تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
کد خبر : 6138

طرح بزرگ “دیده بان آلودگی هوا” آغاز به کار کرد

طرح بزرگ “دیده بان آلودگی هوا” آغاز به کار کرد

قصه آدم و هوا-۳۱ طرح بزرگ “دیده بان آلودگی هوا”آغاز به کار کرد طرح بزرگ “دیده بان آلودگی هوا” امروز با حضور شهردار اصفهان کار خود را آغاز کرد. دنیای اسراربه نقل از پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان، در جریان رویدادهای قصه آدم و هوا ( ۲۶ آذر روز حمل و نقل تا ۲۹ دی

Print Friendly, PDF & Email

قصه آدم و هوا-۳۱

طرح بزرگ “دیده بان آلودگی هوا”آغاز به کار کرد

طرح بزرگ “دیده بان آلودگی هوا” امروز با حضور شهردار اصفهان کار خود را آغاز کرد.

دنیای اسراربه نقل از پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان، در جریان رویدادهای قصه آدم و هوا ( ۲۶ آذر روز حمل و نقل تا ۲۹ دی روز هوای پاک) پیش از ظهر امروز با حضور شهردار اصفهان، اعضای شورای شهر و مدیران حوزه حمل و نقل و ترافیک از طرح ” دیده بان آلودگی هوا” رونمایی شد.

در این طرح شهروندان از طریق پل‌های ارتباطی اعلام شده، هرگونه تردد وسائل حمل و نقل عمومی و خدماتی دودزا را گزارش کرده و گشت‌های رصد که مجهز به دستگاههای تست دود و آلاینده هستند اقدام به پیگیری خودروی موردنظر و بررسی وضعیت آلایندگی خودرو می‌کنند.

در این طرح، خودروهای عمومی، سنگین، اتوبوس‌ها، خودروهای ناوگان حمل و نقل بار، خدماتی و نظافتی تحت رصد شهروندان و گشت‌های نظارتی قرار می‌گیرند.

براین اساس شهروندان می‌توانند طی تماس با سامانه تلفنی ۱۳۷ شهرداری اصفهان و همچنین دانلود نرم افزار موبایلی “ترافیک یار” از بانک‌های نرم افزاری، گزارش تردد خودروهای آلاینده در سطح شهر را اعلام کنند.

در این طرح، اکیپ های سیار سنجش آلودگی هوا با همراهی پلیس راهور خودروهای آلاینده را متوقف، جریمه و به مراکز تخصصی ارجاع می دهند.

قصه آدم و هوا-۳۲

شهروندان چگونه دیده‌بان آلودگی هوا می‌شوند؟

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان درباره روند اجرای طرح دیده بان آلودگی هوا توضیح داد.

به گزارش پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان علیرضا صلواتی در مراسم رونمایی از طرح دیده بان آلودگی هوا اظهار داشت: با اجرای این طرح شهروندان می‌تواندن هرجا خودروی خدماتی و عمومی آلاینده در سطح شهر مشاهده کنند اعلام گزارش کنند تا خودرو متوقف و به مراکز مربوطه ارجاع داده شود.

وی با بیان اینکه دو راه برای اعلام گزارش در این زمینه وجود دارد، افزود: شهروندان میتوانند گزارش خود را از طریق سامانه ۱۳۷ شهرداری و یا استفاده از اپلیکیشن ترافیک یار اعلام کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: همچنین با همکاری پلیس راهور سه گشت در سطح شهر تردد می‌کنند و هرجا خودروی آلاینده مشاهده کردند با تجهیزات معاینه فنی خودرو را تست کرده و برای انجام اقدامات موردنظر به تعمیرگاه ارجاع می‌دهند.

وی از افزایش آمار مراجعه به مراکز معاینه فنی خبر داد و افزود: در آبان امسال شاهد رشد ۴۰ درصدی مراجعه به مراکز معاینه فنی نسبت به آبان سال گذشته بودیم و همچنین در آذرماه نیز رشد ۳۰ درصدی را نسبت به آبان ماه شاهد بودیم که نشان دهنده فعالیت موثر در این زمینه است.

