تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴
کد خبر : 4433

شهردار اصفهان در برنامه گفتگوی هفته: واژه توقف پروژه ها، غلط است

شهردار اصفهان در برنامه گفتگوی هفته: واژه توقف پروژه ها، غلط است

پایگاه خبری دنیای اسرار شهردار اصفهان در برنامه گفتگوی هفته: واژه توقف پروژه ها، غلط است به گزارش دنیای اسرار: یک سال از آغاز به کار مدیریت جدید شهری گذشته، ١۵ مهر ٩۶ به عنوان شهردار اصفهان معرفی شدم، برخی از اقدامات انجام شده و برنامه های آینده را به اطلاع شهروندان می رسانم.  طی

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری دنیای اسرار

شهردار اصفهان در برنامه گفتگوی هفته: واژه توقف پروژه ها، غلط است

به گزارش دنیای اسرار: یک سال از آغاز به کار مدیریت جدید شهری گذشته، ١۵ مهر ٩۶ به عنوان شهردار اصفهان معرفی شدم، برخی از اقدامات انجام شده و برنامه های آینده را به اطلاع شهروندان می رسانم.

 طی روزهای گذشته، گزارش یک ساله را در جلسه شورای شهر ارائه دادیم و در یک مصاحبه مطبوعاتی نیز در فضایی خوب، آزاد و نقادانه گزارش را ارایه کردیم.

واژه توقف پروژه ها واژه درستی نیست، چون ما هیچ کاری را متوقف نکردیم، گفتیم کارهای متوقف شده را به جریان بیندازیم، اما اعتقاد نداشتیم بدون حساب و کتاب و برنامه و بودجه از پیش تعیین شده، پروژه ای آغاز شود. چون تجربه نشان داده این رویه، همان نیمه تمام ماندن پروژه ها را به دنبال دارد.

 وقتی آمدم سیاست تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را دنبال کردم. غیر قابل تحمل بود ببینیم پروژه ای در میدان امام حسین(ع) تحت عنوان پروژه جهان نما ٢٠ سال است بر زمین مانده، مترو ١٧ سال است مانده و هنوز به سرانجام نرسیده، میدان عتیق ١۴ سال است مانده، اجلاسی که قرار بوده یک ساله به اتمام برسد مانده؛ نمایشگاه بین المللی که قرار بود در مدت کوتاه تری تمام شود، مانده و موارد متعدد دیگر.

 در مشورت با کارشناسان به این نتیجه رسیدم که بر پروژه های بر زمین مانده متمرکز شوم چرا که سرمایه شهر در حال مستهلک شدن بود، اینها داشت سرمایه های شهر را از بین می برد.

 این پروژه ها متعلق به مردم است، فکر کردم باید آنها را تمام کنم، از این رو فعالیت را از مترو آغاز کردم، وقتی آمدم خط یک مترو ٨٧ درصد پیشرفت داشت، اما در این ٨٧ درصد نواقصی هم در ایستگاه ها و در مسیر و در تجهیزات وجود داشت، ١٣ درصد هم مانده بود، ایستگاه های میدان امام حسین و انقلاب مانده بود، از دروازه شیراز تا صفه مانده بود که شروع کردیم؛ کار را در سه شیفت  جلو بردیم.

 ظرف چهار ماه ١٣ درصد باقی مانده مترو را تمام کردیم. ادعاهای میلیاردی علیه مترو مطرح بود و بدهی هایی که حل آنها طاقت فرسا بود. از تمام افرادی که در این مسیر با من همکاری کردند، تشکر می کنم.

خط یک مترو ظرف ۴ ماه تمام شد و مسافران مترو از ١٨ هزار نفر در روز به ۶٠ هزار نفر در روز رسیده و امیدوارم مردم به ویژه در ایام پاییز و زمستان که پدیده وارونگی هوا را داریم، بیشتر از مترو استفاده کنند. حیف است که مترو با ظرفیت ١٠٠ هزار نفر در روز مسافر، با مسافران کمتری جابه جا شود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.