تاریخ انتشار : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
کد خبر : 2443

فولاد مبارکه بیش از ۴ برابر میانگین بازار سرمایۀ کشور بازدهی داشته است

فولاد مبارکه بیش از ۴ برابر میانگین بازار سرمایۀ کشور بازدهی داشته است

پایگاه خبری دنیای اسرار معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه همزمان با برگزاری یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه اعلام کرد؛ فولاد مبارکه بیش از ۴ برابر میانگین بازار سرمایۀ کشور بازدهی داشته است همزمان با رشد سودآوری فولاد مبارکه در سال ۱۳۹۶ سهام این شرکت نیز با استقبال بالای سهامداران در بورس مواجه شد؛

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری دنیای اسرار

معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه همزمان با برگزاری یازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه اعلام کرد؛

فولاد مبارکه بیش از ۴ برابر میانگین بازار سرمایۀ کشور بازدهی داشته است

همزمان با رشد سودآوری فولاد مبارکه در سال ۱۳۹۶ سهام این شرکت نیز با استقبال بالای سهامداران در بورس مواجه شد؛ به گونه ای که از قیمت ثبت شده در ابتدای سال ۹۶ به رقم ۲۸۷۷ ریال در پایان سال دست یافت و ۱۰۴ درصد بازده قیمت به ثبت رسید که با توجه به تقسیم ۱۰۰ ریال سود جمعا ۱۱۱ درصد بازده برای سهامداران شرکت به ارمغان آورد. این در حالی است که بازده بورس در این سال ۲۵ درصد بوده است. به عبارت دیگر، فولاد مبارکه بیش از ۴ برابر میانگین بازار بازدهی داشته است.

این مطلب را امیرحسین نادری معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه همزمان با برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه گفت و ضمن تشریح دستاوردهای شرکت از نگاه بورس و بازار سرمایه در سال ۱۳۹۶ و اهداف این شرکت در ۱۳۹۷ به آخرین وضعیت پروژه های شرکت، چشم انداز تولید و فروش و وضعیت سودآوری شرکت در سال جاری اشاره نمود.

وی در همین زمینه اظهار داشت: در سال گذشته، فولاد مبارکه با توجه به رشد قابل توجه سودآوری و بهره برداری از طرح های توسعه، ازجمله طرح توسعۀ فولادسبا، گندله سازی سنگان و افزایش تولید کلاف و تختال، به رقم سود بالاتر از ۵هزار میلیارد تومان دست یافت که از زمان راه اندازی تاکنون، بالاترین رقم سود بوده است.

نادری در ادامه افزود: در سال گذشته، سهام شرکت با میانگین ۶۱ میلیارد ریال ارزش روزانه معاملات، رتبۀ اول را در بین شرکتهای بورس به خود اختصاص داد؛ ضمن اینکه نماد شرکت ۲۳۴ روز کاری باز بود که نشان از نقدشوندگی و سهولت در خریدوفروش سهام دارد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه شاخص کل بورس اوراق بهادار یکی از نماگرهای حساس اقتصاد کشور است، گفت: شاخص بورس در سال ۱۳۹۶، از ۷۷,۴۸۵ واحد به ۹۶,۲۸۹ واحد رسید و رشد ۲۴ درصدی داشت که فولاد مبارکه به عنوان یکی از تأثیرگذارترین شرکتها در بورس، به تنهایی با ۳۱۴۰ واحد (از مجموع ۱۸۸۰۴ واحد) باعث رشد شاخص کل بورس اوراق بهادار شد.

گفتنی است در جریان برگزاری این نمایشگاه که شرکت فولاد مبارکه همراه با شرکتهای بورسی گروه شامل فولاد هرمزگان جنوب، گالوانیزۀ فجر کاشان، شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد و کارگزاری مبین سرمایه میزبان بازدیدکنندگان بود، برخی از شخصیتهای بازار سرمایه، ازجمله دکتر شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و دکتر امیری، معاون نظارت بر ناشران بورس، از نزدیک از غرفۀ گروه فولاد مبارکه اصفهان بازدید کردند.

یازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه با حضور فعال شرکت فولاد مبارکه اصفهان و ۳۹۰ شرکت داخلی و خارجی در بخشهای مختلف ازجمله شرکتهای کارگزاری بورس، شرکتهای سرمایه گذاری، شرکتهای بیمه و ناشران بورس از تاریخ ۲۷ تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های تهران برگزار شد.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.