تاریخ انتشار : جمعه ۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۷
کد خبر : 31085

طیب‌نیا: ارزش جایگزینی فولاد مبارکه حداقل ۳ برابر ارزش بازار فعلی آن در بورس است

طیب‌نیا: ارزش جایگزینی فولاد مبارکه حداقل ۳ برابر ارزش بازار فعلی آن در بورس است

به گزارش دنیای اسرار: سرمایه‌گذاری‌های بزرگی که فولاد مبارکه در دست اجرا یا در برنامه دارد، نویدبخش رشد سودآوری آن در آینده است. سهام فولاد مبارکه در بورس با P/E حدود ۳ و حتی بعضی اوقات کمتر از ۳ در حال معامله است و این فرصت بزرگی برای سرمایه‌گذارانی است که نگاه بلندمدت دارند. ارزش

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار: سرمایه‌گذاری‌های بزرگی که فولاد مبارکه در دست اجرا یا در برنامه دارد، نویدبخش رشد سودآوری آن در آینده است. سهام فولاد مبارکه در بورس با P/E حدود ۳ و حتی بعضی اوقات کمتر از ۳ در حال معامله است و این فرصت بزرگی برای سرمایه‌گذارانی است که نگاه بلندمدت دارند. ارزش جایگزینی مجموعه‌ای مثل فولاد مبارکه، حداقل سه برابر ارزش بازار آن در بورس است.

 

به نقل از پترومتالز، طیب‌نیا گفت: در حوزه‌های گلوگاهی نظیر حمل و نقل، برق، آب و گاز که صنایع با چالش‌هایی مواجه شده‌اند و همین‌طور تولید محصولات جدید و با ارزش‌افزوده بالا، فولاد مبارکه سرمایه‌گذاری‌های بزرگی انجام داده که این سرمایه‌گذاری‌ها و طرح‌های توسعه، ضامن حفظ و رشد سودآوری فولاد مبارکه خواهد بود. در حوزه محصولات جدید باید گفت که فولاد مبارکه به تولید محصولاتی ورود می‌کند که غالباً در منطقه رقیبی ندارد.

 

وی ادامه داد: در مجموع، فولاد مبارکه در حال گسترش جدی سبد سرمایه‌گذاری‌های خود است. مطالعات فولاد مبارکه برای سرمایه‌گذاری در حوزه گاز در حال انجام است و امیدواریم در سال آینده بتوانیم در مخازن گازی کشور سرمایه‌گذاری کنیم.

 

رشد از طریق توسعه هدفمند

 

مدیرعامل فولاد مبارکه تأکید کرد: روند رشد شرکت‌ها مستلزم توسعه‌های هدفمند است. توسعه‌های گروه فولاد مبارکه همانطور که به مواردی از آن اشاره کردیم در حوزه زیرساخت مثل برق، گاز، و پروژه‌های بزرگ انتقال آب جهت حفظ پایداری تولید در دستور کار قرار گرفته و الحمدالله با سرعت و قدرت در حال انجام است.

 

وی افزود: از سویی دیگر ما برای تولید محصولات جدید و در حقیقت اضافه کردن سبد محصولات خود و نیز ایجاد ارزش افزوده بالاتر در سبد محصولات خود نیز پروژه‌های بسیار ارزشمندی داریم که تولید فولاد زنگ‌نزن، فولاد الکتریکی و فولاد API بخشی از این محصولات جدید است. پروژه نورد گرم ۲، نورد سرد جدید و خط تولید ورق‌‌های رنگی را داریم و از آن طرف برنامه‌های توسعه‌ای نیز در سایر نقاط کشور و شرکت‌های زیر مجموعه در هرمزگان، کاشان، چهارمحال و بختیاری، و سنگان در بالادست زنجیره و در محدوده‌های اکتشافی و معادن فعال، در دستور کار داریم. مجموعه‌ی این توسعه‌ها با هدف اصلی پایداری در تولید و رشد سودآوری است.

 

محمدیاسر طیب‌نیا خاطرنشان ساخت: نگاه ما نگاه صنعت سبز بودن و الگو بودن در حوزه محیط زیست است. در حقیقت هدف اصلی ما این است که هم خودکفایی کشور را در حوزه محصولات فولادی و هم پایداری سودآوری را برای سهامداران رقم بزنیم.

 

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.