تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
کد خبر : 15179

علت عمده ابتلا به ایدز در ناآگاهی جامعه به این بیماری است

علت عمده ابتلا به ایدز در ناآگاهی جامعه به این بیماری است

رئیس اداره امور اجتماعی سازمان اجتماعی فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان: علت عمده ابتلا به ایدز در ناآگاهی جامعهبه این بیماری است به گزارش دنیای اسرار:بعد از ظهر روز پنج شنبه، چهاردهم آذرماه، نمایشگاه «آگاهی کامل؛ جامعه ای سالم» در گذر چهارباغ با مشارکت مرکز بهداشت شماره دو استان اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی، مرکز تخصصی خانواده،

Print Friendly, PDF & Email

رئیس اداره امور اجتماعی سازمان اجتماعی فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان:

علت عمده ابتلا به ایدز در ناآگاهی جامعهبه این بیماری است

به گزارش دنیای اسرار:بعد از ظهر روز پنج شنبه، چهاردهم آذرماه، نمایشگاه «آگاهی کامل؛ جامعه ای سالم» در گذر چهارباغ با مشارکت مرکز بهداشت شماره دو استان اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی، مرکز تخصصی خانواده، اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و سازمان مردم نهاد «کشتی نجات» برگزار شد. این نمایشگاه که به مناسبت روز جهانی ایدز و با هدف آگاهی رسانی جامعه با اچ آی وی و ایدز برپا شد با استقبال شهروندان اصفهانی مواجه گردید.

مسعود مهدویان فر با اشاره به اینکه جهت پیشگیری و کنترل بیماری ایدز برنامه ملی چهارم وظایفی رابرای دستگاه های مختلف از جمله شهرداری تعیین کرده است اظهار کرد: برگزاری نمایشگاهها و همایش ها در مکان های عمومی در کلانشهرها توسط شهرداری با برنامه های آموزشی میتواند جهت توسعه فرهنگ سازی و آموزش درباره ویروس اچ آی وی به ویژه برای قشر آسیب پذیرجامعه کمک کند.

وی با اشاره به اینکه نوجوانان و جوانان در معرض ابتلا به ویروس اچ ای وی هستند ادامه داد: لازم است آگاهی جامعه به ویژه خانواده ها و مادران نسبت به این بیماری افزایش یابد، از انجا که مدیریت شهری و به ویژه شهرداری در ارتباط تنگاتنگ با شهروندان قرار دارد برگزاری این برنامه ها می تواند حساسیت شهروندان را نسبت به پیشگیری این بیماری افزایش دهد.

رئیس اداره امور اجتماعی سازمان اجتماعی فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه آموزش و آگاهی رسانی توسط سازمان های مردم نهاد و شهرداری می تواند از تحمیل هزینه های درمان برجامعه اجتناب کند تصریح کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه «آگاهی کامل؛ جامعه ای سالم»افزایش دانش و آگاهی خانواده ها نسبت به ویروس اچ آی وی و اصلاح نگرش نسبت به ویروساچ ای وی و افراد مبتلا به بیماری ایدز بود.

وی افزود: ترس از بیماری ایدز به علت ناآگاهی از این بیماری در جامعه پدید می آید. این در حالی است که اگر درباره بیماری ایدز گفتگو شود و راه های پیشگیری، مراقبت و درمان آن توضیح داده شود نگرانی های موجود درباره بیماری مذکور در سطح جامعه کاهش خواهد یافت.

مهدویان فر یکی از اهداف مهم برگزاری این نمایشگاه را افزایش آگاهی شهروندان درباره ویروس اچ ای وی و بیماری ایدز دانست و گفت: در این نمایشگاه دو غرفه به رپید تست اختصاص داده شد تا افرادی که سابقه اعتیاد داشتند و یا رفتارهای پرخطر جنسی بدون محافظ را تجربه کرده بودند و همچنین تتوهایی را در محیط های غیربهداشتی انجام دادند بتوانند با انجام این تست از وجود ویروس اچ ای وی مطمئن شوند.

وی با اشاره به اینکه هدف از انجام رپید تست شناسایی بیماران نیست تصریح کرد: هدف از انجام تست مذکور با همکاری مرکز بهداشت و علوم پزشکی اصفهان فرهنگ سازی درباره عدم ترس از بیماری ایدز و ویروس اچ آی وی است و اینکه اگر جواب این تست در فردی مثبت بود تست تکمیلی انجام می شود و اگر احیانا آن هم مثبت بود مشاوره های لازم به فرد داده می شود و خدمات درمانی لازم به صورت رایگان برای فرد بیمار در نظر گرفته می شود. 

رئیس اداره امور اجتماعی سازمان اجتماعی فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین بخش های نمایشگاه «آگاهی کامل؛ جامعه ای سالم» بخش مشاوره ای و آموزشی مرکز مشاوره تخصصی خانواده و سازمان مردم نهاد «کشتی نجات» به شهروندان اصفهانی بود، گفت: با آموزش های لازم به ویژه به مادران که هسته کانون های خانواده هستند می توان در پیشگیری نوجوانان و جوانان به عنوان اقشار آسیب پذیر گام های اساسی برداشت. بهبود ارتباط اعضای خانواده و آگاهی والدین می تواند در پیشگیری از این بیماری موثر باشد. چنانچه افرادی هم مبتلا شده باشند با بهبود ارتباط و آگاهی می توان روند درمانی آنها را تسهیل کرد.

وی با اشاره به ۲۲ تابلویی که با خلاقیت گرافیک و با پیام درباره پیشگیری از اعتیاد برای مخاطب نوجوان و جوان در نمایشگاه «آگاهی کامل؛ جامعه ای سالم» برپا شده بود اظهار داشت: برپایی نمایشگاه تابلوهای گرافیکی به همراه سازمانهای مردم نهاد که در ارتباط و پیوند نزدیک با مردم هستند می تواند شناخت دقیق در پیشگیری از ویروس اچ ای وی را در اختیار شهروندان قرار دهد. زیرا عمده افرادی که به بیماری ایدز مبتلا می شوند در اثر ناآگاهی و عدم اطلاعات کافی است. 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.