قصه آدم و هوا-۳۳

اپلیکیشن درخواست جابجایی بار رونمایی شد

اپلیکیشن “درخواست جابجایی بار” امروز با حضور شهردار اصفهان کار خود را آغاز کرد.

به گزارش پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان، در جریان رویدادهای قصه آدم و هوا ( ۲۶ آذر روز حمل و نقل تا ۲۹ دی روز هوای پاک) امروز با حضور شهردار اصفهان، اعضای شورای شهر و مدیران حوزه حمل و نقل و ترافیک از اپلیکیشن “درخواست جابجایی بار” رونمایی شد.

اپلیکیشن مذکور به صورت شرکت محور طراحی شده و شهروندان می‌توانند با اطمینان خاطر برای جابجایی بار از این اپلیکیشن استفاده کنند.

در زمان استفاده از اپلیکیشن حمل و نقل بار، به صورت اتوماتیک یکی از شرکت‌های زیرمجموعه که نزدیک‌ترین شرکت به مکان شهروند است انتخاب و سپس یکی از رانندگان زیر پوشش شرکت به فرد متقاضی معرفی می‌شود.

شهروندان می‌توانند این اپلیکیشن را از طریق بانک‌های نرم افزاری دانلود و استفاده کنند.

قصه آدم و هوا-۳۴

مشارکت همگانی در کاهش آلودگی هوا گسترش می‌یابد

شهردار اصفهان با اشاره به اجرای طرح دیده بان آلودگی هوا گفت: مشارکت همگانی در کاهش آلودگی هوا گسترش می‌یابد.

به گزارش پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان، قدرت الله نوروزی در مراسم رونمایی از طرح دیده بان آلودگی هوا اظهار داشت: تا کنون شاهد برگزاری تعدادی از برنامه های ۳۳ روزه قصه آدم و هوا بوده ایم و امروز نیز چند رونمایی در راستای همین برنامه انجام می شود.

وی افزود: اقدامات انجام شده در حوزه شهری باید با مبنا و رفتار منطقی همراه باشد تا اقدامی علمی محسوب شود و خوشبختانه در شهرداری اصفهان تحولات رخ داده بر همین اساس است.

شهردار اصفهان گفت: ما کار را با برنامه آغاز کردیم و مصوبات شورای شهر نیز زمینه اجرای آنها را فراهم کرده است، مدیران نیز در حال اجرای همین برنامه ها هستند.

وی ادامه داد: ۸ مرکز معاینه فنی برای خودروهای سبک و یک مرکز برای خودروهای سنگین آماده کرده ایم.

نوروزی اظهار داشت: ما امسال کار را از خودمان آغاز کردیم، تاکید ما بر معاینه فنی همه خودروهای شهرداری بود، به ادارات نیز بخشنامه دادیم تا در این زمینه مشارکت همگانی داشته باشند.

وی گفت: مبارزه با آلودگی هوا نیازمند همت همه مردم و دستگاههاست، تا الان ۱۵ درصد افزایش آمار خودروهای شرکت کننده در طرح معاینه فنی را شاهد هستیم.

وی بیان کرد: اپلیکیشن جابجایی بار می تواند تضمینی برای افرادی باشد که بار خود را جابجا می کنند که در آینده می تواند به کد درآمدی برای شهرداری تبدیل شود.

شهرداری اصفهان گفت:  تلاش علمی برای توزین در حال حرکت می تواند دستاوردهای بزرگی برای شهر به دنبال داشته باشد

وی ادامه داد: داشتن هوای پاک حق مسلم بشری است و وظیفه همه ما تلاش برای تحقق این موضوع است.

قصه آدم و هوا- ۳۵

اولین سند حمل بار شهری در اصفهان رونمایی شد

اولین سند حمل بار شهری امروز با حضور شهردار اصفهان رونمایی شد.

به گزارش پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان، در جریان رویدادهای قصه آدم و هوا ( ۲۶ آذر روز حمل و نقل تا ۲۹ دی روز هوای پاک) امروز با حضور شهردار اصفهان و مدیران حوزه حمل و نقل و ترافیک از اولین سند حمل بار شهری رونمایی شد.

این سند به منظور هویت بخشی و شناسنامه‌دار کردن بار کالای درون شهری تدوین شده است.

