تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
کد خبر : 31986

عملیات لایروبی سد چم آسمان به اتمام رسید

عملیات لایروبی سد چم آسمان به اتمام رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان: عملیات لایروبی سد چم آسمان به اتمام رسید مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: عملیات لایروبی سد چم آسمان با حجم عملیات خاکی بیش از ۱۰۰ هزار متر مکعب انجام شد.   به گزارش دنیای اسرار، حسن ساسانی اظهار داشت: با توجه به آورد رسوبات توسط رودخانه به منظور

Print Friendly, PDF & Email

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان:

عملیات لایروبی سد چم آسمان به اتمام رسید

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: عملیات لایروبی سد چم آسمان با حجم عملیات خاکی بیش از ۱۰۰ هزار متر مکعب انجام شد.

 

به گزارش دنیای اسرار، حسن ساسانی اظهار داشت: با توجه به آورد رسوبات توسط رودخانه به منظور افزایش ظرفیت دریاچه سد و همچنین تسهیل در آبگیری تصفیه خانه شرب اصفهان عملیات لایروبی انجام شد.

 

وی با اشاره به اینکه آخرین لایروبی انجام شده در این سد مربوط به سال ۱۳۹۵ بوده است، افزود: طی این مدت، رسوبات وارد شده به این سد موجب کاهش شدید حجم دریاچه آن و همچنین کاهش کیفیت آب شده بود و با اجرای این عملیات ضمن افزایش ظرفیت دریاچه سد، قابلیت کنترل شوک‌های دبی رودخانه بیشتر شده و آبرسانی به تصفیه خانه باباشیخعلی نیز با سهولت بیشتری انجام خواهد شد.

 

این مقام مسئول با تأکید بر این‌که سد چم آسمان محل تأمین آب شرب بیش از پنج میلیون نفر و آب رودخانه زاینده رود همواره تا این مقطع جاری است، خاطر نشان کرد: با پیگیری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان لایروبی دریاچه این سد با لحاظ الزامات امنیتی و فنی دقیق صورت پذیرفت.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اضافه کرد: لایروبی دریاچه این سد در آب صورت پذیرفت و این موضوع سختی کار را بالا برد اما با برنامه ریزی انجام شده عملیات آن از تاریخ نهم آذرماه سالجاری آغاز شد.

 

ساسانی با بیان اینکه این عملیات با هزینه‌ای بالغ بر ۴۷ میلیارد ریال انجام شد، افزود: با توجه به لایروبی صورت گرفته و زدودن دریاچه از لجن‌ها و جلبک‌ها، پیش بینی می‌شود کیفیت آب ورودی به تصفیه خانه باباشیخعلی نیز افزایش یابد.

 

گفتنی است؛ سد چم آسمان در فاصله ۱۱۲ کیلومتری از سد زاینده رود و در فاصله ۶۵ کیلومتری غرب اصفهان قراردارد. از وظایف اصلی این سد انحرافی، افزایش تراز آب رودخانه به منظور تأمین آب شرب و صنعت اصفهان است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.