تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
کد خبر : 12044

عطر حرم رضوی در خانه ارتباطات طنین انداز شد

عطر حرم رضوی در خانه ارتباطات  طنین انداز شد

عطر حرم رضوی در خانه ارتباطات  طنین انداز شد به گزارش دنیای اسرار:مدیرعامل خانه ارتباطات گفت : در جامعه امروز ما تکنولوژی بیش از دنیای غرب به کارگرفته شده و تنها با تکیه بر سنت اهل بیت می توان به همبستگی اجتماعی دست یافت چرا که آنها انسان هایی ارتباطی و کامل هستند که شیوه

Print Friendly, PDF & Email

عطر حرم رضوی در خانه ارتباطات  طنین انداز شد

به گزارش دنیای اسرار:مدیرعامل خانه ارتباطات گفت : در جامعه امروز ما تکنولوژی بیش از دنیای غرب به کارگرفته شده و تنها با تکیه بر سنت اهل بیت می توان به همبستگی اجتماعی دست یافت چرا که آنها انسان هایی ارتباطی و کامل هستند که شیوه های عمل اجتماعی شان الگوه های جامعی برای زندگی امروز ماست.

در شامگاه دوشنبه، ۳۱ مردادماه، سومین دور از سلسلهسمینارهای آموزشی خانه ارتباطات استان اصفهان با سخنرانی دکتر هادی زمانی مدیرعاملخانه ارتباطات و دکتر سید عباس مرجانی، مسئول امور خادم یاران کتاب آستان قدس رضویبا عنوان «نقش خادم یاران رضوی در توسعه سرمایه اجتماعی»برگزار شد.

عناصر انسان ارتباطی در آموزه های ائمه اطهار

دکترهادی زمانی با تکیه بر سیره امام موسی بن جعفر علیه السلام به نقش ارتباطات در سیره اهل بیت پرداخت و گفت: مهمترین و ارزشمندترین موهبتی که خداوند به انسان ارزانی داشت کلمه و واژه ه هستند. پروردگار در ابتدای خلقت آدم ابوالبشر (ع) بی واسطه با او ارتباط برقرار کرد؛ پس کلمه مقدم بر آفرینش است و همین لزوم و ضرورت ارتباط را نمایان می کند.

ریس دپارتمان ارتباطات و اطلاعات اصفهان با اشاره به اهمیت ارتباطات در سیره اهل بیت(ع) اظهار داشت: اهل بیت عصمت و طهارت در ارتباط بدون واسطه با مردم به حل مشکلات آنها می پرداختند. توجه به اصل خدمت کردم بدون مزد و منت و تلاش در جهت ایجاد تیم های موفق کاری و تصمیم سازی های کارآمد برای توسعه اجتماعی از اقداماتی بوده است که در بدترین شرایط اجتماعی دنبال نموده اند اصولی که در حال حاضر جز وظابف دانش ارتباطات و انسان ارتباطی معاصر است.

وی افزود: آدمی در روند تکامل خود با عبور از عصر شکار تا دوران مدرن به عصر انسان ارتباطی رسیده است. در حال حاضر انسان مدرن با برخورداری از تکنولوژی اینترنت اشیاء تلاش مضاعفی را برای ایجاد شهر هوشمند دنبال می نماید اما نکته مهم این موضوع آن است که تکنولوژی به تنهایی قادر به هوشمند سازی نیست و این انسان ارتباطی است که با استفاده از تکنولوژی هوشمند سازی را دنبال نموده و جوامع هوشمند را ایجاد می کند.پس باید اول انسان مدرن وارد عصر ارتباطات و اطلاعات شود و با شاخصه های تجهیز شود که بتوان او را انسان ارتباطی نامید.

این پژوهشگر و مدرس علوم ارتباطات با بیان ویژگی های انسان ارتباطی ادامه داد: اولین ویژگی ممتاز انسان ارتباطی صداقت است. این رکن اولیه می تواند منجر به اعتماد در سطوح جامعه و نهادهای اجتماعی شود و در نهایت راستی و صداقت باعث رشد سرمایه اجتماعی در جامعه گردد. 

وی افزود: دومین ویژگی انسان ارتباطی «مسئولیت پذیری» است. پارسونز میزان توسعه یافتگی در جامعه را با میزان درصد شهروندان بی تفاوت مرتبط می داند.

