تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
کد خبر : 19872

فرماندار اصفهان بر لزوم تجدید نظر در تسهیلات مورد نیاز جهت رونق مشاغل خانگی شهرستان تأکید کرد

فرماندار اصفهان بر لزوم تجدید نظر در تسهیلات مورد نیاز جهت رونق مشاغل خانگی شهرستان تأکید کرد

فرماندار اصفهان عنوان کرد: از ظرفیت های موجود در راستای رشد و توسعه اشتغال و رفع موانع و مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم استفاده شود به گزارش  دنیای اسرار، حسین سیستانی معاون استاندار و فرماندار اصفهان در چهارمین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان که پیرامون بررسی اعتبارات تخصیص داده شده در قالب مشاغل

Print Friendly, PDF & Email

فرماندار اصفهان عنوان کرد: از ظرفیت های موجود در راستای رشد و توسعه اشتغال و رفع موانع و مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم استفاده شود

به گزارش  دنیای اسرار، حسین سیستانی معاون استاندار و فرماندار اصفهان در چهارمین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان که پیرامون بررسی اعتبارات تخصیص داده شده در قالب مشاغل خانگی (مستقل و پشتیبان) برگزار شد، با تأکید بر اینکه رونق مشاغل خانگی ضرورتی اجتناب ناپذیر است، عنوان کرد: باتوجه به تحریم های ظالمانه علیه کشور ما و مشکلات اقتصادی موجود، اقدامات مقتضی در راستای حمایت بیشتر از مشاغل خانگی انجام و با ارائه راهکارهای مناسب، موانع موجود در این خصوص مرتفع گردد.

فرماندار اصفهان تأکید کرد: بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها با شناسایی کارآفرینان و خیرین، بستر لازم را برای رونق مشاغل خانگی در روستاها فراهم سازند.

سیستانی هدف از حمایت از مشاغل خانگی را اشتغال زایی و رفع مشکلات اقتصادی خانوارها دانست و افزود: اقدامات لازم پیرامون تنظیم و اصلاح آیین نامه ها و بخشنامه های تخصیص اعتبارات برای رونق مشاغل خانگی و تسهیل آن، انجام و ابزارها و مکانیزم های نظارتی جدی جهت هزینه کرد این اعتبارات در مسیر صحیح اعمال شود.

وی با بیان اینکه ۴۶ درصد جمعیت استان متعلق به شهرستان اصفهان است، تصریح کرد: به نسبت جمعیت شهرستان اصفهان و دیگر پارامترهای توزیع اعتبارات، تجدید نظر در تسهیلات مورد نیاز جهت رونق مشاغل خانگی شهرستان، امری ضروری است.

فرماندار اصفهان تأکید کرد: بخشداران به منظور پیشبرد اهداف اقتصادی در بخش ها و با جذب سرمایه گذار و استفاده از فرصت های اعتباری و تسهیلاتی که در قانون بودجه سال جاری پیش بینی شده است، شرایط را برای بهبود وضعیت اقتصادی فراهم سازند.

سیستانی افزود: از ظرفیت های موجود در راستای رشد و توسعه اشتغال و رفع موانع و مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم استفاده شود.

فرماندار اصفهان با تأکید بر لزوم فرهنگ سازی مناسب پیرامون هزینه اقتصادی خانوارها، اذعان داشت: متأسفانه مصرف گرایی در خانواده ها نهادینه شده است و باید با آموزش و استفاده از شیوه های مختلف فرهنگ سازی لازم برای ایجاد زندگی سالم مهیا گردد.

وی با اشاره به اهمیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی جهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: با عدم حضور در تجمعات و مراسم های مختلف و فاصله گذاری اجتماعی و رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی، می توان آمار ابتلا به بیماری کرونا را کاهش داد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.