تاریخ انتشار : شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
کد خبر : 31503

ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار در استان اصفهان ۱۲۳ درصد است

ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار در استان اصفهان ۱۲۳ درصد است

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان گفت: طبق آخرین آمار منتشر شده در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، هم اینک ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار در این استان ۱۲۳ درصد و شمار مشترکان نیز ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک است. به گزارش دنیای اسراربه نقل از ایرنا:جعفر مطلب زاده روز

Print Friendly, PDF & Email

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان گفت: طبق آخرین آمار منتشر شده در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، هم اینک ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار در این استان ۱۲۳ درصد و شمار مشترکان نیز ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک است.

به گزارش دنیای اسراربه نقل از ایرنا:جعفر مطلب زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعداد مشترکان همراه اول در استان اصفهان پنج میلیون و ۵۶۷ هزار و ۷۹۲ خط و تعداد مشترکان ایرانسل ۲ میلیون و ۹۴۱ هزار و ۹۹۷ خط است و هم اینک تمام شهرهای اصفهان از پوشش نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه برخوردارند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان با ارائه گزارشی از وضعیت پوشش همراه در شهرها و روستاهای استان اصفهان افزود: چهار سایت با فناوری نسل پنجم توسط اپراتورهای همراه اول و ایرانسل در شهر اصفهان راه اندازی شده است.

وی گفت: با راه اندازی یک سایت در روستای ابوالخیر، تنها ۱۱ روستای دیگر باقی مانده است تا شاهد پوشش بالای ۸۰ درصد به شبکه ملی اطلاعات در همه شهرستان های استان باشیم.
مطلب زاده با اشاره به برنامه ریزی برای اتصال ۱۲۷ سایت روستایی به شبکه ملی اطلاعات در استان اصفهان اضافه کرد: با راه اندازی سایت ایرانسل در روستای ابوالخیر واقع در بخش بن رود شهرستان اصفهان، از ابتدای سال تاکنون با احداث یا ارتقا ۵۱ سایت روستایی، ۵۹ روستا با جمعیت ۱۳ هزار و ۹۲۹ نفر و چهار هزار ۳۳۸ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.
وی بیان کرد: از این ۵۱ سایت، ۴۸ سایت توسط اپراتور همراه اول احداث یا ارتقا یافته اند و سه سایت توسط اپراتور ایرانسل راه اندازی شده است.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان تصریح کرد: روستاییانی که از ابتدای سال توسط طرح یو. اس. او به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند در شهرستان های اردستان، اصفهان، برخوار، کاشان، نایین، فریدونشهر، فریدن، چادگان، بویین میاندشت و سمیرم هستند.
وی بیان کرد: روستاهای متصل به شبکه ملی اطلاعات در شهرستان های برخوار (با ۷۱ درصد پوشش)، چادگان (با ۷۸ درصد پوشش)، سمیرم (با ۷۶ درصد پوشش)، فریدون‌شهر (با ۷۴ درصد پوشش) و خوروبیابانک (با ۷۵ درصد پوشش) زیر ۸۰ درصد پوشش در استان دارند که با احداث یا ارتقا در ۱۱ روستای دیگر، همه شهرستان های استان، پوششی بالای ۸۰ درصد خواهند داشت.

استان افزون‌ بر پنج میلیون نفری اصفهان دارای یکهزار و ۹۳۴ روستا و آبادی با جمعیت نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر است.

نزدیک به ۹۰۰ روستای استان اصفهان بیش از ۲۰ خانوار سکنه دارند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.