 نظم، تواضع و فروتنی، علم اندوزی، مبارزه با اتلاف و هدررفت ها، یکپارچه سازی بر اساس اقدام تیمی و خرد جمعی، ارتباط مستمر و بدون واسطه، روحیه تلاش و پشتکار اثربخش ، بهره وری ، پس انداز اجتماعی و هوشمند سازی سایر ویژگیهای انسانی ارتباطی هستند.

مدیرعامل خانه ارتباطات استان اصفهان با تاکید بر آنکه بعد از هزار و چهارصد سال گردش علم به پارامترهای انسان ارتباطی در عصر اطلاعات و ارتباطات رسیده که منطبق برآموزه های ائمه اطهار علیه السلام است، تصریح کرد: در جامعه امروز ما تکنولوژی بیش از دنیای غرب به کارگرفته شده و تنها با تکیه بر سنت اهل بیت می توان به همبستگی اجتماعی و هوشمندسازی دست یافت تا بدون اتلاف منابع، اهداف مشترک را در کارگروهی به سرانجام رساند و این علم ارتباطات و مدیریت ناب است که می تواند ما را به سبک زندگی ائمه اطهار نزدیک کند.

علوم ارتباطات نخ تسبیح علوم

مسئول امور خادم یاران کتاب آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت علوم ارتباطات به عنوان علم میان رشته ای اظهار داشت: علوم ارتباطات همچون نخ تسبیح است که تمام علوم را به همدیگر وصل می کند. ضرورت توسعه علوم ارتباطی می تواند موجب غنای رشته های دیگر علمی شود.

دکتر عباس مرجانی با تاکید بر توجه به ثامن الحجج علیه آلاف التحیه و الثنا به عنوان سرمایه اجتماعی جامعه  ادامه داد: خادم یاران امام رضا(ع) به عنوان سرمایه های اجتماعی مردمی که عاشق ولایت هستند، خدمت رسانی می کنند. تاثیرگذاری خادم یاران می تواند منجر به تحولات اجتماعی شود. وی مهمترین کارکرد آنها را افزایش آگاهی اجتماعی و رشد فکری جامعه دانست.

وی افزود: بالغ بر ۳۰ میلیون زائر و ۳۰۰ میلیون تشرف به امام رضا(ع) در سال نشان از سرمایه اجتماعی قدرت مندی است که در عرصه های ملی و بین المللی می تواند موثرواقع شود.

مسئول امور خادم یاران کتاب آستان قدس رضوی با بیان «جمع سپاری» که اشاره به واگذاری وظایف به مردم است تصریح کرد: با رسالت «جمع سپاری» می توان با تقسیم وظایف و خدمت رسانی بدون چشم داشت خادم یار امام رضا(ع) شد و اخلاق، امید و احترام را در جامعه زنده نگه داشت.

وی با اشاره به ثبت نام ۲۶۰ هزار نفر در سامانه آستان قدس رضوی افزود: اشتیاق در ثبت اطلاعات به عنوان خادم یاران رضوی مبین همین نکته است.در صورتی که این افراد در رشد خود در کسب مهارتهای ارتباطی تلاش کنند می توانند به عنوان مدارهای تولید اندیشه و خلاقیت باعث رشد اجتماعی شوند.

مرجانی با بیان اینکه اگرچه وضعیت کتابخوانی مطلوب نیست اما باید به دنبال راهکار بود ابراز داشت: در مهد علم و فرهنگ و هنر از ۱۵ هزار نفر کتابدار تنها ۵۰ نفر برای خادم یاری کتاب رضوی اعلام آمادگی کردند. این در حالی است که می توان با تغییر در نگرش و خدمت رسانی با تکیه بر عشق وعلاقه به اهل بیت نقطه عطفی در توسعه اجتماعی جامعه شد.

در پایان «سمینار نقش خادم یاران رضوی در توسعه سرمایه اجتماعی» با حضور اساتید به شرکت کنندگان،گواهی و افتخار خادم یاری کتاب رضوی اعطا شد.

لازم به ذکر است که میزبانی این سمینار ارزشمند را بیمه پاسارگاد منطقه سه کشوری برعهده داشت . این شرکت از توانمندترین شرکت های بیمه کشور بوده که خط مشی خدمت رسانی تسهیل شده و با کرامت را در اولویت های خود دارد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.