تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
کد خبر : 32817

شهروندان از خرید املاک قولنامه‌ای بپرهیزند / لزوم استعلام کاربری ملک از شهرداری منطقه

شهروندان از خرید املاک قولنامه‌ای بپرهیزند / لزوم استعلام کاربری ملک از شهرداری منطقه

نایب رئیس شورای شهر اصفهان: شهروندان از خرید املاک قولنامه‌ای بپرهیزند / لزوم استعلام کاربری ملک از شهرداری منطقه نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از شهروندان درخواست داریم به حرف هیچ واسطه‌ای توجه نکنند و از خرید و فروش املاک قولنامه‌ای بپرهیزند و در صورتی که این امر اجتناب‌ناپذیر بود، از شهرداری منطقه

Print Friendly, PDF & Email

نایب رئیس شورای شهر اصفهان:

شهروندان از خرید املاک قولنامه‌ای بپرهیزند / لزوم استعلام کاربری ملک از شهرداری منطقه

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از شهروندان درخواست داریم به حرف هیچ واسطه‌ای توجه نکنند و از خرید و فروش املاک قولنامه‌ای بپرهیزند و در صورتی که این امر اجتناب‌ناپذیر بود، از شهرداری منطقه استعلام بگیرند تا مشکلی گریبان‌گیر آن‌ها نشود.

 

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایمنا:ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند که رعایت قوانین و مقررات شهری، به نفع آن‌ها خواهد بود و خرید و فروش اراضی و پلاک‌های قولنامه‌ای، ضرر و زیان‌های بسیاری را به‌همراه دارد؛ چه بسا افرادی که به‌رغم خرید ملک، اختیاری در مالکیت آن ندارند.

 

وی افزود: در حال حاضر با موضوعاتی همچون فروش یک ملک به‌صورت قولنامه‌ای به چند نفر، مشخص نشدن حد و حدود ملک و فروش آن با وجود بدهی‌ها که پس از واگذاری پرداخت آن بر عهده خریدار خواهد بود، مواجه هستیم.

 

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهرداری تنها با ارائه سند پروانه ساختمانی صادر می‌کند، تصریح کرد: درباره معامله زمین‌ها، قانون ۱۰۱ وجود دارد که با خرید و فروش قولنامه‌ای، رعایت نمی‌شود و تمام موارد مربوط به این ماده قانونی، به خریدار می‌رسد و ضرر و زیان‌های زیادی را به وی وارد می‌کند.

 

وی با بیان اینکه گاهی این زمین‌ها خارج از محدوده شهری است که به‌عنوان زمین مسکونی فروخته می‌شود و خریدار نمی‌تواند در آن کاربری مسکونی داشته باشد، گفت: از شهروندان درخواست داریم به حرف هیچ واسطه‌ای توجه نکنند و از خرید و فروش املاک قولنامه‌ای بپرهیزند و در صورتی که این امر اجتناب‌ناپذیر بود، از شهرداری منطقه استعلام بگیرند تا مشکلی گریبان‌گیر آن‌ها نشود.

 

قربانی با بیان اینکه یکی از وظایف شهرداری اصفهان مقابله با خلاف‌سازی است، تصریح کرد: این موضوع برای شهروندان مشکلاتی را به‌بار می‌آورد و یک زلزله کوچک مخاطرات زیادی را در پی دارد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.