تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۸:۲۹
کد خبر : 3123

شهردار اصفهان: صائبیه باید به یکی از مکان های ثابت گردشگری اصفهان تبدیل شود

شهردار اصفهان: صائبیه باید به یکی از مکان های ثابت گردشگری اصفهان تبدیل شود

پایگاه خبری دنیای اسرار   صائب، نقطه اتصال دو شهر اصفهان و تبریز شهردار اصفهان: صائبیه باید به یکی از مکان های ثابت گردشگری اصفهان تبدیل شود   شهردار اصفهان در ششمین همایش بزرگداشت صائب تبریزی گفت: اساتید دانشگاه دو شهر اصفهان و تبریز، شعرا و نمایندگان مدیریت شهری دو شهر، در این رویداد حضور

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری دنیای اسرار

 

صائب، نقطه اتصال دو شهر اصفهان و تبریز

شهردار اصفهان: صائبیه باید به یکی از مکان های ثابت گردشگری اصفهان تبدیل شود

 

شهردار اصفهان در ششمین همایش بزرگداشت صائب تبریزی گفت: اساتید دانشگاه دو شهر اصفهان و تبریز، شعرا و نمایندگان مدیریت شهری دو شهر، در این رویداد حضور دارند و این اتفاق خجسته ای در راستای تعاملات گردشگری این دو شهر است.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت‌الله نوروزی اظهار کرد: در سفری که در جریان رویداد تبریز ۲۰۱۸ به این شهر داشتم تفاهم‌نامه‌ای میان دو شهر اصفهان و تبریز منعقد و مقرر شد تعاملات فرهنگی و گردشگری بین دو شهر افزایش یافته و این دو شهر رویدادهای مشترکی در زمینه گردشگری برگزار کنند که مراسم بزرگداشت صائب تبریزی یکی از این رویدادها و در راستای این تفاهم نامه است.

وی افزود: صائب نه تنها در زمان خود با اشعارش به جامعه امید بخشید بلکه امشب نیز نقطه اتصال شهر تبریز و اصفهان شده است، دو شهری که در روزگاری پایتخت سرزمین ایران بوده‌اند، دو شهری که هر دو در تاریخ بشریت درخشیده‌اند و تاریخ و فرهنگ بسیاری را به خود اختصاص داده‌اند و در زمینه گردشگری نیز ظرفیت های مشترک زیادی دارند.

شهردار اصفهان گفت: صائبیه به مکانی تبدیل خواهد شد تا هر کسی به اصفهان بیاید اینجا را زیارت کند، می‌خواهیم هر کسی به اصفهان می‌آید صائب را به عنوان یکی از مردان بزرگ تاریخ بشریت زیارت کند و این شدنی است، این موضوع برای مردم و فرهیختگان، یک حق بوده و برای شهرداری یک وظیفه است.

وی تصریح کرد: اصفهان این ظرفیت را دارد که هر شب و هر روز نشاط اجتماعی داشته باشد و از بزرگان آن تقدیر و تجلیل شود.

نوروزی ابراز داشت: شهر اصفهان، امروز مصیبت‌زده است، زاینده‌رود آن خشک شده است، همه در تلاش‌اند تا شاهد جاری شدن زاینده‌رود در این شهر باشیم اما اکنون که این وضعیت تغییر پیدا نکرده است بگذاریم تا شهر با رعایت همه جوانب برای مردم، شهری زیست‌پذیر و شاداب باشد. صائبیه باید به مکانی تبدیل شود که هر کس به اصفهان می آید، به این مکان هم سر بزند و این مکان باید به یکی از مکان های ثابت گردشگری اصفهان تبدیل شود.

وی با بیان اینکه مردم بیش از همیشه محتاج خدمت هستند و جامعه بیش از همیشه به تلاش ما نیازمند است و وحدت، ابزار این موضوع است، تصریح کرد: باید به گونه‌ای تلاش کنیم که کلان‌شهر اصفهان به جایگاه واقعی خود برسد، باید فرصت‌ها را غنیمت بشماریم و هیچ‌کس به هیچ دلیلی نباید مانع رشد و پیشرفت این شهر و توسعه نشاط در آن شود.

 

تأثیر حضور صائب در اصفهان در جایگاه ادبی او

معاون فرهنگی شهرداری تبریز در ادامه این مراسم با بیان اینکه من حامل سلام مردم آذربایجان به اصفهان هستم، گفت: از مزیت شهرهای تمدن ساز حضور متفکران و شاعران بزرگ در آن ها است؛ اصفهان و تبریز دو شهر تمدن سازی هستند که از این زمینه برخوردارند.

حجت الاسلام حمیدی، تصریح کرد: ما در تبریز آماده برگزاری کنگره بزرگداشت صائب در تبریز هستیم و در این راستا از اصفهان تقاضای کمک و همراهی داریم.

معاون فرهنگی شهرداری تبریز صائب را ستاره مشترک اصفهان و تبریز دانست، افزود: اگر صائب در هجرتش به اصفهان نمی آمد شاید این مسیر را طی نمی کرد و بدون شک اصفهان حضور او در اصفهان، در جایگاه ادبی این شاعر اثرگذار بوده است.

در این برنامه همچنین از تعدادی از شاعران پیشکسوت تجلیل شد.

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.