تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
کد خبر : 28409

فیشینگ کارت های بانکی با شگرد طراحی سامانه جعلی ابلاغ الکترونیکی

فیشینگ کارت های بانکی با شگرد طراحی سامانه جعلی ابلاغ الکترونیکی

به گزارش دنیای اسرار:رئیس پلیس فتای استان درخصوص شگرد جدید کلاهبرداران سایبری به بهانه ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی (ثنا) با استفاده از پیامک حاوی لینک جعلی هشدار داد. سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: اخیراً شاهد افزایش پیامک های جعلی به بهانه ثبت نام

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش دنیای اسرار:رئیس پلیس فتای استان درخصوص شگرد جدید کلاهبرداران سایبری به بهانه ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی (ثنا) با استفاده از پیامک حاوی لینک جعلی هشدار داد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: اخیراً شاهد افزایش پیامک های جعلی به بهانه ثبت نام و مشاهده ابلاغ الکترونیکی در سامانه ثنا هستیم، اطلاعات شخصی و بانکی شهروندان را دریافت و از این طریق اقدام به کلاهبرداری و برداشت از حساب آنها می کنند.
وی افزود: غیر از سامانه رسمی و مورد تایید سازمان های مربوطه سایر لینک های متفرقه یا تماس ها و پیامک ها قابل اعتماد نیستند و اغلب این پیام ها از طریق سرشماره های ناشناس ارسال می شود.
رئیس پلیس فتای اصفهان عنوان داشت: متاسفانه برخی از شهروندان در هنگام ورود به سامانه ها به نشانی سایت توجه نکرده و با جستجو از طریق موتورهای جستجو و یا رفتن به لینک‌هایی که در شبکه های اجتماعی معرفی شده در دام سودجویان سایبری گرفتار می‌شوند.
سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: پیامک ارسالی از سوی قوه قضاییه با سرشماره ADLIRAN ارسال و فاقد لینک است، بنابراین جهت مشاهده ابلاغ الکترونیک قضایی نیاز به واریز وجه نمی باشد و شهروندان صرفاً به سامانه eblagh.adliran.ir مراجعه و از رفتن به سایر سایت‌ها و دانلود اپلیکیشن‌های مختلف جداً خودداری کنند.
این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در‌ میان بگذارند

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.