تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
کد خبر : 5269

فعالیت ۶۰ کلینیک گیاه پزشکی در استان اصفهان

فعالیت ۶۰ کلینیک گیاه پزشکی در استان اصفهان

فعالیت ۶۰ کلینیک گیاه پزشکی در استان اصفهان مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان اصفهان: ۶۰ کلینیک گیاه پزشکی در سطح استان اصفهان مشغول به کار است که فارغ التحصیلان گیاه پزشکی آماده ارائه راه کار به باغ داران و کشاورزان هستند. دنیای اسرار: حسینعلی رحیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت ۵۰۷ فروشگاه

Print Friendly, PDF & Email


فعالیت ۶۰ کلینیک گیاه پزشکی در استان اصفهان

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان اصفهان: ۶۰ کلینیک گیاه پزشکی در سطح استان اصفهان مشغول به کار است که فارغ التحصیلان گیاه پزشکی آماده ارائه راه کار به باغ داران و کشاورزان هستند.



دنیای اسرار: حسینعلی رحیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت ۵۰۷ فروشگاه عرضه سموم گفت: با اجرای طرح ساماندهی سموم در استان اصفهان از سال ۹۴ تا کنون ۱۵۵ فروشگاه غیر مجاز در سطح استان شناسایی شدند که تقریبا تمامی آن واحد ها با ظوابط موفق به اخذ پروانه کسب مجاز و یا پلمپ شدند.
همچنین در ۶ ماهه نخست سال یک هزار و ۲۰۰ بازدید از فروشگاه های فروش سم در استان انجام شد و فعالیت آن ها کنترل و تحت نظارت قرار گرفت.
وی افزود: سالانه ۳۴۸ قلم سم در استان مصرف می شود که ۳۲ درصد این سموم کنه و حشره کش، ۳۲ درصد قارچ کش و ۳۶ درصد نیز علف کش هستند.
رحیمی با بیان این که ۵۱ کارخانه تولیدی و ۶۲ واحد وارد کننده سم در کشور وجود دارد، گفت: در استان اصفهان ۲ واحد تولیدی و مابقی واحد ها در استان های دیگر هستند.
وی علت اصلی خشکسالی درختان را کم آبی دانست و افزود: برخی آفات در زمان خشکسالی طغیان می کنند و توصیه ما به باغ داران این است که درختان خشک را از باغ خارج کنند زیرا درخت زمانی که خشک می شود آفت می زند و منبع آفتی برای سرایت به سایر درختان می شود.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به واحد کنترل بیولژیک جهاد کشاورزی در استان گفت: در واحد بیولژیک، استفاده کمتری از سموم می شود و تا کنون در میوه های انار و گوجه فرنگی کنترل بیولژیک انجام شده و ۱۰ هکتار از گلخانه ها عملیات کنترل بیولژیک با استفاده از تقریبا ۱۰۰ درصد مواد بیولژیک انجام شده و حتی از قطره سم هم استفاده نشده است.
وی افزود: سال گذشته در ۵۵۰ هکتار باغات و زمین های کشاورزی مواد کنترل کننده بیولژیک استفاده شده و قصد داریم در سال ۹۷ به ۷۰۰ هکتار برسانیم و در سال گذشته ۲۱ هزار تن محصولات کاملا بیولژیکی تولید شد.
حسینعلی رحیمی با اشاره به اجرای طرح GAP در تولید سیب زمینی و پیاز، گفت: کارشناسان در کنترل سموم و جلوگیری از افزایش آن اقدامات موثری انجام دادند و سلامت گیاهان زراعی، باغی و جنگلی به عهده مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی است و همچنین مبارزه با آفات عمومی در بخش قرنطینه نباتی بر عهده دولت است و برخی فعالیت ها با مشارکت بخش خصوصی انجام می گیرد.

خبرنگار:شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.