کنترل بار درون شهری برای جلوگیری از قاچاق و اطمینان از جابجایی بار مجاز و عدم حمل بارهای غیر مجاز و سرقتی و مواد مخدر از ویژگی‌های این طرح است.

قصه آدم و هوا-۳۶

مردم برای کاهش آلودگی هوا به میدان می آیند

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان گفت: مردم هم باید در زمینه کاهش آلودگی هوا به میدان بیایند، بنابراین طرح دیده بان آلودگی هوا با همین هدف راه اندازی شد.

به گزارش پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان، مجید طهماسبی امروز در آیین رونمایی از طرح های سازمان حمل و نقل بار شهرداری اصفهان اظهار داشت: رشد جمعیت در شهرها و تقاضای استفاده از وسایل باربر نیازمند بروزرسانی فعالیتها در این زمینه است.

وی افزود: سیستم حمل و نقل از شاخص های توسعه یافتگی شهرهاست که باید با اجرای برنامه های نوین در این راستا گام برداشت.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان گفت: برای تهیه اپلیکیشن جابجایی بار ۶ ماه تلاش شد، این نرم افزار هوشمند و قانون محور است و با اسناد بالادستی همخوانی دارد، همچنین بستری امن برای جابجایی بار درون شهری به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه سند حمل و بار درون شهری دیگر طرحی است که امروز افتتاح شد، گفت: مبدا، مقصد، کیفیت و خسارت وارده بر اثر اضافه تناژ بار در این سند دیده شده است.

طهماسبی بیان کرد: طرح نظارت بر معاینه فنی تصویری طرحی است که برای ارتقا کیفیت فعالیت ها و راهنمایی شهروندان برای حضور در این مراکز اجرا می شود و امروز شاهد رونمایی آن هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از ابتدایی ترین حقوق شهروندی استفاده از هوای پاک است و همه در این زمینه مسوول هستند، گفت: مردم هم باید در زمینه کاهش آلودگی هوا به میدان بیایند، بنابراین طرح دیده بان آلودگی هوا با همین هدف راه اندازی شد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان گفت: گزارش خودروهای آلاینده از سوی مردم و مجهز شدن گشت های بازرسی به دستگاه کنترل کیفیت سیار دو بخش مهم این طرح به شمار می رود.

وی افزود: پویش مردمی رصد بارهای نامتعارف شهری از جمله طرح هایی است که تا یک ماه دیگر اجرا می شود.

قصه آدم و هوا-۳۷

“دیده بان آلودگی هوا” زمینه ساز محیط زیست مطلوب برای اصفهان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: این سازمان طرح “همیار محیط زیست” را پیگیری می‌کند و اگر این طرح با “دیده بان آلودگی هوا” که از سوی شهرداری اصفهان اجرا می‌شود توأم باشد، شرایط زیست محیطی خوبی برای اصفهان فراهم خواهد شد.

به گزارش پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان، سیدرحمان دانیالی امروز در آیین رونمایی از طرح‌های سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری اصفهان اظهار داشت: حمل و نقل یکی از مباحث مهم و حساس در حوزه شهری و برون شهری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از معضلات جدی شهر اصفهان مسئله آلودگی هوا است، اظهار کرد: این سازمان طرح “همیار محیط زیست” را پیگیری می‌کند و اگر این طرح با “دیده بان آلودگی هوا” که از سوی شهرداری اصفهان اجرا می‌شود توأم باشد، شرایط زیست محیطی خوبی برای اصفهان فراهم خواهد شد.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان اصفهان تصریح کرد: از شهردار اصفهان در خصوص جوانگرایی در بیشتر مناطق و سازمان‌های شهرداری تشکر می‌کنیم، زیرا این اقدام در پیشبرد اهداف راه‌گشا و کارساز خواهد بود.

وی بیان کرد: اقدامات شایسته معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در حوزه کاهش آلودگی هوا کارگشاست.

قصه آدم و هوا-۳۸

طرح نظارت تصویری مراکز معاینه فنی آغاز شد

طرح نظارت تصویری مراکز معاینه فنی امروز با حضور شهردار اصفهان رونمایی شد.

