تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
کد خبر : 10727

عزم جزم پلیس در برخورد با باندهای مواد مخدر

عزم جزم پلیس در برخورد با باندهای مواد مخدر

عزم جزم پلیس در برخورد با باندهای مواد مخدر فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان: به حداقل رساندن زمان وقوع، کشف و برگرداندن اموال مردم جزء اولویت‌های پلیس است. به گزارش دنیای اسرار:سردار مهدی معصوم بیگی در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت شهادت افسر جمشیدی با بیان اینکه پلیس برای تامین امنیت مردم جان بر کف است

Print Friendly, PDF & Email

عزم جزم پلیس در برخورد با باندهای مواد مخدر


فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان: به حداقل رساندن زمان وقوع، کشف و برگرداندن اموال مردم جزء اولویت‌های پلیس است.

به گزارش دنیای اسرار:سردار مهدی معصوم بیگی در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت شهادت افسر جمشیدی با بیان اینکه پلیس برای تامین امنیت مردم جان بر کف است تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم باندهای مواد مخدر به راحتی تردد کنند و به مقاصد شوم خود برسند.
وی در ادامه از کشف بزرگترین باند مواد مخدر از نوع شیشه خبر داد و افزود: در سال جاری ۹ هزار کیلوگرم انواع مواد مخدر و ۲۴ باند تهیه و توزیع کشف و منهدم شد و همچنین در سال جاری دستگیری فعالان این حوزه ۲۵ درصد افزایش داشته است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان به اجرای ۳۹۹ طرح پاکسازی در سطح استان اصفهان اشاره و تاکید کرد: این طرح‌ها در حاشیه‌های مدارس، محورهای مواصلاتی و معابری که کانون جرم بوده اجرا شده است.
وی با بیان اینکه در نظر داریم مبارزه با مواد مخدر را به داخل خانه‌ها ببریم افزود: این طرح را در محله حصه و با برگزاری اردوهای دانش‌آموزی آغاز کرده‌ایم.
سردار معصوم بیگی با اشاره به دستگیری ۲۲ باند سرقت در استان اصفهان گفت: بیشترین باندها مربوط به سارقان خودرو، منزل و قطعات خودرو بوده است.
وی در ادامه افزود: ۵۵.۸ درصد دستگیری سارقین در دو ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال ۹۷ افزایش داشته است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه ارزش اموال مکشوفه از سارقان در دو ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۰ درصد افزایش داشته تاکید کرد: اولویت ما به حداقل رساندن زمان وقوع، کشف و برگرداندن اموال مردم است.
وی همچنین به برخورد با باند موسسات قرض‌الحسنه غیر مجاز اشاره کرد و افزود: این باند ۵۱۷ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده و در همین رابطه هشت نفر دستگیر شدند.
وی با اعلام تشکیل ۳۸۰ پرونده در حوزه مبارزه با قاچاق کالا اظهار کرد: ارزش اموال کشف شده از قاچاقیان ۲۴۰ میلیارد ریال بوده است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان به نظارت و کنترل ۱۰۴ انبار کالا اشاره و تاکید کرد: بازرسی و گشت‌های مشترکی با بازرسان صمت و تعزیرات حکومتی جهت مبارزه با احتکار و قاچاق کالا در دستور کار داریم.
وی در خصوص عملکرد نیروی انتظامی استان اصفهان در برخورد با روزه‌خواری خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ما در ایام ماه مبارک رمضان واقعیت‌ها و نیازها را مد نظر قرار داده‌ایم و فعالیت برخی از رستوران‌ها را با رعایت کامل  قوانین مجاز اعلام کردیم.
سردار معصوم بیگی با بیان اینکه شش هزار و ۸۹۷ بازدید از مراکز و اماکن استان اصفهان در این ایام انجام شده افزود: به برخی از این مراکز تذکر داده شد و ۳۲۱ مرکز نیز پلمب شدند.
وی از اجرای طرح ظفر ۵ و برخورد با رانندگانی که مخل امنیت مردم هستند خبر داد و ابراز داشت: در این طرح یک هزار و ۲۲۰ خودرو توقیف شده است.
به گفته فرمانده انتظامی استان اصفهان هدف از اجرای این طرح را افزایش احساس امنیت عمومی، انظباط ترافیکی، تحقق مطالبات مردم و پیشگیری از تصادفات حادثه‌ساز است.
وی با بیان اینکه در برخورد با متخلفان با مراجع قضایی هماهنگ شده خاطر نشان کرد: ابتدا حداقل ۱۵ روز خودروی این افراد توقیف می‌شود و در صورتی که رفتار خلاف قانون داشته باشند با تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شوند.
وی در خصوص افرادی که با خودرو مرتکب رفتار هنجارشکنانه می‌شوند تاکید کرد: با کسب ۳۰ نمره منفی گواهینامه آن‌ها سه ماه توقیف می‌شود و در صورت تکرار با دریافت ۲۵ نمره منفی به مدت شش ماه گواهینامه آن‌ها توقیف می‌شود.
وی در ادامه افزود: در صورت ارتکاب مجدد و کسب ۲۰ نمره منفی گواهینامه باطل و حق رانندگی به این افراد داده نمی‌شود.
سردار معصوم بیگی پرتصادف‌ترین محورهای پلیس راه استان را بزرگراه امیرکبیر، محور میمه – دلیجان و محور دامنه – الیگودرز عنوان تشریح کرد: عدم توجه به جلو ۴۲ درصد، عدم رعایت حق تقدم بیش از ۳۰ درصد، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ۲۰ درصد، تجاوز و انحراف به چپ ۶ درصد و تغییر ناگهانی مسیر ۵ درصد سهم  تصادفات در جاده‌ها است.
به گفته فرمانده انتظامی استان اصفهان آزادراه‌ها ۱۴، راه‌های اصلی ۳۴، راه‌های فرعی ۳۰  و راه‌های روستایی چهار درصد تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند و همچنین ۵۲ درصد از تصادفات در شب و ۴۸ درصد در روز اتفاق افتاده است.
سردار معصوم بیگی با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی جرایم در فضای مجازی افزود: کلاهبرداری اینترنتی و برداشت غیر مجاز از حساب‌های بانکی در رتبه‌های اول در این حوزه هستند.
وی با اشاره به مسمومیت ۴۴ نفر به دلیل مصرف مشروبات الکلی نیز اظهار کرد: از این تعداد شش نفر جان خود را از دست دادند و ۱۱ نفر نیز در این رابطه شناسایی و دستگیر شدند.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.