تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
کد خبر : 15772

طرح بازچرخانی پساب فولاد مبارکه مستحق دریافت گواهی احترام به آب یونسکو است

طرح بازچرخانی پساب فولاد مبارکه مستحق دریافت گواهی احترام به آب یونسکو است

طرح بازچرخانی پساب فولاد مبارکه مستحق دریافت گواهی احترام به آب یونسکو است به گزارش دنیای اسرار:دبیر کمیته ملی یونسکو در ایران اظهارداشت: طرح بازچرخانی پساب مجتمع فولاد مبارکه که با همکاری شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان عملیاتی شده است، مستحق دریافت گواهی احترام به آب یونسکو است.حجت الله ایوبی در جریان بازدید از فولاد

Print Friendly, PDF & Email

طرح بازچرخانی پساب فولاد مبارکه مستحق دریافت گواهی احترام به آب یونسکو است

به گزارش دنیای اسرار:دبیر کمیته ملی یونسکو در ایران اظهارداشت: طرح بازچرخانی پساب مجتمع فولاد مبارکه که با همکاری شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان عملیاتی شده است، مستحق دریافت گواهی احترام به آب یونسکو است.
حجت الله ایوبی در جریان بازدید از فولاد مبارکه با اشاره به اینکه یکی از کارهایی که مدتی است در یونسکو انجام می شود، بررسی تجربه های موفق در توجه و رسیدگی به محیط زیست و اعطای گواهی احترام به آب به کشورها، شهرها و شرکت های مختلف است، افزود:  اقدامات صورت گرفته در زمینه آب و محیط زیست را بررسی کرده و با افتخار در یونسکو معرفی و ارائه خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون کشورها و شهرهای کم آب در دنیا، باید به جای نزاع، ستیز و کشمکش با همدیگر گفت و گو کنند، تصریح کرد: آب می تواند محور تفاهم باشد و به هیچ عنوان نباید آب را محور جنگ بدانیم.
ایوبی با اشاره به اینکه امروز اخلاق آب در یونسکو مطرح است، افزود: این موضوع به ویژه درمورد صنایع و کارخانجات بسیار اهمیت دارد و براین اساس در یونسکو به شهرهای دوستدار محیط زیست و آب و به ویژه کارخانجاتی که دوستدار محیط زیست هستند توجه زیادی می شود.
 وی با اشاره به اینکه کمیسیون ملی یونسکو به عنوان رابط ملت و دولت ایران با یونسکو، وظایفی دارد که یکی از این وظایف، انتقال تجربیات موفق به یونسکو و کشورهای دنیاست، خاطرنشان کرد: امروز فولاد مبارکه به عنوان صنعت سبز در اروپا و آسیا مطرح است، ولی این تجربه در یونسکو معرفی نشده است، درحالی که ما آمادگی داریم که این تجربه شما را به عنوان یک دستاورد فنی، علمی، صنعتی و زیست محیطی در یونسکو معرفی کنیم.
دبیر کمیته ملی یونسکو در ایران با بیان اینکه فولاد مبارکه می تواند محور همکاری با کشورهای همجوار باشد، تصریح کرد: کشورهای اطراف حوزه فرهنگ، تمدن و امنیت ما هستند، اما متاسفانه با برخی از این کشورها تقابل داشته و روابط خوبی نداریم، ازجمله کشور تاجیکستان که دنباله فرهنگ و تمدن ایران هستند و مشترکات زیادی داریم، ولی در عرصه سیاسی روابط محکمی نداریم.
وی ادامه داد: هم اکنون با بسیاری از کشورهای منطقه که دنبال هویت هستند و هویت خود را در فرهنگ ایرانی جست و جو می کنند،  گاهی اختلافاتی در عرصه سیاسی و حتی فرهنگی داریم، این درحالی است که آب می تواند محور همکاری ما با این کشورها باشد و از تجربیات ما استفاده کنند.
ایوبی با اشاره به اینکه در یکی از برنامه های یونسکو، متخصصان آب ایران و افغانستان دوره مشترکی دیدند که اتفاق بسیار خوبی بود و به همکاری ایران و افغانستان کمک زیادی کرد، گفت: با همکاری های مشترک با کشورهای همجوار، گاهی می توان برخی تنش ها و اختلافات سیاسی را حل کرد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.