنیادین تعالی سازمانی تعریف کرده و به اجرا می گذارند. این سازمان ها در تلاش برای تحقق اهداف، همواره ارزش آفرینی مداوم،‌کرامت انسان ها، رعایت حقوق مردم،‌کمال جویی و رضایت خداوند را در نظر دارند و پایداری خود را در پایبندی به این ارزش ها و مفاهیم بنیادین می دانند.

معاون شهردار اصفهان با اشاره به الگوی تعالی سازمانی، ارزش ها و مفاهیم بنیادی این الگو،‌ اضافه کرد: اخلاق مداری، پاسخگویی و شفافیت، ارزش افزایی برای مشتریان، ایجاد مشارکت های اثربخش، پایبندی به مسئولیت های اجتماعی، تاب آوری و کسب نتایج پایدار، توسعه قابلیت های درون سازمانی، ‌چابکی نظام ها و فرایندهای سازمانی، رهبری دوراندیش و الهام بخش، موفقیت از طریق سرمایه های انسانی و یادگیری، بهبود و نوآوری از جمله ارزش ها و مفاهیم بنیادین تعالی سازمانی هستند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.