تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
کد خبر : 33131

ظرفیت بالای ایران و ویتنام برای گسترش روابط اقتصادی

ظرفیت بالای ایران و ویتنام برای گسترش روابط اقتصادی

در دیدار سفیر ویتنام در ایران با اعضای هیئت‌نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان تأکید شد؛ ظرفیت بالای ایران و ویتنام برای گسترش روابط اقتصادی سفیر ویتنام در جمهوری اسلامی ایران با حضور در اتاق بازرگانی اصفهان با اعضای هیئت‌ نمایندگان این اتاق دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش دنیای اسرار، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان

Print Friendly, PDF & Email

در دیدار سفیر ویتنام در ایران با اعضای هیئت‌نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان تأکید شد؛
ظرفیت بالای ایران و ویتنام برای گسترش روابط اقتصادی
سفیر ویتنام در جمهوری اسلامی ایران با حضور در اتاق بازرگانی اصفهان با اعضای هیئت‌ نمایندگان این اتاق دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش دنیای اسرار، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار با اشاره به فعالیت بالغ بر ۹ هزار واحد صنعتی در استان که بسیاری از آنها به تولید بهترین محصولات در سطح کشور مشغول هستند، اظهار داشت: ایران مراودات تجاری گسترده‌ای با کشورهای همسایه و چین دارد و میزان صادرات کشورمان به عراق قابل‌توجه است.

محمدرضا رجالی با اشاره به تولید محصولات گوناگون در ایران که از مزیت رقابتی بالایی نسبت به تولیدات خارجی برخوردار هستند، ادامه داد: ایران از نظر صادرات محصولات فولادی، پتروشیمی و دارویی در جایگاه خوبی قرار دارد و از زیرساخت‌های مطلوب صنعتی و نیروی انسانی متخصص بهره می‌برد. همچنین با توجه به پتانسیلهای بالای کشور ویتنام، به نظر می‌رسد روابط دو کشور قابلیت گسترش فراوانی دارد که بهره‌گیری از این فرصت به عملکرد مسئولان ویتنامی بستگی دارد.

وی با اشاره به تلاش استان اصفهان برای تبدیل شدن به هاب تولیدی در منطقه، به همکاری با سایر کشورها برای تولید برخی محصولات اشاره و بازار منطقه را فرصت تجاری خوبی برای طرف ویتنامی عنوان کرد.

سفیر ویتنام در جمهوری اسلامی ایران نیز با بیان اینکه سومین سفر خود به اصفهان را تجربه می‌کند، گفت: فعالان اقتصادی اصفهان اطلاعات گسترده‌ای درباره ویتنام ندارند و قصد داریم با استفاده از ظرفیت اتاق بازرگانی اصفهان به‌عنوان سازمانی قدرتمند، روابط فعالان اقتصادی دو کشور به‌خصوص در حوزه گردشگری را گسترش دهیم.

«لوئونگ کونوک هویی» با اشاره به جمعیت ۹۰ میلیون نفری ویتنام، توضیحاتی پیرامون مهم‌ترین شرکای تجاری این کشور، حجم صادرات و واردات ویتنام، میزان تولید ناخالص داخلی، مهم‌ترین کالاهای صادراتی و وارداتی این کشور و وضعیت پروازها میان ایران و ویتنام ارائه کرد.

در ابتدای این دیدار نیز مدیر بازاریابی و روابط بین‌الملل اتاق بازرگانی اصفهان به ارائه توضیحاتی پیرامون ساختار و شرح وظایف این اتاق پرداخت.

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.