تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
کد خبر : 33302

طرح فولاد مه‌ ولات از پیشرفت مناسب برخوردار است

طرح فولاد مه‌ ولات از پیشرفت مناسب برخوردار است

فرماندار مه ولات در جنوب خراسان رضوی گفت: طرح احداث مجتمع فولاد این شهرستان که از پیشرفت مناسب و ۳۰ درصدی برخوردار است؛ در صورت تامین به موقع اعتبار سال آینده آماده بهره برداری خواهد بود. به گزارش دنیای اسرار، مجتبی علی‌نژاد فرماندار مه ولات در جنوب خراسان رضوی در جریان سرکشی از این طرح

Print Friendly, PDF & Email

فرماندار مه ولات در جنوب خراسان رضوی گفت: طرح احداث مجتمع فولاد این شهرستان که از پیشرفت مناسب و ۳۰ درصدی برخوردار است؛ در صورت تامین به موقع اعتبار سال آینده آماده بهره برداری خواهد بود.

به گزارش دنیای اسرار، مجتبی علی‌نژاد فرماندار مه ولات در جنوب خراسان رضوی در جریان سرکشی از این طرح عمرانی – صنعتی افزود: مجوز تاسیس شرکت فولاد مه ولات سال ۱۳۹۹ صادر و با حمایت کارگروه تسهیل و رفع موانع سرمایه‌گذاری استان خراسان رضوی به تاسی از سیاست حمایتی دولت کار ساخت خود را ادامه می دهد.

وی با بیان اینکه طرح فولاد مه ولات در زمینی به مساحت حدود ۲۰ هکتار در ناحیه صنعتی این شهرستان ساخته می شود، اضافه کرد: چشم انداز کنونی این طرح صنعتی تولید ۵۰ هزار تن تسمه و نوار نورد گرم فولاد زنگ نزن، ۱۵۰ هزار تن ورق نورد گرم فولاد زنگ نزن و ۳۰۰ هزار تن ورق نورد گرم فولاد ساده کربنی و کم آلیاژی با ضخامت بیش از ۱۰ میلیمتر در سال است.

وی اظهار کرد: تولید و اشتغال در مه ولات بر پایه کشاورزی استوار است بنابراین احداث طرح فولاد با نیاز به ۷۸۳ نفر شغل مستقیم می تواند در سطح شهرستان جهش اقتصادی خوبی ایجاد کند.

همچنین نماینده مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: تجهیزات، موتورها، جرثقیل و برخی اقلام دیگر مورد نیاز طرح فولاد مه ولات خریداری شده است و اقدامات عمرانی آن با انجام “آزمایش سرد” تا پایان امسال اجرایی خواهد شد.

محسن زنگنه با یادآوری سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومانی و خرید تجهیزات مورد نیاز فولاد مه ولات مطابق فهرست بهای سال گذشته، افزود: پیش خرید تجهیزات طرح باعث شتاب گرفتن ساخت آن در مراحل بعدی خواهد شد.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از آنجا که ورق تولیدی فولاد مه ولات مورد استفاده کارخانجات خودروسازی، لوازم خانگی و تجهیزات وابسته قرار خواهد گرفت، راه‌اندازی آن تحولی در حوزه اشتغال و صنایع خراسان رضوی ایجاد می کند.

زنگنه همچنین گفت: اکنون چهار طرح فولادی در تربت‌حیدریه و حومه آن ساخته می شود که هیچ یک از آنها به منابع آبی زیرزمینی نیاز ندارند.

وی افزود: دلیل این بی نیازی برنامه ریزی استفاده از پساب فاضلاب شهرهای مرکزی و جنوب خراسان رضوی است از دیگر سو در چشم انداز نهایی آنها وابستگی به آب دریای عمان نیز دیده شده است بطوریکه یکی از این طرحهای فولاد سهامدار طرح انتقال آب دریا از جنوب است.

فیض‌آباد مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مه ولات در ۲۰۷ کیلومتری جنوب مشهد و همسایگی تربت حیدریه و گناباد قرار دارد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.