به گزارش پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان، در جریان رویدادهای قصه آدم و هوا ( ۲۶ آذر روز حمل و نقل تا ۲۹ دی روز هوای پاک) امروز با حضور شهردار اصفهان، اعضای شورای شهر و مدیران حوزه حمل و نقل و ترافیک طرح نظارت تصویری مراکز معاینه فنی آغاز به کار کرد.

این طرح به منظور کنترل کیفیت خدمات ارائه شده در مراکز معاینه فنی و مدیریت مراجعات شهروندان به مراکز اجرا شده است.

درخواست شهروندان مبنی بر اعلام مراکز معاینه فنی خلوت جهت مراجعه نیز از دیگر اهداف راه اندازی این سیستم نظارتی است.

قصه آدم و هوا-۳۹

دبیر کارگروه دیده بان آلودگی هوا منصوب شد

دبیر کارگروه دیده بان آلودگی هوای شهر اصفهان منصوب شد.

به گزارش پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان، در ابلاغی از سوی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان، دبیر کارگروه دیده بان آلودگی هوای شهر اصفهان منصوب شد.

براساس ابلاغیه صادر شده از سوی علیرضا صلواتی،  مجید طهماسبی مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان دبیر کارگروه دیده بان آلودگی هوا شد.

طرح دیده بان آلودگی هوا، امروز با حضور شهردار اصفهان، اعضای شورای شهر، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان و جمعی از مسئولان شهری در جریان رویدادهای قصه آدم و هوا ( ۲۶ آذر روز حمل نقل تا ۲۹ دی روز هوای پاک) رونمایی شد.

قصه آدم و هوا-۴۱

شهردار اصفهان از سازمان حمل و نقل بار بازدید کرد

شهردار اصفهان با کارکنان سازمان حمل و نقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان دیدار کرد.

به گزارش پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان، امروز در ادامه رویدادهای قصه آدم و هوا (۲۶ آذر روز حمل و نقل تا ۲۹ دی روز هوای پاک) شهردار اصفهان با حضور در سازمان حمل و نقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان با کارکنان این سازمان دیدار کرد.

شهردار اصفهان در این دیدار ضمن بازدید از روند فعالیت های سازمان حمل و نقل بار، از کارکنان این سازمان نیز تقدیر کرد.

قصه آدم و هوا-۴۰

دستگاه‌های سیار سنجش آلایندگی خودرو با حضور شهردار اصفهان تست شد

در آغاز اجرای طرح دیده بان آلودگی هوا، دستگاه‌های تست سیار با حضور شهردار اصفهان مورد تست و بررسی قرار گرفتند.

به گزارش پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان، در آغاز اجرای طرح دیده بان آلودگی هوا، دستگاه‌های تست سیار با حضور شهردار اصفهان مورد تست و بررسی قرار گرفتند.

همچنین در این مراسم نیروهای پلیس راهور که به عنوان همکار در اجرای این طرح فعالیت دارند حمایل ویژه این طرح را از شهردار اصفهان دریافت کردند.

طرح دیده بان آلودگی هوا، امروز با حضور شهردار اصفهان، اعضای شورای شهر، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان و جمعی از مسئولان شهری در جریان رویدادهای قصه آدم و هوا ( ۲۶ آذر روز حمل نقل تا ۲۹ دی روز هوای پاک) رونمایی شد.

در این طرح شهروندان از طریق پل‌های ارتباطی اعلام شده، هرگونه تردد وسائل حمل و نقل عمومی و خدماتی دودزا را گزارش کرده و گشت‌های رصد که مجهز به دستگاههای تست دود و آلاینده هستند اقدام به پیگیری خودروی موردنظر و بررسی وضعیت آلایندگی خودرو می‌کنند.

در این طرح، خودروهای عمومی، سنگین، اتوبوس‌ها، خودروهای ناوگان حمل و نقل بار، خدماتی و نظافتی تحت رصد شهروندان و گشت‌های نظارتی قرار می‌گیرند. براین اساس شهروندان می‌توانند طی تماس با سامانه تلفنی ۱۳۷ شهرداری اصفهان و همچنین دانلود نرم افزار موبایلی “ترافیک یار” از بانک‌های نرم افزاری، گزارش تردد خودروهای آلاینده در سطح شهر را اعلام کنند

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.