تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
کد خبر : 31934

فرآیند فرزندخواندگی چگونه است؟

فرآیند فرزندخواندگی چگونه است؟

فرآیند فرزندخواندگی چگونه است؟ سازمان بهزیستی کشور با انتشار اینفوگرافیکی فرآیند فرزندخواندگی را به طور خلاصه شرح داده است که در آن اولین مرحله برای فرزندخواندگی ثبت نام در سامانه فرزندخواندگی است. به گزارشدنیای اسرار: مراحل فرآیند فرزندخواندگی در این اینفوگرافیک به این ترتیب است: در مرحله نخست ثبت نام متقاضیان در سامانه ملی فرزندخواندگی

Print Friendly, PDF & Email

فرآیند فرزندخواندگی چگونه است؟
سازمان بهزیستی کشور با انتشار اینفوگرافیکی فرآیند فرزندخواندگی را به طور خلاصه شرح داده است که در آن اولین مرحله برای فرزندخواندگی ثبت نام در سامانه فرزندخواندگی است.

به گزارشدنیای اسرار: مراحل فرآیند فرزندخواندگی در این اینفوگرافیک به این ترتیب است: در مرحله نخست ثبت نام متقاضیان در سامانه ملی فرزندخواندگی به نشانی اینترنتی Adoption.behzisti.net و آپلود مدارک مورد نیاز انجام می‌گیرد.

در مرحله دوم دعوت از متقاضیان جهت انجام مصاحبه، در مرحله سوم هماهنگی با متقاضیان جهت انجام بازدید منزل مددکاری و در مرحله چهارم معرفی به مراکز مشاوره فرزندخواندگی جهت دریافت خدمات مشاوره اتفاق می‌افتد که در تمام این مراحل اطلاع رسانی و هماهنگی با متقاضیان جهت دعوت اصولا از طریق پیامک و در موارد خاص به صورت تلفنی انجام می‌شود.

مرحله پنجم، دعوت از متقاضیان جهت دریافت معرفی نامه است که متقاضیان به اداره پزشکی قانونی جهت انجام آزمایشات صحت جسم و روان و عدم اعتیاد و سپس جهت معرفی به دفاتر پیشخوان دولت برای دریافت گواهی عدم سوء سابقه کیفری معرفی می‌شوند.

دعوت متقاضیان به کمیته فرزندپذیری استان در مرحله ششم است که جهت بررسی نهایی مدارک و پاسخ استعلام ها شامل گزارش مددکاری، پاسخ مشاور فرزندخواندگی، پاسخ اداره پزشکی قانونی و پاسخ دفتر پیشخوان دولت، مصاحبه اعضای کمیته با متقاضیان و امور دیگر است.

در مرحله هفتم، متقاضیان به محل اقامت کودک معرفی شده یا در لیست نوبت جهت ملاقات با کودک قرار می‌گیرند و همچنین به مشاور دینی برای دریافت خدمات مشاوره دینی معرفی می‌شوند.

پرونده متقاضیان در مرحله هشتم پس از فرارسیدن نوبت به دادگاه ارسال می‌شود و همزمان متقاضیان باید دادخواست سرپرستی خود را در سامانه ثنا مربوط به قوه قضائیه ثبت کنند. متقاضیان باید در جلسه دادگاه و صدور رای سرپرستی (قرار آزمایشی ۶ ماه یا امین موقت یا قیومیت) شرکت کنند.

معرفی متقاضیان به مرکز جهت تحویل کودک در مرحله نهم صورت می‌گیرد و بهزیستی تا پایان ۱۸ سالگی بر وضعیت کودک نظارت خواهد داشت. مرحله دهم شامل قرار آزمایشی ۶ ماهه است که طی آن مادر و پدرخوانده و بهزیستی برای تبدیل قرار آزمایشی ۶ ماهه به حکم دائم سرپرستی باید پیگیری داشته باشند.

اخذ مدارک برای کودک در مرحله پایانی است و مادر و پدرخوانده و بهزیستی برای اخذ شناسنامه، تعهدات مالی به نفع کودک، بیمه عمر و اقدامات دیگر باید پیگیری کنند.

براساس این گزارش، هموطنان مقیم خارج کشور به جای ثبت نام در سامانه ملی فرزندخواندگی باید به دفتر نمایندگی ایران در کشور محل اقامت خود مراجعه کنند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.