تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
کد خبر : 24002

فرونشست سالانه ۱۵ تا ۲۰ سانتی متری دشت های استان اصفهان

فرونشست سالانه ۱۵ تا ۲۰ سانتی متری دشت های استان اصفهان

به گزارش دنیای اسرار:مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در نشست اعضای کمیته بحران آب استان با اشاره به تدوین استراتژی دستگاههای اجرایی،  پیرامون مصرف بهینه  آب در بخش کشاورزی، صنعت، شرب و فضای سبز اعلام کرد: در سال آبی جاری میزان بارندگی در ایستگاه چلگرد به ۴۷۴ میلی متر رسیده است و این رقم نسبت

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش دنیای اسرار:مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در نشست اعضای کمیته بحران آب استان با اشاره به تدوین استراتژی دستگاههای اجرایی،  پیرامون مصرف بهینه  آب در بخش کشاورزی، صنعت، شرب و فضای سبز اعلام کرد: در سال آبی جاری میزان بارندگی در ایستگاه چلگرد به ۴۷۴ میلی متر رسیده است و این رقم نسبت به ۴۰ سال گذشته ۳۷ درصد کاهش را نشان می دهد که بیانگر استمرار پدیده خشکسالی در استان اصفهان است.

منصور شیشه فروش با بیان اینکه پدیده خشکسالی بیلان منفی آبهای زیر زمینی را در اصفهان رقم زده است، تصریح کرد: به دلیل عدم بارندگی کافی ، سالانه شاهد یک تا یک و نیم متر افت آّب زیر زمینی در آبخوان های استان هستیم.

وی ادامه داد: افت آبهای زیرزمینی موجب فرو نشست  سالانه ۱۵ تا ۲۰ سانتی متری دشت ها در استان شده که در این میان می توان به فرونشست دشت برخوار، مهیار، گلپایگان و اصفهان اشاره کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به خشک شدن تالاب گاو خونی عنوان کرد: در حال حاضر ۹۶ درصد تالاب گاوخونی خشک شده است که این امر می تواند ریزگردهای  موجود در تالاب را تا ۶ هزار کیلومتر مربع در هوا معلق کرده و ۶ استان همجوار را درگیر نماید.

شیشه فروش حجم سد زاینده رود را ۱۸۷ میلیون متر مکعب اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: ذخیره سد زاینده رود نسبت به سال گذشته ۷ درصد کاهش داشته است، بنابراین به نظر می رسد وزارت نیرو با همراهی سازمان محیط زیست،  احیای رودخانه زاینده رود را مانند احیای دریاچه ارومیه در دستور کار قرار دهند.

در ادامه این نشست معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان اصفهان گفت: برای تامین آب شرب پایدار مردم در استان اصفهان راه اندازی خط اضطرای سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ ضروری است.

ناصر اکبری با اشاره به ظرفیت محدود انتقال آب از تصفیه خانه باباشیخعلی گفت: ظرفیت نهایی انتقال آب از تصفیه خانه آب باباشیخعلی ۱۱٫۵مترمکعب در ثانیه است، این در حالیست که با افزایش یک درجه دما در نیمه اول سال، ۳۰۰ لیتر مصرف آب شرب افزایش می یابد.   

وی اعلام کرد: با در مدار قرار گرفتن بخشی از سامانه اضطراری،  امکان افزایش آبگیری  از تصفیه خانه تا ۲۵۰ لیتر بر ثانیه فراهم گردیده است.

وی با اشاره به ضرورت راه اندازی خط اصطراری سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ اظهار داشت: با راه اندازی خط اضطراری سامانه دوم آبرسانی ۹۰۰ لیتر در ثانیه، در مجموع به آبرسانی در شبکه توزیع خانگی اضافه شده و امکان توزیع عادلانه آب مهیا می گردد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.