تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
کد خبر : 33017

فاز دوم غربالگری مراکز مشاوره اجرا می‌شود

فاز دوم غربالگری مراکز مشاوره اجرا می‌شود

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با حضور بر خط در هشتمین گرامیداشت روز روانشناس و مشاور، از اجرای فاز دوم غربالگری مراکز مشاوره خبر داد. به گزارش دنیای اسرار: بهزاد وحیدنیا با اشاره به برنامه‌های سازمان بهزیستی در راستای ارتقاء و توسعه خدمات مشاوره و روانشناسی گفت: غربالگری مراکز مشاوره در راستای

Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با حضور بر خط در هشتمین گرامیداشت روز روانشناس و مشاور، از اجرای فاز دوم غربالگری مراکز مشاوره خبر داد.

به گزارش دنیای اسرار: بهزاد وحیدنیا با اشاره به برنامه‌های سازمان بهزیستی در راستای ارتقاء و توسعه خدمات مشاوره و روانشناسی گفت: غربالگری مراکز مشاوره در راستای  کیفی‌سازی خدمات روانشناختی در کشور در دو فاز اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه لازم است برآورد اولیه‌ای از شرایط پایه و وضعیت فعالیت روانشناسان در مراکز و حضور متخصصین و وضعیت نظارت‌های داخلی به دست آید، افزود: فاز اول در سال گذشته اجرا و در سال جاری فاز دوم غربالگری مراکز مشاوره در دستور کار قرار می‌گیرد.

وحیدنیا ادامه داد: در این فاز، نظارت‌های محتوایی چون؛ چگونگی وضعیت ثبت اطلاعات در سامانه، روند مداخلات تخصصی و برنامه‌های بازآموزی و توسعه خدمات روانشناسی به صورت فاز به فاز اجرا خواهد شد.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ورود واژه “روانشناس ایستاده” به ادبیات روانشناسی اظهار کرد: ضرورت دارد به نقش‌های اجتماعی روان‌شناسان توجه بیشتری به عمل آید لذا؛ مفهوم روان‌شناس «ایستاده»، با چنین قصدی ارائه شده است.

وی گفت: «ایستاده»، نه به معنی سکون و از حرکت باز ایستادن و نه به مفهوم ایستادگی، بلکه نقطه مقابل نشستن و به معنای به حرکت درآمدن، پویایی، با احساس مسئولیت بیشتر و موثربودن در نقش‌های پیشگیرانه و اجتماعی است.

وحیدنیا؛ نگاه پیشگیرانه، پیوستاری و سیستمی را سه نوع نگاه در روانشناسی عنوان و تصریح کرد: برای رسیدن به جایگاه درست و حرفه‌ای این رشته، لازم است روانشناسان کناریکدیگر با به کارگرفتن داده‌های علمی، مداخلات موثرتری را به کار گیرند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.