تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
کد خبر : 5467

علی رغم بارشهای اخیرذخیره سد زاینده رود مطلوب نیست

علی رغم بارشهای اخیرذخیره سد زاینده رود مطلوب نیست

علی رغم بارشهای اخیرذخیره سد زاینده رود مطلوب نیست معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت : علی رغم بارشهای چند روز گذشته ذخیره سد زاینده رود مطلوب نیست . دنیای اسراربه نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان ، مهندس حسن ساسانی روز دوشنبه پنجم آذر ماه با

Print Friendly, PDF & Email

علی رغم بارشهای اخیرذخیره سد زاینده رود مطلوب نیست

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت : علی رغم بارشهای چند روز گذشته ذخیره سد زاینده رود مطلوب نیست .

دنیای اسراربه نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان ، مهندس حسن ساسانی روز دوشنبه پنجم آذر ماه با اعلام ذخیره ۱۲۸ میلیون متر مکعبی سد زاینده رود ، افزود : این میزان نسبت به حجم ذخیره شده در بلند مدت بیش از ۸۰ کاهش داشته است.

وی ادامه داد : پارسال در بازه زمانی مشابه حدود ۱۵۴ میلیون مترمکعب آب در مخزن سد ذخیره شده بود و این نشان دهنده ی کاهش ۱۶ درصدی نسبت به سال گذشته است .

به گفته معاون آب منطقه ای اصفهان متوسط حجم ورودی این سد از ابتدای سال آبی تا اکنون  ۳۹٫۷میلیون متر مکعب بوده که نسبت به سال گذشته تنها ۱٫۴ درصد افزایش و نسبت به میانگین بلند مدت ۵۹ درصد کاهش داشته است. وی متوسط حجم خروجی از سد زاینده رود را از ابتدای سال آبی جاری تا کنون  ۸۱٫۶  میلیون متر مکعب عنوان و تصریح نمود : به نسبت سال آبی گذشته این مقدار ۱۳ درصد و نسبت به میانگین دراز مدت ۶۱ درصد کاهش را شاهد هستیم.

ساسانی با بیان این که میانگین بارش ها در ایستگاه شهر اصفهان از ابتدای مهر تا پنجم آذر ماه ۹۷ به ۴۴ میلی متر رسیده است،اظهار کرد: در ایستگاه فریدونشهر از ابتدای سال آبی ۱۹۴ میلی متر و در سمیرم ایستگاه پادنا ۲۹۳ میلی متر بارش ثبت شده است .

وی خاطر نشان کرد : در ایستگاه چلگرد از ابتدای مهرماه تا کنون کل بارش های به ۳۷۱ میلی متر رسیده است اما هم اکنون در مخزن سد زاینده رود حجم آب ذخیره شده تنها ۱۲۸ میلیون متر مکعب است .

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.