تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
کد خبر : 11942

غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان اصفهان با ۷۰۰ حرفه مهارتی

غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان اصفهان با ۷۰۰ حرفه مهارتی

غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان اصفهان با ۷۰۰ حرفه مهارتی رئیس اداره موسسات کارآموزی آزاد و مشارکت‌های مردمی فنی و حرفه‌ای اصفهان گفت: با فرا رسیدن ایام تابستان و فراغت از تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، آموزشگاه های فنی و حرفه ای ضمن ارائه بسته های آموزشی کوتاه مدت مهارتی سعی در غنی سازی این ایام

Print Friendly, PDF & Email

غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان اصفهان با ۷۰۰ حرفه مهارتی

رئیس اداره موسسات کارآموزی آزاد و مشارکت‌های مردمی فنی و حرفه‌ای اصفهان گفت: با فرا رسیدن ایام تابستان و فراغت از تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، آموزشگاه های فنی و حرفه ای ضمن ارائه بسته های آموزشی کوتاه مدت مهارتی سعی در غنی سازی این ایام دارد.

به گزارش دنیای اسرار:حسین مصلی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه به اهمیت مهارت آموزی و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای پرکردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در ایام تعطیلات تابستانی اظهار کرد: امروزه کشور بیش از پیش نیازمند مغزهای ورزیده، دستان توانا و انسان‌های ماهر است. افرادی که قادر باشند با بهره مندی از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل خود و اجتماع پیرامونی، برای خود و دیگران زندگی مناسب و شایسته‌ای را فراهم آورند.

وی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی و تربیت نیروهای ماهر و خلاق، یکی از مهمترین شاخصه‌های رونق تولید ملی است، گفت: در همین راستا و به منظور ارتقاء بهره وری نیروی انسانی، ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر در جامعه و کمک به رشد و توسعه اقتصادی و فرهنگی کشور، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان به عنوان متولی آموزش‌های کوتاه مدت مهارتی، برنامه‌های متنوعی را در بخش‌های مختلف اجتماع برای علاقه مندان ارائه می‌کند.

مصلی نژاد تصریح کرد: این آموزشها برای دانش آموزان، دانشجویان، شاغلین در صنایع و صنوف، کارجویان شهری و روستایی اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به وجود این آموزش‌ها اداره مؤسسات کارآموزی آزاد و مشارکت‌های مردمی استان نیز با به کارگیری ظرفیت‌های علمی و مهارتی آموزشگاههای فنی و حرفه‌ای آزاد هر ساله برنامه‌هایی را برای فراغت دانش آموزان دارد.

رئیس اداره مؤسسات کارآموزی آزاد و مشارکت‌های مردمی فنی حرفه‌ای استان اصفهان گفت: با فرا رسیدن ایام تابستان و فراغت از تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای ضمن ارائه بسته‌های آموزشی کوتاه مدت و کپسولی، سعی در غنی سازی این ایام دارد.

وی اضافه کرد: آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد با دارا بودن کادر آموزشی مجرب و متخصص و امکانات متناسب با استانداردهای آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، بهترین و بزرگترین فرصت به منظور توانمند سازی دانش آموزان و دانشجویان و ارزشمند نمودن اوقات فراغت آنها با دسترسی سریع و آسان به دلیل گستردگی وسیع در تمامی نقاط شهر و استان دارد.

 مصلی‌نژاد درباره رشته‌های آموزش ارائه شده در این آموزشگاه‌ها گفت: آموزشگاه‌ها در خوشه‌های خدمات، صنعت، کشاورزی و فرهنگ و هنر، بیش از ۶۰ رشته و گروه برنامه درسی شامل صنایع پوشاک، صنایع غذایی و خدمات تغذیه‌ای، دوخت‌های سنتی، صنایع دستی، تاسیسات، برق، الکترونیک، صنایع چرم، پوست و خز، فناوری اطلاعات، صنایع خودرو، امور مال و بازرگانی، کنترل و ابزار دقیق، هنرهای تجسمی، هنرهای تزیینی، گیاهان دارویی و داروهای گیاهی، فناوری نانو برای آموزش و ارائه مهارت آموزی به هلاقه مندان دارد.

وی درباره تعداد حرفه‌های آموزشی فنی وحرفه ای و ارائه آموزشها به نوجوانان و جوانان تاکید کرد: این آموزشگاه‌ها در بیش از ۷۰۰ حرفه آموزشی اقدام به برنامه ریزی و ارائه آموزش‌های مهارتی  به نوجوانان و جوانان می‌کنند.

رئیس اداره مؤسسات کارآموزی آزاد و مشارکت‌های مردمی فنی حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به استقبال خانواده‌ها از این مهارت‌ها اظهار کرد: خوشبختانه در سالهای اخیر اقبال عمومی از آموزش‌های دانشگاهی به آموزش‌های مهارتی سوق یافته و استقبال خوبی از طرح‌های آموزشی تابستانه در آموزشگاههای فنی و حرفه‌ای آزاد به عمل آمده است.

وی تاکید کرد: همچنین علاقه مندان می‌توانند جهت اطلاع بیشتر از نوع رشته‌ها و آدرس آموزشگاههای فنی و حرفه‌ای آزاد به نشانی

http://www.portaltvto.com/subdomain/sub_domain/azad/۵/۰/۰  مراجعه نمایند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.