تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
کد خبر : 4832

قاچاق سوخت صدرنشین پرونده‌های تعزیراتی خراسان‌جنوبی

قاچاق سوخت صدرنشین پرونده‌های تعزیراتی خراسان‌جنوبی

پایگاه خبری دنیای اسرار: در ۷ ماهه امسال محقق شد: قاچاق سوخت صدرنشین پرونده‌های تعزیراتی خراسان‌جنوبی مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی گفت: در حوزه قاچاق کالا و ارز بیشترین فراوانی کالاهای قاچاق گزارش‌شده به شعب تعزیرات حکومتی استان مربوط به قاچاق سوخت و سپس قاچاق البسه و پوشاک بوده است. به گزارش دنیای اسرار به نقل

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری دنیای اسرار:

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی گفت: در حوزه قاچاق کالا و ارز بیشترین فراوانی کالاهای قاچاق گزارش‌شده به شعب تعزیرات حکومتی استان مربوط به قاچاق سوخت و سپس قاچاق البسه و پوشاک بوده است.

به گزارش دنیای اسرار به نقل از فارس، محمدحسین اشرفی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در هفت ماهه امسال دو هزار و ۲۴۸ فقره پرونده تخلف در شعب تعزیرات حکومتی استان دریافت شده که همه آن‌ها مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی افزود: همچنین در طی این مدت تعداد پرونده‌های وارده به شعب تعزیرات حکومتی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد افزایش و تعداد پرونده‌های مختومه ۳۳ درصد افزایش داشته است.

جزای نقدی ۱۰۹ میلیارد ریالی پرونده‌های تخلف 

اشرفی به مبلغ جزای نقدی پرونده‌های تخلف که در هفت ماهه امسال در شعب تعزیرات حکومتی استان تشکیل شده اشاره کرد و گفت: میزان جزای نقدی این پرونده‌ها ۱۰۹ میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در تعزیرات حکومتی به عنوان هدف مورد توجه قرار می‌گیرد، متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها است، اضافه کرد: تعزیرات حکومتی ملزم بوده به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز ظرف مدت زمان یک ماه رسیدگی نماید اما اتفاق خوبی که در طی هفت ماهه امسال صورت گرفته رسیدگی به پرونده‌ها در تمام بخش‌ها با متوسط زمان ۲۶ روز بوده که نسبت به مدت سال گذشته ۲۲ روز کاهش داشته است.

۲۳ فقره حکم به جبران ضرر و زیان شاکی

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی افزود: بیشترین تخلفات در بخش پرونده‌های تخلف کالا و خدمات تشکیل شده در تعزیرات حکومتی استان مربوط به عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور و گران‌فروشی، در بخش بهداشت، درمان و دارو بیشترین تخلفات عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، عدم رعایت مقررات بهداشت محیط و عرضه و فروش کالاهای غیربهداشتی و در حوزه قاچاق کالا و ارز بیشترین تخلفات مربوط به مباشرت در قاچاق کالا و عرضه کالای قاچاق در سطح واحدها است.

اشرفی یادآور شد: در هفت ماهه امسال در ۲۳ فقره حکم به جبران ضرر و زیان شاکی و عاده حق شاکی شده که بالغ‌ بر ۳۷ میلیون ریال به شاکی برگشت داده شده است.

وی با بیان اینکه در چرخه تنظیم و نظارت بر بازار، تعزیرات حکومتی حلقه آخر بوده چون نقش آن رسیدگی به تخلفات است، تصریح کرد: بنابراین وظیفه این سازمان رسیدگی حقوقی و قضایی به پرونده‌های دریافتی است.

تشکیل ۱۰۷ فقره پرونده در طرح نظارتی رمضان

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه یکی از اقداماتی که تعزیرات حکومتی انجام می‌دهد، اجرای طرح‌های نظارتی است، اضافه کرد: در زمان‌های مختلف طرح‌های نظارتی از طریق تعزیرات حکومتی اجرا می‌گردد که از جمله آن می‌توان به طرح‌ نظارتی ایام پایان سال، طرح بازگشایی مدارس و طرح نظارتی در ایام مذهبی مختلف از جمله رمضان و اربعین اشاره کرد.

