تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱
کد خبر : 6532

لایه های باستانی جدید در جیرفت کشف شد

لایه های باستانی جدید در جیرفت کشف شد

لایه های باستانی جدید در جیرفت کشف شد مدیر پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی جنوب کرمان با اشاره به کاوش های محوطه باستانی ورامین شهرستان جیرفت گفت: با کاوش های انجام گرفته لایه های فرهنگی باستانی در این منطقه شناسایی و کشف شد. دنیای اسرار:نادر علیدادی سلیمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا

Print Friendly, PDF & Email

لایه های باستانی جدید در جیرفت کشف شد


مدیر پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی جنوب کرمان با اشاره به کاوش های محوطه باستانی ورامین شهرستان جیرفت گفت: با کاوش های انجام گرفته لایه های فرهنگی باستانی در این منطقه شناسایی و کشف شد.

دنیای اسرار:نادر علیدادی سلیمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این محوطه حدود سال ۸۳ کشف شده و جزو آثار ملی به ثبت رسیده است.
وی تصریح کرد: قدمت آثار و لایه های فرهنگی کشف شده مربوط به دوره هزاره چهارم قبل از میلاد است.
مدیر پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی جنوب کرمان افزود:در کاوش هایی که از سال ۹۵ در این منطقه انجام شده، تدفین مربوط به هزاره سوم قبل از میلاد کشف شده است.
باستان شناس و مدرس دانشگاه جیرفت در حاشیه رونمایی از کتاب جغرافیایی طبیعی اسفندقه گفت: این محوطه باستانی با قدمتی بیش از کنارصندل، مربوط به پنج هزار و ۴۰۰ سال پیش است.
نصیر اسکندری ادامه داد: در آن دوران، شهری در جیرفت شکل گرفت و در تداوم کنارصندل به اوج شکوفایی در هزاره سوم پیش از میلاد رسیده است.
اسکندری عنوان کرد: این کاوش ها به صورت مشترک بین دانشگاه جیرفت و یکی از دانشگاه های ایتالیا طی ۲ سال گذشته انجام شده و این دست آوردها نیز در همین کاوش ها انجام گرفته است.

منبع:ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.