تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
کد خبر : 31484

فوری| دورکاری ادارات و غیرحضوری شدن فعالیت کلیه مراکز آموزشی در برخی شهرستان ها/ ابلاغ عدم مصرف مازوت در شرایط اضطرار در نیروگاه شهید منتظری

فوری| دورکاری ادارات و غیرحضوری شدن فعالیت کلیه مراکز آموزشی در برخی شهرستان ها/ ابلاغ عدم مصرف مازوت در شرایط اضطرار در نیروگاه شهید منتظری

براساس تصمیم کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان فعالیت کلیه مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزشی در اصفهان و برخی شهرستان ها در روزهای شنبه و یکشنبه یکم و دوم بهمن ماه به صورت غیرحضوری و فعالیت کلیه ادارات، دستگاه های اجرایی و بانک ها در این مناطق در روز شنبه یکم بهمن ماه

Print Friendly, PDF & Email

براساس تصمیم کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان فعالیت کلیه مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزشی در اصفهان و برخی شهرستان ها در روزهای شنبه و یکشنبه یکم و دوم بهمن ماه به صورت غیرحضوری و فعالیت کلیه ادارات، دستگاه های اجرایی و بانک ها در این مناطق در روز شنبه یکم بهمن ماه به صورت دورکار خواهد بود.

به گزارش دنیای اسرار:منصور شیشه فروش با اعلام این خبر افزود: درپی صدور هشدار نارنجی وضعیت هوا و استقرار توده هوای سرد و سنگین، پایداری جو و رطوبت بالا که سبب تشدید شرایط آلودگی هوا، انباشت آلاینده ها در روزهای گذشته و قرارگیری شاخص کیفیت هوای اصفهان و مناطق مجاور در شرایط ناسالم برای عموم گردید، با تصمیم این کمیته، به نیروگاه شهید منتظری ابلاغ گردید که تا رفع شرایط کنونی اضطرار آلودگی هوا از مصرف سوخت مازوت خودداری نماید.مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: همچنین در این راستا کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان مصوب نمود تا کلیه دانشگاه ها، مدارس و مراکز آموزشی در شهرستان های اصفهان، فلاورجان، خمینی شهر، برخوار، مبارکه، لنجان و نیز بخش های مرکزی شهرستان های شاهین شهر و نجف آباد و شهر سجزی در روزهای شنبه و یکشنبه غیرحضوری شوند و امتحانات دانشگاه ها مطابق برنامه قبلی کماکان برگزار گردد.

شیشه فروش تصریح کرد: دورکاری کلیه ادارات، دستگاه های اجرایی و بانک ها در روز شنبه یکم بهمن ماه در مناطق یاد شده از دیگر مصوبات این کمیته است.

وی ادامه داد: مراکز امدادی، خدمات رسان، بیمارستان ها و مراکز درمانی شبانه روزی کماکان در این ایام ارائه خدمت خواهند نمود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد:طرح محدودیت تردد خودروهای با پلاک زوج وفرد در شهر اصفهان طی دو روز آینده از درب منزل اجرایی خواهد شد و ضمن جلوگیری از تردد خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی، متخلفان توسط پلیس راهور اعمال قانون خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: مدیران مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزشی مکلف گردیدند نسبت به انجام نظارت های لازم و اتخاذ تمهیدات به منظور خاموش نمودن سیستم های گرمایشی به منظور کاهش حداکثری مصرف انرژی اقدام نمایند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: عدم تردد اتوبوس های دودزا و فرسوده و افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی در شهرها از مصوبات این کمیته و بر عهده شهرداران استان است.

شیشه فروش اضافه کرد: فعالیت تمامی واحدهای صنعتی شناسایی شده در تشدید آلایندگی هوا ازجمله واحدهای تولید شن و ماسه، آجر و آسفالت با نظارت محیط زیست و بصورت موقت تعطیل اعلام گردید.

وی افزود: مطابق با تصمیم این کمیته، ایستگاه های سلامت با هدف اطلاع رسانی، آموزش و ارائه خدمات مرتبط، در میادین بزرگ و پرترافیک شهرها توسط دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر استان استقرار خواهند یافت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان توصیه کرد، شهروندان ضمن اجتناب از حضور و انجام فعالیت های ورزشی در فضاهای باز و هسته های مرکزی و پرترافیک شهرها درصورت حضور در این اماکن حتما از ماسک استفاده نمایند.

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.