تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
کد خبر : 31164

شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار استان اصفهان؛ میزبان وزیر جهادکشاورزی 

شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار استان اصفهان؛ میزبان وزیر جهادکشاورزی 

سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهادکشاورزی روز پنج‌شنبه ۱ دی ۱۴۰۱ به منظور بررسی مشکلات بخش کشاورزی شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار به استان اصفهان سفر کرد. به گزارش دنیای اسرار :وزیر جهادکشاورزی در این سفر یک روزه که با همراهی نماینده مردم شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان جهادکشاورزی، رییس سازمان نظام

Print Friendly, PDF & Email

سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهادکشاورزی روز پنج‌شنبه ۱ دی ۱۴۰۱ به منظور بررسی مشکلات بخش کشاورزی شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار به استان اصفهان سفر کرد.

به گزارش دنیای اسرار :وزیر جهادکشاورزی در این سفر یک روزه که با همراهی نماینده مردم شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان جهادکشاورزی، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان و جمعی از روسا و مدیران دستگاه‌های اجرایی انجام شد؛ پس از حضور در گلزار شهدای شهرستان گلپایگان و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، از شرکت پگاه و طرح ۵۰ هکتاری کشت قراردادی گندم به روش آبیاری قطره‌ای و یک واحد تولید محصولات گل‌خانه‌ای که با نظارت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان احداث و مجوز فعالیت دریافت کرده است، بازدید کرد و سپس در جمع نمایندگان تشکل‌های بخش کشاورزی شهرستان گلپایگان حضور پیدا کرد.

 

وزیر جهادکشاورزی در ادامه این سفر در شهرستان خوانسار از یک واحد شرکت بسته‌بندی محصول عسل، سرچشمه خوانسار و یک واحد پرورش بوقلمون بازدید کرد و در محل فرمانداری با نمایندگان تشکل‌های بخش کشاورزی این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

 

ساداتی‌نژاد در این سفر با اشاره به این‌که ضروری است از ظرفیت‌های منابع آبی شهرستان گلپایگان بهره گرفته شود، تاکید کرد: در موضوعات آبخیزداری در شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار باید بهره کافی برده شود و حفاظت آب و خاک در دستور کار باشد و در همین راستا ۵ میلیارد تومان به منظور اجرای طرح‌های آبخیزداری در گلپایگان و خوانسار در سال جاری در نظر گرفته می‌شود.

 

وی به برنامه دولت سیزدهم برای رفع کامل تداخلات اراضی کشاورزی تا پایان سال ۱۴۰۲ و صدور اسناد کشاورزی تا پایان دولت اشاره کرد و افزود: رفع تداخلات اراضی کشاورزی و صدور اسناد در هر استان از یک شهرستان آغاز شده و در استان اصفهان این کار در اراضی کشاورزی شهرستان گلپایگان آغاز می‌شود.

 

وزیر جهادکشاورزی گفت: برای رفع مشکل سردخانه در شهرستان گلپایگان و خوانسار به علاقه‌مندان سرمایه‌گذاری در صنایع فرآوری و سردخانه، تسهیلاتی از تبصره ۱۸ اختصاص می‌دهیم.

 

ساداتی‌نژاد افزود: اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون از طریق بانک کشاورزی به استان‌ها آغاز شده تا مشکلات حوزه مکانیزاسیون استان‌ها رفع شود.

 

وی گفت: در بحث دامدارکارت هم در بخش دوم‏، پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات را در بحث مردمی‌سازی آغاز کرده‌ایم که ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن به استان‌ها اختصاص یافته تا دامداران و مرغداران از آن استفاده کنند.

 

وزیر جهادکشاورزی اظهار داشت: اتحادیه مرغداران کشور در ۳۱ استان از طریق بانک کشاورزی و صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری مربوطه حمایت شدند که بتوانند خرید مرغ مازاد را از مرغداران انجام دهند و ذخیره‌سازی کنند و در زمان مورد نیاز آن را به بازار عرضه کنند.

 

وی افزود: با توافق صورت گرفته بین سازمان جهادکشاورزی، شرکت پشتیبانی امور دام و اتحادیه مرغداران، مابه‌التفاوت و ضرر و زیان اگر در هنگام فروش اتفاق بیفتد، شرکت پشتیبانی امور دام آن را تامین خواهد کرد.

 

وزیر جهادکشاورزی با تاکید بر این که ما بازار را به خود مردم یعنی به اتحادیه‌ها واگذار می‌کنیم، اظهار امیدواری کرد به تدریج به سمت واگذاری اتحادیه دامداران در بحث دام هم خواهیم رفت و تلاش ما این است که خود اتحادیه‌ها و تشکل‌ها بتوانند از حوزه کشاورزی صیانت کنند.

 

ساداتی‌نژاد با اشاره به این‌که ۲۰ درصد از عسل کشور در شهرستان خوانسار تولید می‌شود، افزود: لازم است پژوهشکده زنبور عسل در این شهرستان راه‌اندازی شود.

 

وی با اشاره به قانون امنیت غذایی بیان کرد، در بند ۸ این قانون در خصوص سوخت کشاورزی صحبت شده که با تصویب این قانون تمام گل‌خانه‌ها، واحدهای تولیدی و ماشین‌آلات کشاورزی صاحب کارت سوخت خواهند شد.

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.