تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
کد خبر : 33684

عمده مشکلات توزیع الکترونیکی گاز مایع مربوط به خودروهاست

عمده مشکلات توزیع الکترونیکی گاز مایع مربوط به خودروهاست

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه اصفهان گفت: عمده مشکلات موجود در باره اجرای طرح توزیع الکترونیکی گازمایع(ال پی جی) مربوط به خودروهای گاز مایع‌سوز فرسوده است.   به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا:عبدالله گیتی‌منش،افزود: بیشتر مصرف‌کنندگان گاز مایع در استان اصفهان، خودروها هستند که برای ثبت نام در سامانه مربوطه برای توزیع الکترونیکی

Print Friendly, PDF & Email

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه اصفهان گفت: عمده مشکلات موجود در باره اجرای طرح توزیع الکترونیکی گازمایع(ال پی جی) مربوط به خودروهای گاز مایع‌سوز فرسوده است.

 

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا:عبدالله گیتی‌منش،افزود: بیشتر مصرف‌کنندگان گاز مایع در استان اصفهان، خودروها هستند که برای ثبت نام در سامانه مربوطه برای توزیع الکترونیکی گاز مایع، ملزم به داشتن معاینه فنی هستند و این موضوع مسائلی را بوجود آورده است.

 

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود حدود ۶۰ درصد از مصرف گاز مایع در استان مربوط به خودروها باشد، اظهار داشت: با اینکه مصرف گاز مایع در این خودروها متعارف نیست اما با هدف پوشش حداکثری طرح توزیع الکترونیکی، مسیری برای ثبت نام آنها در سامانه “سدف”(درخواست فراورده های نفتی) ایجاد شده است که بر اساس آن، خودروها باید معاینه فنی داشته باشند تا بتوانند تقاضای خود را ثبت کنند.

 

گیتی منش ادامه داد: الزام معاینه فنی با هدف مشخص شدن میزان ایمنی خودرو بمنظور استفاده از گاز مایع در نظر گرفته شده است اما بدلیل اینکه عمده این خودروها فرسوده هستند، گواهی معاینه فنی به برخی از آنها تعلق نمی‌گیرد و همین امر باعث ایجاد چالش هایی شده است.

 

وی با بیان اینکه سایر مصرف‌کنندگان گاز مایع یعنی بخش خانگی، خانه باغ‌ها، اصناف و کارگاه های صنعتی برای ثبت نام گاز مایع و توزیع الکترونیکی آن مشکلی ندارند، خاطرنشان کرد: هماهنگی لازم با اداره صنعت، معدن و تجارت در این زمینه صورت گرفته است.

 

گیتی‌منش با اشاره به اینکه طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع بطور جدی از پارسال در اصفهان پیگیری و اجرا شد، گفت: میزان توزیع الکترونیکی گاز مایع در استان در زمان حاضر به حدود ۱۵ درصد رسیده است یعنی این میزان از مشتریان گاز مایع پس از ثبت نام در سامانه سدف و طرح توزیع الکترونیکی، سوخت مورد نیاز خود را دریافت می کنند.

 

وی اضافه کرد: امید است با توجه به حمایت استانداری و فرمانداری‌ها و هماهنگی بخش‌های مختلف و دستگاه‌های نظارتی، این شاخص تا پایان نیمه نخست امسال به بیش از ۵۰ درصد برسد.

 

طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع به‌منظور ساماندهی توزیع گاز مایع، شفاف سازی عرضه، شناسایی مصرف‌کنندگان مجاز گاز مایع، جلوگیری از سوء استفاده سودجویان و تامین منافع مردم و دولت اجرا می شود.

 

گاز مایع(LPG) از پروپان و بوتان تشکیل شده است که در حالت مایع نگه داشته می‌شود.

 

این گاز بدلیل سهولت حمل و نقل در بسیاری از مکان‌هایی که استفاده از منابع دیگر سوخت امکان‌پذیر نیست از جمله خانه‌ها برای اجاق گازها و وسایل گرمایشی، کارخانه‌ها برای سوخت کوره‌ها و مشعل‌ها، آشپزخانه‌های صنعتی و تجاری و سوخت دوم برای خودروها استفاده می شود.

 

میانگین مصرف روزانه این سوخت در استان اصفهان در سال قبل ۳۱۴ تُن بود که نسبت به سال ۱۴۰۰ معادل ۱۱ درصد کاهش داشت.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.