تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
کد خبر : 6688

قهرمان سنگ‌نوردی جهان: نمی‌خواهم در المپیک شرکت کنم

قهرمان سنگ‌نوردی جهان: نمی‌خواهم در المپیک شرکت کنم

قهرمان سنگ‌نوردی جهان: نمی‌خواهم در المپیک شرکت کنم دارنده مدال طلای سنگ‌نوردی قهرمانی جهان گفت: حضور و کسب مدال در المپیک نهایت آرزو و آرمان هر ورزشکار حرفه‌ای است اما با توجه به ماده‌ای که در آن فعالیت می‌کنم فعلا برنامه و تصمیمی برای شرکت در المپیک ندارم. دنیای اسرار:رشته سنگ‌نوردی قرار است برای نخستین

Print Friendly, PDF & Email

قهرمان سنگ‌نوردی جهان: نمی‌خواهم در المپیک شرکت کنم


دارنده مدال طلای سنگ‌نوردی قهرمانی جهان گفت: حضور و کسب مدال در المپیک نهایت آرزو و آرمان هر ورزشکار حرفه‌ای است اما با توجه به ماده‌ای که در آن فعالیت می‌کنم فعلا برنامه و تصمیمی برای شرکت در المپیک ندارم.

دنیای اسرار:رشته سنگ‌نوردی قرار است برای نخستین بار در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو برگزار شد. ورزش ایران امید زیادی داشت که رضا علیپور یکی از مدال‌آوران کشور در این میدان بزرگ باشد اما خود او می‌گوید برنامه‌ای برای حضور در این المپیک ندارد.
علیپور روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: کسب سهمیه المپیک به دلیل ضرورت داشتن مهارت در سه ماده بولدر، لید و سرعت، به ویژه برای سنگنوردانی که در رشته سرعت فعالیت می‌کنند بسیار سخت است و به همین دلیل هنوز تصمیمی برای حضور در المپیک ندارم.
وی ادامه داد: ورزشکاران رشته سرعت باید برای فعالیت در رشته بولدر و لید که از نظر فنی استقامتی و بسیار شبیه به هم هستند، هم وزن خود را کم کنند و هم تکنیک های خاص این ۲ ماده را بیاموزند تا علاوه بر فعالیت در رشته سرعت در این دو ماده نیز فعالیت کنند.
علیپور که به یوزپلنگ آسیا شهرت یافته است اضافه کرد: اگر بخواهم در هر سه ماده فعالیت کنم باید وزن کم کنم و چون چربی زیادی ندارم باید عضله بسوزانم که سلامتی‌ام به خطر می‌افتد. از سوی دیگر نگرانم که مبادا در دنیای قهرمانی ماده سرعت عقب بمانم که در این صورت جبران این عقب ماندگی سخت و تقریبا غیر ممکن است.
دارنده مدال بازی‌های آسیایی گفت: برای شرکت در المپیک ۲۰۲۰ توکیو باید بیشتر فکر کنم اما از همین حالا می دانم که هدف و برنامه‌ریزی‌ام برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ و المپیک ۲۰۲۴ است.
وی افزود: در حال حاضر نخستین هدفم حضور در مسابقات جام جهانی روسیه است که حدود سه ماه دیگر برگزار می شود. مسابقات جهانی هر سال در ۶ مرحله برگزار می‌شود که هر یک امتیاز مختص به خود را دارد. در نهایت جمع امتیازات همه این مراحل پرافتخارترین قهرمان را مشخص می‌کند و من هدفم کسب این عنوان در سال ۲۰۱۹ است.
علیپور ادامه داد: در سال‌های گذشته توانایی کسب این عنوان را داشتم اما متاسفانه به دلیل آماده نشدن روادید و از سویی مشکلات مالی نتوانستم در تمامی مراحل شرکت کنم.
وی فعالیت در رشته سنگ‌نوردی را از ۱۲ سالگی شروع کرده و ۱۴ سالگی تا ۱۷ سالگی با هدایت مربی این رشته را دنبال کرده است. کسب یک نایب قهرمانی نتیجه این سه سال بود.
علیپور گفت: از ۱۷ سالگی بدون مربی تمریناتم را دنبال می کنم و تاکنون ۲۰ مدال جام جهانی و جایزه بزرگ و پنج مدال قهرمانی و بازی های آسیا کسب کرده ام.
این سنگنورد جوان قزوینی اضافه کرد: برای به روز شدن دانش سنگ‌نوردی و آشنایی با شیوه های جدید این رشته، کتاب هایی که در این زمینه منتشر می شود را مطالعه و از آن مهم تر فیلم های این رشته را بارها و بارها تماشا می کنم. این مساله کمک می کند تا همیشه آماده باشم و نواقص احتمالی را رفع کنم.
دانشجوی رشته تربیت بدنی گفت: بیشتر از یکسال از کسب مدال طلای جام جهانی در لهستان گذشته است اما مسئولان وزرات ورزش و جوانان به قول خود در خصوص پرداخت پاداشی معادل قهرمانان المپیک عمل نکرده اند.
علیپور گفت: مگر یک ورزشکار چند بار می تواند عنوان قهرمانی را کسب کند؟ چنین برخوردی موجب کاهش انگیزه ورزشکاران می شود.
رشته سنگ‌نوردی برای نخستین بار در المپیک ۲۰۲۰ ژاپن برگزار می شود تا برترین های این رشته به مصاف هم می روند.


منبع:ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.