تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶
کد خبر : 26556

فرماندار اصفهان: شوراهای اسلامی نقش بسزایی در پیشبرد اهداف نظام و انقلاب ایفا می نمایند

فرماندار اصفهان: شوراهای اسلامی نقش بسزایی در پیشبرد اهداف نظام و انقلاب ایفا می نمایند

فرماندار اصفهان عنوان کرد: اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی در توسعه و افزایش مشارکت مردم در عرصه تصمیم‌گیری شهری و روستایی به عنوان مهمترین راهبرد نظام جمهوری اسلامی تا به آن حد است که فصل هفتم قانون اساسی به این مهم اختصاص یافته است. به گزارش دنیای اسرار: حسین سیستانی معاون استاندار و فرماندار اصفهان در

Print Friendly, PDF & Email
فرماندار اصفهان عنوان کرد: اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی در توسعه و افزایش مشارکت مردم در عرصه تصمیم‌گیری شهری و روستایی به عنوان مهمترین راهبرد نظام جمهوری اسلامی تا به آن حد است که فصل هفتم قانون اساسی به این مهم اختصاص یافته است.
به گزارش دنیای اسرار: حسین سیستانی معاون استاندار و فرماندار اصفهان در نخستین جلسه آموزشی اعضای ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان که به منظور آشنایی منتخبین با قوانین و مقررات شوراها برگزار گردید، با بیان اینکه انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان در کمال آرامش و امنیت برگزار شد، خاطرنشان کرد: دو انتخابات سرنوشت ساز ۲۸ خرداد ماه با مشارکت و حضور پرشور مردم پای صندوق های اخذ رأی در کمال سلامت برگزار شد و مردم ولایتمدار و شهیدپرور شهرستان توانستند برگ زرین دیگری را بر افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیفزایند. وی گفت: انشاء ا… منتخبین ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر وروستا بتوانند با کار و تلاش مضاعف، خدمات شایسته و ارزنده ای را به مردم ارائه نمایند. فرماندار اصفهان افزود: از بدو انقلاب، تدوین قانون شوراهای اسلامی در دستورکار قرار گرفت و شوراها که مظهر اراده مردم بر امور جامعه در مقیاس شهر و روستا هستند، نقش آفرین صحنه های خدمتگزاری شدند. سیستانی تصریح کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر اینکه «وظایفى که براى شوراها در قانون ذکر شده، همان وظایفى است که اگر شوراهاى ما انشاء ا… بتوانند این وظایف را به طور کامل به انجام برسانند، بسیارى از مشکلات جارى مردم برطرف خواهد شد و این موارد را قانونگذاران با دقّت در قانون اساسى و در قانون عرفى معیّن کردهاند.» فرماندار اصفهان افزود: اصل ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی، نشان دهنده اهتمام نظام جمهوری اسلامی ایران به مجموعه متنوع افکار، مشورت ها و دیدگاه ها در اداره امور کشور است و این موضوع نقطه مقابل نظام های ارتجاعی و استبدادی محسوب می شود. وی با اشاره به اهمیت، جایگاه و نقش شوراهای اسلامی در پیشبرد اهداف نظام و انقلاب عنوان کرد: اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی در توسعه و افزایش مشارکت مردم در عرصه تصمیم‌گیری شهری و روستایی به عنوان مهمترین راهبرد نظام جمهوری اسلامی تا به آن حد است که فصل هفتم قانون اساسی به این مهم اختصاص یافته است. علی اصغر ذاکری مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان در این جلسه، اظهار داشت: ششمین مرحله اجرای اصل ۱۰۰ تا ۱۰۷ قانون اساسی با درایت مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، همراهی دولتمردان و همکاری مردم در نیمه اول مرداد ماه شروع خواهد شد و انشاء ا… شاهد توسعه و عمران در استان باشیم. وی با اشاره به لزوم برگزاری دوره های آموزشی و توجیهی برای منتخبین ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرها، افزود: ۱۲ ساعت آموزشی در قالب ۳ دوره ۴ ساعتی برای منتخبین شوراهای اسلامی شهرها برگزار می گردد که اولین دوره آن به مباحث «امنیتی، سیاسی و نظارتی، شرایط احراز سمت شهردار و مقررات شورا» و «بودجه نویسی و امور مالی شوراها، قوانین مرتبط با شوراها، حراست و سامانه پایش مصوبات» ازجمله مباحثی است که در دو جلسه آینده مورد بررسی قرار خواهند گرفت. ذاکری با بیان اینکه ۱۵ درصد از اعضای شورای اسلامی شهرها در استان متعلق به شهرستان اصفهان است، اذعان داشت: بیشترین تعداد شهرداری ها و شوراها در شهرستان اصفهان است و حساسیت موضوع در شهرستان اصفهان برای دستگاه های نظارتی و قانونگذاران از اهمیت خاصی برخوردار است.
Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.