تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
کد خبر : 18655

علی‌نژاد: رویکرد ما حفظ کرسی‌های بین‌المللی در ورزش است

علی‌نژاد: رویکرد ما حفظ کرسی‌های بین‌المللی در ورزش است

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: نگاه و رویکرد ما حفظ کرسی‌های بین‌المللی و کسب کرسی‌های موثر ورزشی برای سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری و تصمیم سازی در عرصه‌های جهانی است. به گزارش دنیای اسرار به نقل از ایمنا، مهدی علی‌نژاد در نشست مشترک رؤسای فدراسیون‌های ورزشی با وزیر و معاونان وزارت

Print Friendly, PDF & Email

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: نگاه و رویکرد ما حفظ کرسی‌های بین‌المللی و کسب کرسی‌های موثر ورزشی برای سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری و تصمیم سازی در عرصه‌های جهانی است.

به گزارش دنیای اسرار به نقل از ایمنا، مهدی علی‌نژاد در نشست مشترک رؤسای فدراسیون‌های ورزشی با وزیر و معاونان وزارت ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک که در آکادمی ملی المپیک برگزار شد، اظهار داشت: در اولین روزهای شیوع بیماری کرونا در کشور (دوم اسفند) ستاد مقابله با کرونا در ورزش تشکیل و آغاز به کار کرد که اولین اقدامات آن اعمال محدودیت‌های مسابقات و تمرینات ورزشی بود.

وی افزود: برخی از رشته‌هایی که باید برای کسب سهمیه المپیک مبارزه می‌کردند را حدود ۱۰ روز زودتر به مسابقات اعزام کردیم که اگر این کار صورت نمی‌گرفت، به دلیل لغو پروازها یا ممنوعیت ورود به کشورها، سهمیه‌های ما در رشته‌های کاراته، بوکس، شمشیربازی، وزنه‌برداری و ژیمناستیک به طور عملی از دست می‌رفت.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه ستاد مقابله با کرونا در ورزش با هماهنگی کامل ستاد ملی کرونا تصمیمات و اقدامات لازم را انجام داده و می‌دهد، افزود: در جلسه اخیری که با معاون وزیر بهداشت داشتیم، وی با صراحت اعلام کرد که مجموعه ورزش کشور یکی از بهترین همکاران ما در موضوع مبارزه با گسترش ویروس کرونا بود.

علی نژاد با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۸۰ درصد رشته‌های ورزشی بازگشایی شده‌اند، افزود: بازگشایی‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام شده و خواهد شد.

وی خبر داد: در چند روز آینده اتفاقات جدیدی در برخی مسابقات شهرستانی و ملی خواهد افتاد و مسابقاتی که نیاز به خوابگاه نداشته باشند انجام خواهد شد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه تاریخ دقیقی برای پایان ویروس کرونا توسط متخصصان تصور نشده است، افزود: به اعتقاد متخصصان و کارشناسان این حوزه، ساخت واکسن کرونا ۲ سال زمان می‌برد و جهان با این ویروس درگیر خواهد بود، بنابراین چاره‌ای جز همزیستی با کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نداریم.

علی نژاد با اشاره به موضوع بودجه بندی سال ۹۹ گفت: در سال جاری نظام بودجه بندی بر اساس ارزشیابی فدراسیون‌ها در سال ۹۸ خواهد بود که فرم‌های آن به فدراسیون‌ها ارسال شده است و ملاک بودجه‌بندی بر اساس ارزیابی عملکرد فدراسیون‌ها در سال ۹۸ خواهد بود.

وی در پایان گفت: از فدراسیون‌ها می‌خواهیم که در صورت برنامه برای حضور در رویداد بین‌المللی، به سرعت به ما اعلام کنند تا تصمیم‌گیری در خصوص تشکیل اردوهای ملی گرفته شود اما با توجه به اینکه رویداد بین‌المللی فعلاً در دو سه ما آینده برگزار نمی‌شود مربیان باید با برنامه‌ریزی مناسب در فضای مجازی ورزشکاران را برای تمرینات انفرادی تشویق کنند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.