تاریخ انتشار : شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۷:۲۴
کد خبر : 31645

فولاد مبارکه به عنوان شرکتی پیشگام در صنعت سبز برای حل مشکلات در کنار مردم است

فولاد مبارکه به عنوان شرکتی پیشگام در صنعت سبز برای حل مشکلات در کنار مردم است

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در آیین عملیات اجرایی احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور؛ فولاد مبارکه به عنوان شرکتی پیشگام در صنعت سبز برای حل مشکلات در کنار مردم است مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه به عنوان شرکتی پیشگام در تحقق صنعت سبز به دنبال حل مشکلات کشور بوده و همواره در کنار مردم است.

Print Friendly, PDF & Email

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در آیین عملیات اجرایی احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور؛

فولاد مبارکه به عنوان شرکتی پیشگام در صنعت سبز برای حل مشکلات در کنار مردم است

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه به عنوان شرکتی پیشگام در تحقق صنعت سبز به دنبال حل مشکلات کشور بوده و همواره در کنار مردم است.

به گزارش دنیای اسرار، محمد یاسر طیب نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه برق خورشیدی در استان اصفهان اظهار کرد: امروز در شرایطی هستیم که دشمن به دنبال تزریق ناامیدی در جامعه است و تلاش می کند تا جوانان و آحاد مردم را از حل مشکلات مختلفی نظیر تأمین انرژی، آلودگی هوا، اشتغال و… ناامید کند که در این زمینه تلاش هایی هوشمندانه را در دستور کار قرار داده است.

 

وی گفت: دشمن تلاش می کند این مشکلات را به صنعت نسبت داده و مردم را در برابر صنعت قرار دهد. اما نکته قابل توجه این است که صنعت می تواند بسیاری از این مشکلات را حل کند. فولاد مبارکه به عنوان صنعتی پیشرو و مسئولیت پذیر برای خلق آینده ای بهتر تلاش می کند تا علاوه بر تولید فولاد بر خودکفایی کشور در این زمینه، توسعه زیرساخت های کشور و افزایش رفاه مردم را تعریف کرده و در عمل در این زمینه گام های استواری را برداشته است.

 

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه افزود: جامعه باید صنعت را در کنار خود حس کند و فولاد مبارکه تلاش می کند این اتفاق را رقم بزند تا تلاش دشمن ناکام بماند. همچنین در سال های گذشته نیز قدم هایی نظیر جمع آوری پساب شهرهای اطراف و بازچرخانی و تصفیه پساب انجام شده که در نتیجه نسبت به یک دهه قبل، مصرف آب به نصف کاهش یافته است. این در حالی است که تولید نیز افزایش یافته و با این اقدام بهداشت رودخانه افزایش یافته است و تا سه سال آینده با پروژه های متعددی که تعریف شده برداشت آب از رودخانه به صفر می رسد.

 

طیب نیا خاطر نشان کرد: با اجرای طرح های فولاد مبارکه از سال گذشته، بیش از ۲۵۰۰ نفر مشغول به کار شده اند و علاوه بر این با برگزاری آزمون استخدامی بیش از ۱۱۰۰ نفر تا پایان امسال فرآیند استخدامشان تکمیل می شود. همچنین بیش از ۲۰۰۰ شغل دانش بنیان با همکاری شهرک علمی و تحقیقاتی و دانشگاه ها طی دو سال آینده ایجاد می شود.

 

وی افزود: اقداماتی در زمینه بومی سازی انجام شده که در نتیجه بیش از ۹۰ درصد صنعت فولاد بومی سازی شده و ۳ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی حاصل این تلاش ها است.

 

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: در زمینه توسعه شهری فولاد مبارکه اقدامات خوبی را در عرصه های مختلف نظیر احداث مترو و ورزشگاه نقش جهان رقم زده و امروز فولاد مبارکه در زمینه رفع مشکل آلودگی هوا قدم های بزرگی برداشته است. نهضت خوبی در کشور برای حل این مشکل برداشته شده و تلاش فولاد مبارکه این است که چالش های محیط پیرامونی خود را حل کند.

 

طیب نیا ادامه داد: تا امروز فولاد مبارکه ۴۰ هزار میلیارد تومان در حوزه مصارف انرژی و همراهی با مسائل مرتبط با محیط زیست سرمایه گذاری انجام داده است و بالغ بر ۲.۳ میلیارد دلار نیز برای مدیریت آب، پسماند، مسائل محیط زیستی و… پروژه تعریف کرده است.

تلاش فولاد مبارکه برای تحقق صنعت سبز در کشور

وی تأکید کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی فولاد مبارکه نیز با ۶۷ درصد پیشرفت تا سال آینده فاز اول آن به بهره برداری می رسد. فولاد مبارکه عزم خود را جزم کرده تا با شروع یک پروژه و به نتیجه رسیدن آن مردم طعم استفاده از آن را بچشند.

 

مدیرعامل فولاد مبارکه افزود: استان اصفهان در حوزه های بسیاری پیشتاز بوده و در زمینه تولید انرژی های پاک نیز با اجرای این پروژه پیشگام است. امروز فولاد مبارکه به دنبال کم کردن ردپای کربن بوده و این اقدام را گامی برای تحقق صنعت سبز در دستور کار قرار داده است.

 

طیب نیا بیان کرد: با بهره برداری از نیروگاه خورشیدی فولاد مبارکه، از تولید ۸۱۰ هزار تن دی اکسید کربن در سال جلوگیری می شود. همچنین در زمان اجرای پروژه ۷۰۰ نفر و در زمان بهره برداری ۷۰ نفر ایجاد اشتغال را به همراه دارد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.