اشرفی گفت: در طرح بازگشایی مدارس ۷۵ فقره پرونده و در طرح نظارتی رمضان ۱۰۷ فقره پرونده توسط شعب تعزیرات حکومتی استان دریافت و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه گشت‌های سیار رسیدگی از دیگر اقدامات سازمان تعزیرات حکومتی محسوب شده که با همکاری سایر سازمان‌های ذیربط کار نظارت بر سطح عرضه و بازار را بر عهده دارند، افزود: در هفت ماهه امسال ۲۲۵ اکیپ گشتی از تعزیرات حکومتی برای بازرشی از ۶۷۹ واحد صنفی در استان اعزام شد که طی آن ۹۳ پرونده تشکیل و ۴۱۲ میلیون ریال جزای نقدی برای این پرونده‌ها در نظر گرفته شده است.

قاچاق سوخت صدرنشین پرونده‌های تعزیراتی

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در حوزه قاچاق کالا و ارز بیشترین فراوانی کالاهای قاچاق گزارش‌شده به شعب تعزیرات حکومتی استان مربوط به قاچاق سوخت و سپس قاچاق البسه و پوشاک بوده است.

اشرفی با اشاره به طرح تشدید نظارت بر بازار با توجه به شرایط خاص به وجود آورنده این امر در کشور گفت: در این راستا در خراسان‌جنوبی سه پرونده احتکار به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال دریافت شده که در شعب تعزیرات حکومتی در حال رسیدگی بوده و یک پرونده از آن مبتنی بر براعت شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۱۳ پرونده عدم اعلام موجودی انبار به سامانه مربوطه در استان داشته‌ایم که عمده آن‌ها مورد حکم قرار گرفته و به طور معمول حکم این پرونده‌ها عرضه کالا به نرخ رسمی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از مجموع پرونده‌های دریافتی به شعب تعزیرات حکومتی استان در طی هفت ماهه امسال یک‌هزار و ۹۵۲ فقره محکومیت در این پرونده‌ها مورد حکم قرار گرفته است، تصریح کرد: ۲۵۰ پرونده حکم به برائت و منع تعقیب با بررسی‌های کارشناسی صادر شده است.

اشرفی با اشاره به اینکه یکی دیگر از اقداماتی که تعزیرات حکومتی همچون دستگاه‌های قضایی انجام می‌دهد، عفو محکومین است، یادآور شد: در این راستا پرونده‌هایی با طی تشریفات قانونی و بررسی پرونده‌ها توسط هیأت عفو استان با داشتن شرایط ویژه به محضر مقام معظم رهبری ارسال و حکم عفو آن‌ها صادر می‌گردد.

وی ادامه داد: در این زمینه در طی هفت ماهه امسال ۴۷ نفر از محکومین باقی مانده مجازاتشان مورد عفو مقام معظم رهبری قرار گرفت.

سامانه ۱۳۵ آماده ثبت تخلفات از سوی مردم

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی به سامانه ۱۳۵ برای ثبت شکایات مردمی اشاره کرد و افزود: این سامانه به شکل ۲۴ ساعته گزارشات مردمی را دریافت می‌کند.

اشرفی اضافه کرد: در طول هفت ماهه امسال ۸۰ مورد گزارش از طریق این سامانه دریافت شده که اگر نیاز به کارشناسی داشته سازمان مربوطه ارسال و اگر نیازی وجود نداشته باشد توسط تیم گشت تعزیرات موضوع بررسی می‌شود.

وی یکی از موضوعاتی که در صدور آراء مهم بوده را اجرای حکم دانست و گفت: در هفت ماهه امسال یک‌هزار و ۵۵۲ پرونده به اجرای حکم وصال و همه آن‌ها به همراه تعدادی از پرونده‌های باقی مانده اجرای حکم شده و عملکرد شعب تعزیرات حکومتی استان از حیث وصولی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۵ درصد رشد داشته است.

آگاهی مردم جنبه مهمی در پیشگیری از تخلفات است

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بهبودی فضای کسب و کار یکی از اهداف تعزیرات حکومتی است، خاطرنشان کرد: نگاه تعزیرات حکومتی به بازار همراه با احترام بوده و نگاهی که فضا و امنیت آن را خدشه‌دار سازد نیست.

اشرفی اضافه کرد: یکی از جنبه‌های مهم در پیشگیری از تخلفات آگاهی مردم از حقوقشان است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ج

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.