تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۹:۴۸
کد خبر : 6436

صنعت سینما بهترین جایگزین صنعت در اصفهان

صنعت سینما بهترین جایگزین صنعت در اصفهان

صنعت سینما بهترین جایگزین صنعت در اصفهان دنیای اسرار:رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان: شورای شهر اصفهان به سمت صنایع خلاق به ویژه صنعت سینما در حال حرکت است و تلاش دارد صنعت سینما را در اصفهان سرو سامان دهد.کوروش خسروی با بیان اینکه دوره صنعتی تر شدن اصفهان به سر آمده است

Print Friendly, PDF & Email

صنعت سینما بهترین جایگزین صنعت در اصفهان

دنیای اسرار:رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان: شورای شهر اصفهان به سمت صنایع خلاق به ویژه صنعت سینما در حال حرکت است و تلاش دارد صنعت سینما را در اصفهان سرو سامان دهد.
کوروش خسروی با بیان اینکه دوره صنعتی تر شدن اصفهان به سر آمده است گفت: اصفهان از نظر اکولوژیکی ظرفیت پذیرش هیچ کارخانه جدیدی را ندارد و برای توسعه اقتصاد اصفهان باید به سمت صنایع خلاق به ویژه صنعت سینما حرکت کرد که در اصفهان ظرفیت خیلی خوبی در این حوزه وجود دارد.
وی ادامه داد: باتوجه به اینکه تعداد زیادی از سینما گران بزرگ کشور اهل اصفهان هستند و خیلی از دست آوردهایی که صنعت سینمای کشور داشته از اصفهان برخواسته است، لذا جا داشت یک حرکت جدی و اصولی در حوزه توسعه صنعت سینما انجام شود.
به گفته خسروی تا کنون در ایران نمایشگاه های متعددی برگزار شده ولی در صنعت سینمایی نمایشگاهی نبوده و جا دارد که مسئولین اصفهان از این خلا به بهترین نحو استفاده و این شهر را به میزبان نمایشگاه ملی و بین المللی صنعت سینما تبدیل کنند.
وی در ادامه به بیان اهداف برگزاری این نمایشگاه پرداخت و تصریح کرد: در این نمایشگاه باید حداکثر ظرفیت برای بهره برداری شهروندان از پتانسیل های سینمایی فراهم شود تا افرادی که علاقه و استعداد در این زمینه دارند راه چند ساله را در چند روزی که نمایشگاه دایر است طی کنند و با توجه به اینکه در این نمایشگاه شرکتهای مختلف، تکنولوژی های متنوع، آموزشگاه ها، سخنرانان و صاحبان صنعت سیما حضور دارند، شهروندان می توانند با آنها آشنا شوند و امیدواریم که به رشد استعدادهای شهر اصفهان سرعت داده شود.
وی در ادامه افزود: جوانان باید در پیچینگ این نمایشگاه ایده ها ی خود را در حوزه ساخت انواع فیلم از جمله فیلم کوتاه و بلند، مستند، داستان، سریال و انیمیشن ارائه کنند تا بتوانند سرمایه گذار برای ایده های خود جذب کنند و این نمایشگاه نیز  میتواند بین فعالان صنعت سینمای کشور تعامل ایجاد کند است.
در ادامه این نشست رئیس مرکز کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر، رویکرد شورای شهر و کمیسیون فرهنگی را حمایت و جذب نخبگان و متخصصان و جلوگیری از مهاجرت آنها از استان و همچنین حمایت از بخش خصوصی و مشارکت بیشتر سازمان های مردم نهاد و موسسات خصوصی در صنعت سینما دانست و تاکید کرد: یکی از مصوبات شورای شهر توسعه صنایع خلاق و توسعه صنعت سینما است و یکی از  برنامه های این مصوبه که بر روی آن تمرکز شده بحث نمایشگاه صنعت سینما تحت عنوان ICINX است که از ۳۰ بهمن ماه تا ۳ اسفند در پردیس سینمایی سیتی سنتر برگزار می شود.
فریده روشن با بیان اینکه انتظار داریم شهروندان علاقمند به سینما و متخصصان، نخبگان و فعالان این صنعت در این نمایشگاه حضور فعال داشته باشند ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدواریم که بتوانیم با برگزاری این نمایشگاه آینده روشنی برای صنعت سینما در اصفهان رقم بزنیم.
در ادامه نیز محمد جواد صرامی، عضو شورای سیاستگذاری توسعه صنعت سینمای اصفهان، هدف از برگزاری این نمایشگاه را ضرورت توجه به صنعت سینما و ایجاد فضای مناسب جهت شناسایی استعدادهای موجود استان در این عرصه و معرفی سطح توانمندی ها و پناسیل صنعت سینما به شهروندان، سرمایه گذاران داخلی و سینماگران خارجی و تعامل بین فعالین صنعت سینما دانست و گفت: عوامل حقیقی و حقوقی اعم از بخش خصوصی و دولتی و موسسات تولید فیلم چه موسساتی که دارای  مجوزهای لازم از ادارات مربوطه و چه موسساتی که در روند کسب مجوزهای لازم هستند می‌توانند در این نمایشگاه حضور داشته باشند.
وی افزود: از جمله سازمان های دولتی، نیمه دولتی و خصوصی اثر گذار شامل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، حوزه هنری و خانه سینماگران اصفهان، مراکز فنی، مراکز آموزشی سطح استان اعم از سپهر، فن و هنر، دانشگاه هنر و آموزشگاه های آزاد سینمایی  و مراکز فنی و پشتیبانی اعم از  استودیوهای تامین و تولید، دبیرخانه ها و مراکز جشنواره ها هستند.
صرامی در ادامه به بیان برنامه رویدادهای جنبی این نمایشگاه پرداخت و تاکید کرد: یکی از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره رویدادهای جنبی آن است که شامل بحث افتتاحیه و اختتامیه، دوره پیچینگ جهت جذب سرمایه گذاران برای اجرایی کردن طرح و ایده ها ی افراد در صنعت سینما، تست بازیگری،  برگزاری کارگاه فیلم، طراحی صحنه، موسیقی متن، بخش بین المللی فیلم، کارگاه بازیگردانی، گپ سینمایی، نشست هایی با موضوعات اقتصاد سینما، نقد سینمای ملی و انتقال تجربه که با حضور فعالان سینمایی برگزار می شود.
لازم به ذکر است که علاقمندان می توانند به دبیرخانه نمایشگاه واقع در خیابان استانداری جنب موزه هنرهای معاصر، دفتر تخصصی سینما طبقه همکف مراجعه یا با شماره تلفن ۶_۰۳۱۳۲۲۴۳۸۹۵ تماس حاصل نمایند.


خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.