تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۶
کد خبر : 15467

طرح‌های آب و فاضلاب اردستان ۲۵۶ میلیارد ریال نیاز دارد

طرح‌های آب و فاضلاب اردستان ۲۵۶ میلیارد ریال نیاز دارد

مدیر آبفای اردستان: طرح‌های آب و فاضلاب اردستان ۲۵۶ میلیارد ریال نیاز دارد اردستان-مدیر آبفای شهرستان اردستان گفت: مطالبات اداره آبفای شهرستان اردستان از بخش های خصوصی و دولتی بیش از ۲۰ میلیارد ریال است. به گزارش دنیای اسرار: سید عباس شریعتمدار ظهر یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: تعداد ۳۵ هزار نفر تحت پوشش

Print Friendly, PDF & Email

مدیر آبفای اردستان:

طرح‌های آب و فاضلاب اردستان ۲۵۶ میلیارد ریال نیاز دارد

اردستان-مدیر آبفای شهرستان اردستان گفت: مطالبات اداره آبفای شهرستان اردستان از بخش های خصوصی و دولتی بیش از ۲۰ میلیارد ریال است.

به گزارش دنیای اسرار: سید عباس شریعتمدار ظهر یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: تعداد ۳۵ هزار نفر تحت پوشش آب شهری اردستان قرار دارند و پنج هزار نفر از طریق ۳۰ روستای شهرستان از خط انتقال آب اصفهان استفاده می‌کنند.

وی افزود: شهرستان اردستان دارای ۱۴ هزار و ۵۰۰ مشترک آب است که به صورت آحادی ۲۰ هزار واحد را شامل می‌شود.

مدیر آبفای شهرستان اردستان گفت: مشترکین فاضلاب شهرستان اردستان دو هزار و ۲۰۰ فقره بوده که به صورت آحادی سه هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی و غیر مسکونی هستند.

وی ابراز داشت: جمعیت تحت پوشش آبفای شهری اردستان با ۱۰۰ درصد و شبکه فاضلاب اردستان ۴۰ درصد است و در شهرهای اردستان و زواره شبکه آب از اصفهان تأمین می‌شود و توسط خطوط انتقال به طول ۱۰۵ کیلومتر به سمت اردستان منتقل می‌شود.

استفاده از چاه‌های آب شرب کاملاً بهداشتی و دارای کیفیت مجاز در اردستان

شریعتمدار بیان داشت: شهرستان اردستان در فصل گرما از چاه‌های آب شرب کاملاً بهداشتی و دارای کیفیت مجاز استفاده می‌کند که در اردستان از دو حلقه و در زواره از سه حلقه چاه این آب تأمین می‌شود.

مدیر آبفای شهرستان اردستان تصریح کرد: آب شهر بخش مهاباد اردستان از طریق انتقال آب چاه به آب شیرین کن مرکزی مهاباد با ۱۴ لیتر در ثانیه تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه اولین شهرستان استان اصفهان هستیم که دارای شبکه آب شیرین مجزا به صورت استاندارد و مهندسی هستیم که به عنوان شبکه دوم معرفی شده افزود: در فصل تابستان و مواقع بحران از این ایستگاه‌ها برای برداشت عمومی استفاده می‌شود.

شریعت مدار افزود: برای رفاه حال مردم و استفاده از آب شرب سالم در شهر زواره ۲۰ کیلومتر شبکه با ۲۵ شیر برداشت، اردستان با ۱۳ کیلومتر شبکه و ۲۰ شیر برداشت و مهاباد با پنج کیلومتر شبکه و شش شیر برداشت اجرایی شده است.

مدیر آبفای شهرستان اردستان تاکید کرد: از شبکه دوم آب برای مواقع بحران و شبکه دارای زیر ساخت جهت کارتی شدن آب و نصب دستگاه استفاده می‌شود.

مصرف آب در اردستان با میانگین مصرف فاصله دارد

وی گفت: با اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف کاهش آب از ۱۸۰ لیتر به ۱۵۹ لیتر را شاهد بوده‌ایم که با میانگین مصرف استاندار که ۱۵۰ لیتر هست فاصله دارد، از دلایل مصرف بالای آب در شهرستان اردستان به جهت گرمای بالا در تابستان که به ۴۵ درجه می‌رسد و استفاده از کولرهای آبی و مصرف آب در خانه‌های ویلایی افزایش دارد.

شریعتمدار تصریح کرد: مهمترین پروژه‌های آبفا منطقه اردستان که در سال‌های ۹۷ و ۹۸ اجرا شده یا در حال اجرا هست بالغ بر ۸۱ میلیارد ریال بوده که پروژه ساخت اداره آبفای بخش مهاباد هم در دست اجرا است.

مدیر آبفای شهرستان اردستان بیان داشت: در سال ۹۸ بیش از ۴۸ میلیارد ریال پروژه آبرسانی با نصب شیر برداشت در شهرهای اردستان، مهاباد و زواره انجام شده است.

وی همچنین افزود: بمنظور تأمین فشار آب شهر مهاباد مبلغ هشت میلیارد ریال بابت ساخت و دیوار کشی، بتن ریزی مخزن ۵۰۰ متر مکعبی این مجموعه هزینه شده است.

با اجرای پروژه‌های فشار شکن آب در اردستان شش درصد از حوادث جلوگیری شده است

شریعتمدار تاکید کرد: اجرای پروژه فشارشکن به تعداد شش دستگاه در شهرهای اردستان و زواره منجر به کنترل فشار به شش و نیم درصد شده و حوادث هم شش درصد کاهش داشته است.

مدیر آبفای شهرستان اردستان همچنین اعلام کرد: با توجه به اینکه ۴۵ درصد شبکه فاضلاب در اردستان اجرا شده است، افزود: برای ادامه این پروژه بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال بودجه نیاز است.

وی افزود: مطالبات اداره آبفای شهرستان اردستان از بخش‌های خصوصی، دولتی و مسکونی بیش از ۲۰ میلیارد ریال است که مبلغ پنج میلیارد ریال آن مسکونی و مابقی از بخش‌های خصوصی و دولتی است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.