تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳
کد خبر : 33651

 قوانین درآمدهای پایدار و مالیات بر ارزش افزوده درآمدهای خوبی برای شهرداری‌ها ایجاد کردند

 قوانین درآمدهای پایدار و مالیات بر ارزش افزوده درآمدهای خوبی برای شهرداری‌ها ایجاد کردند

 معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: تصویب قوانین درآمدهای پایدار و مالیات بر ارزش افزوده درآمدهای خوبی برای شهرداری‌ها ایجاد کرده‌اند ولی در ۲ سال اخیر عوارضی از این محل به شهرداری‌ها پرداخت نشده است.   به گزارش دنیای اسرار: مهدی جمالی‌نژاد روز جمعه در حاشیه نشست وزیر کشور با

Print Friendly, PDF & Email

 معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: تصویب قوانین درآمدهای پایدار و مالیات بر ارزش افزوده درآمدهای خوبی برای شهرداری‌ها ایجاد کرده‌اند ولی در ۲ سال اخیر عوارضی از این محل به شهرداری‌ها پرداخت نشده است.

 

به گزارش دنیای اسرار: مهدی جمالی‌نژاد روز جمعه در حاشیه نشست وزیر کشور با فرمانداران، شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای بزرگ اُستان اصفهان در سالن اجتماعات استانداری اصفهان افزود: سال ۱۴۰۰ با تغییر قانون مالیات بر ارزش افزوده، اختلافی میان وزارتخانه‌های نفت، صمت و سازمان محیط زیست به وجود آمد که منجر شد این عوارض در ۲ سال اخیر به شهرداری‌های کشور پرداخت نشود.

 

وی ادامه داد: تا سال ۱۳۹۸ بیشتر ردیف‌های بودجه‌ای صرف هدفمندی یارانه‌ها می‌شد ولی با تصویب قانون درآمدهای پایدار و اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، درآمدهای خوبی برای شهرداری‌ها ایجاد شد که قبل از آن برای شهرداری‌ها محقق نمی‌شد.

 

وی تصریح کرد: تصویب قانون درآمدهای پایدار و اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال‌های اخیر باعث شده درآمدهای خوبی برای شهرداری‌ها ایجاد شود و در این آیین‌نامه‌ها به شهرهای کوچک و متوسط توجه ویژه‌ای شده است و به شهرهای بزرگ اختیاراتی برای تامین هزینه از طریق فروش اوراق داده شده است.

 

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور تصریح کرد: به منظور تهیه طرح هادی برای شهرهایی با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر جلساتی با وزارت راه و شهرسازی برگزار و در شورای عالی مسکن مصوب شد بخشنامه وزارت کشور فصل‌الخطاب تهیه طرح‌های هادی قرار گیرد و این روند می تواند در استانداری‌های پیگیری شود.

 

وزیر کشور و هیات همراه دیروز برای سفری ۲ روزه وارد اصفهان شد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.