تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۲۷
کد خبر : 30105

شهرداری برای تسهیل سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی مصمم است

شهرداری برای تسهیل سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی مصمم است

شهردار اصفهان: شهرداری برای تسهیل سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی مصمم است شهردار اصفهان گفت: با توجه به اهتمام شهرداری اصفهان نسبت به نوسازی بافت‌های تاریخی، کارگروه ویژه‌ای برای بررسی و پیگیری وضعیت این بافت در شهرداری تشکیل شده است که در آن به صورت هفتگی برای احیای محورهای تاریخی برنامه‌ریزی می‌شود. به گزارش  دنیای اسرار:

Print Friendly, PDF & Email

شهردار اصفهان:
شهرداری برای تسهیل سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی مصمم است
شهردار اصفهان گفت: با توجه به اهتمام شهرداری اصفهان نسبت به نوسازی بافت‌های تاریخی، کارگروه ویژه‌ای برای بررسی و پیگیری وضعیت این بافت در شهرداری تشکیل شده است که در آن به صورت هفتگی برای احیای محورهای تاریخی برنامه‌ریزی می‌شود.
به گزارش  دنیای اسرار: علی قاسم زاده در نشست بررسی و پیگیری مسائل و مشکلات منطقه سه با بیان اینکه رفع مشکلات مناطق از سیاست‌های جدی مدیریت شهری به شمار می‌رود، افزود: برگزاری نشست مشترک با حضور مسئولان مرتبط با مسائل و مشکلات در مناطق در دستور کار قرار دارد.
او درباره مباحث مطرح شده در نشست بررسی مسائل منطقه سه توضیح داد: پیشنهاد احداث دانشگاه علوم قرآن و حدیث علامه مجلسی (ره) در جوار مقبره علامه مجلسی و مسجد جامع در سال‌های قبل مطرح بود که در این نشست با حضور نمایندگانی از ارگان‌های مختلف مانند استانداری اصفهان و اداره کل میراث فرهنگی درباره آن گفتگو شد.
او خبر داد: در این نشست مقرر شد یک مشاوره تخصصی درخصوص احداث این دانشگاه صورت گیرد و مشاور، طرحی را با رعایت همه جوانب، ضوابط، مستندات و اسناد بالادستی تهیه کند تا آن طرح مبنای تصمیم‌گیری‌های بعدی باشد.
عزم جدی شهرداری برای تسهیل سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی
از دیگر موضوعاتی که شهردار اصفهان در این نشست به بیان آن پرداخت، تدوین سیاست‌های کارآمد برای سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی بود.
قاسم زاده در این باره نیز اظهار کرد: با توجه به اهتمام شهرداری اصفهان نسبت به نوسازی بافت‌های تاریخی، کارگروه ویژه‌ای برای بررسی و پیگیری این موضوع در شهرداری تشکیل شده است که به صورت هفتگی برای احیای محورهای تاریخی برنامه‌ریزی می‌کنند.
او تأکید کرد: البته شهرداری تنها یک قطعه از این پازل است و اداره کل میراث فرهنگی، بخش خصوصی و سرمایه‌گذارانی که علاقه‌مند به مشارکت در این حوزه هستند، دیگر قطعات پازل خواهند بود.
او از برگزاری نشستی با سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به سرمایه گذاری در بافت تاریخی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: در این نشست ایده‌ها و طرح‌های حاضران تبیین و تشریح می‌شود و امیدواریم از این ظرفیت تاریخی شهر اصفهان به نفع مردم و توسعه گردشگری استفاده کنیم.
احداث دانشگاه علوم قرآن و حدیث علامه مجلسی(ره) با نگاه کارشناسانه
رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان هم در این نشست در خصوص احداث دانشگاه علوم و حدیث علامه مجلسی (ره) گفت: ابتدا باید یک بازدید مشترک از سوی شهرداری، شورای اسلامی شهر، اداره کل میراث فرهنگی و استانداری از محل احداث این دانشگاه انجام و ابعاد مختلف موضوع به صورت میدانی بررسی شود.
رسول میرباقری افزود: پس از آن باید یک مشاور متخصص تخت نظارت ارگان‌های مرتبط برای ارائه یک طرح مناسب و همخوان با بافت تاریخی پشت مسجد جامع انتخاب شود.
او خاطرنشان کرد: مقرر شد تملک املاک در این منطقه برای احداث دانشگاه به سرعت تعیین تکلیف شود تا ساکنان منطقه از بلاتکلیفی چند ساله نجات یابند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.