تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲
کد خبر : 26437

فولاد مبارکه در ایفای نقش تربیتی، فرهنگی و توسعه‌ای پیشتاز است

فولاد مبارکه در ایفای نقش تربیتی، فرهنگی و توسعه‌ای  پیشتاز است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان: فولاد مبارکه در ایفای نقش تربیتی، فرهنگی و توسعه‌ای  پیشتاز است به گزارش دنیای اسرار:فولاد مبارکه در جامعه سه نقش تربیتی، فرهنگی و توسعه‌ای را در کنار بخش اصلی فعالیت خود، بخش اقتصادی، ایفا می‌کند. هر جا صحبت از توسعه در استان اصفهان مطرح بوده، فولاد

Print Friendly, PDF & Email

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان:

فولاد مبارکه در ایفای نقش تربیتی، فرهنگی و توسعه‌ای  پیشتاز است

به گزارش دنیای اسرار:فولاد مبارکه در جامعه سه نقش تربیتی، فرهنگی و توسعه‌ای را در کنار بخش اصلی فعالیت خود، بخش اقتصادی، ایفا می‌کند. هر جا صحبت از توسعه در استان اصفهان مطرح بوده، فولاد مبارکه و مدیرعامل آن پیشتاز بوده است.

مسعود گلشیرازی در دومین نشست هم‌اندیشی مدیران روابط عمومی عضو اتاق بازرگانی استان اصفهان که به میزبانی شرکت فولاد مبارکه با حضور ۴۰ تن از مدیران صنعتی عضو این اتاق برگزار شد، با بیان این که برگزاری چنین جلساتی باید منتج به یک اتفاق فرهنگ‌ساز در اقتصاد ما شود، اظهار کرد: به طور کلی اتاق‌های بازرگانی به ۳ نسل تقسیم می‌شوند؛ اتاق نسل اول اتاقی است که به لابی‌گری می‌پرداخت، اتاق نسل دوم که روی شبکه‌پردازی اعضا و توانمندسازی آن‌ها تمرکز داشت و اتاق نسل سوم اتاقی است که حوزه اجتماع، رفاه مردم و به طور مشخص مسئولیت‌های اجتماعی را دستور کار دارد.

روابط عمومی ابزار فرهنگ‌ساز در حوزه سرمایه اجتماعی است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان افزود: دومین نشست در راستای توانمندسازی اعضا، تبدیل انرژی به سینرژی و ایجاد ارتباط بین اعضای اتاق بازرگانی است. وظیفه روابط عمومی، عالم کردن جامعه به رخدادها، امیدآفرینی و ایجاد انگیزه در راستای تقویت سرمایه اجتماعی است و این تعریف روابط عمومی هدف‌گرا است.

وی با بیان اینکه بزرگترین ذی‌نفعان یک سازمان مردم هستند، گفت: در این صورت می‌توانیم امید داشته باشیم که شاخص سرمایه اجتماعی در استان اصفهان و سپس در کشور افزایش یابد. بر اساس داده‌های موجود مقایسه آمار زمستان ۹۷ و زمستان ۹۹ حکایت از رشد ۱۴ پله‌ای استان اصفهان در شاخص محیط کسب و کار (از رتبه ۲۶ به ۱۲) است. اما وضعیت اصفهان در حوزه سرمایه اجتماعی خوب نیست. بهبود این مسئله نیاز به فرهنگ‌سازی دارد که ابزار آن واحدهای روابط عمومی سازمان‌ها و شرکت‌ها هستند.

اقدامات فولاد مبارکه در توسعه پروژه‌های زیربنایی برای جامعه ملموس است

گلشیرازی با اشاره به نقش کلیدی شرکت فولاد مبارکه در جامعه گفت: این شرکت در جامعه سه نقش تربیتی، فرهنگی و توسعه‌ای را در کنار بخش اصلی فعالیت خود یعنی بخش اقتصادی، ایفا می‌کند. یکی از نتایج نقش تربیتی این شرکت، کارشناسان خبره‌ای است که این صنعت تربیت کرده و حضور موثر آنان در صنایع مختلف در جای جای کشور ما نمایان است.

وی با اشاره به پیشتازی فولاد مبارکه و مدیرعامل آن، مهندس حمیدرضا عظمیان، در توسعه استان، اظهار کرد: پیشتازی مدیرعامل این شرکت در امر توسعه استان به تقویت نقش فرهنگی، اقتصادی و تربیتی این مجموعه کمک می‌کند. پروژه‌های زیربنایی مانند پروژه‌های قطار بین شهری، خط انتقال آب از خلیج فارس و دهکده لجستیک که با همکاری شرکت فولاد مبارکه انجام شده، از جمله پروژه‌هایی است که اثر آن بیشتر مربوط به جامعه است تا فولاد مبارکه بنابراین روابط عمومی سازمان‌ها نباید تنها به فکر معرفی سازمان خود باشند. چنین نشست‌هایی باید منجر به اتفاقات مثبت و امیدآفرین شود. باید توجه داشت که کار روابط عمومی ایجاد انگیزه و تکرار نقاط مثبت است.

«باشگاه روابط عمومی ها» در تصمیم سازی های صنعت کشور نقش تاثیرگذاری خواهد داشت

حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در ادامه این نشست اظهار کرد: کسانی که درگیر کار عملیاتی روابط عمومی هستند با همه توصیفاتی که درخصوص روابط عمومی و اهمیت کار آن مطرح می‌شود به خوبی آشنایی دارند. اگر سنگ بنای راه اندازی باشگاه روابط عمومی استان را با اتاق بازرگانی اصفهان قطعی کنیم و اتاق بازرگانی اصفهان محور این دست از اقدامات باشد، نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.

عظیمیان ادامه داد: به این صورت که باشگاهی را برای روابط عمومی در نظر بگیریم تا با شکل گیری این تشکیلات و همکاری و تعامل بین مدیران روابط عمومی، شاهد هم‌افزایی در این بخش باشیم.

وی افزود: روابط عمومی ها در این باشگاه برای انتشار اخبار شرکتها و آگاهی بخشی به جامعه گام بردارند و در مقابل نیز شرکتها در جهت حمایت از بخش روابط عمومی قدم برخواهند داشت و به نفع طرفین خواهد بود.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه افزود: اگر این باشگاه راه اندازی شده و فعالیتش به طور مداوم انجام شود، در ۵ سال آینده باشگاه روابط عمومی می‌تواند در عرصه ملی حضور پررنگ داشته در دولت بعدی از ظرفیت های این باشگاه استفاده گردد و نظرات و پیشنهادات آنها در تسهیل قوانین مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته وی، شرکت فولادمبارکه برای ایجاد باشگاه روابط عمومی آمادگی خود را اعلام می‌کند و امید می‌رود که این باشگاه به صورت رسمی ثبت شود.

وی ادامه داد: در دنیا تمامی اتفاقات و تصمیم گیری‌های اصلی در باشگاه‌ها و دورهمی ها و شرایط آرام گرفته می‌شوند. بنابراین می‌توان از هم افزایی میان روابط عمومی و شرکتها برای پیشبرد اهداف استفاده کرد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.