تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
کد خبر : 19304

طراحی و ساخت سَری پرش لرزه گیر

طراحی و ساخت سَری پرش لرزه گیر

مدیر دفتر ایمنی خبر دادند: سَری پرش لرزه گیر، توسط نیروهای شرکت توزیع برق استان اصفهان برای اولین بار در کشور طراحی و ساخته شد. به گزارش دنیای اسرار:مدیر دفتر ایمنی خبر دادند: سَری پرش لرزه گیر، توسط نیروهای شرکت توزیع برق استان اصفهان برای اولین بار در کشور طراحی و ساخته شد.مهندس یوسف زاده

Print Friendly, PDF & Email

مدیر دفتر ایمنی خبر دادند: سَری پرش لرزه گیر، توسط نیروهای شرکت توزیع برق استان اصفهان برای اولین بار در کشور طراحی و ساخته شد.

به گزارش دنیای اسرار:مدیر دفتر ایمنی خبر دادند: سَری پرش لرزه گیر، توسط نیروهای شرکت توزیع برق استان اصفهان برای اولین بار در کشور طراحی و ساخته شد.
مهندس یوسف زاده بیان داشتند: از آنجایی که در حال حاضر قطع و وصل تیغه های کت اوت فیوز به وسیله سری پرش های قدیمی انجام می شده ، دارای مخاطراتی است که علاوه بر افزایش ریسک این فعالیت، سبب افزایش انرژی توزیع نشده نیز می‌شود.
ایشان اذعان داشتند: تا به امروز از سری پرش قدیمی جهت قطع و وصل کت‌اوت و دیگر کلیدهای قدرت استفاده می شده. که این سری فلزی، علاوه بر قطع و وصل تیغه کت اوت، جهت برداشتن و قرار دادن تیغه ی روی پایه کت‌اوت نیز استفاده می شده است. که دارای مشکلاتی است که سبب افزایش ریسک این فعالیت و افزایش انرژی توزیع نشده و … در این شرکت شده است. از مهمترین این مشکلات می توان به عدم ثبات تیغه کت اوت فیوز روی سری های قبلی اشاره نمود، که احتمال سقوط آن روی تجهیزات و نفرات به خصوص در شرایط آب و هوایی نامناسب و احتمال بروز حوادث جانی و مالی را ذکر نمود.
مهندس مرتضی یوسف زاده بیان داشتند به جهت کاهش ریسک فعالیت و حذف حوادث جانی و مالی، در اوایل سال ۱۳۹۸ ساخت سَری پرش لرزه گیر در دستور کار این شرکت قرار گرفت. در نهایت با پیشنهاد همکاران این شرکت، توسط مهندس محسن جمشیدی از همکاران شاغل، طراحی و تولید شد.
طرح جدید سبب استحکام کامل تیغه المنت بر روی پرش عایق شده است، که داری مزایایی همچون: سبب افزایش ایمنی و کاهش ریسک فعالیت، افزایش سرعت عمل در شرایط جوی نامناسب و کاهش خستگی های ناشی از جا زدن تیغه های کت اوت، افزایش تمرکز نیروهای بهره برداری، کاهش انرژی توزیع نشده و کاهش مدت زمان تعمیرات (MTTR) به واسطه انعطاف پذیری بیشتر در کار با این تجهیز می باشد.
این تجهیز بعد از تولید، در بهره برداری امور برق فلاورجان با نظارت مستقیم مدیر دفتر ایمنی شرکت مورد استفاده قرار گرفت و نتایج خوبی را در بر داشته است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.