تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
کد خبر : 21705

لزوم اجرای اصول پدافند غیر عامل در تمامی برنامه های مدیریت شهری

لزوم اجرای اصول پدافند غیر عامل در تمامی برنامه های مدیریت شهری

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان مطرح کرد لزوم اجرای اصول پدافند غیر عامل در تمامی برنامه های مدیریت شهری به گزارش دنیای اسرار:معاون خدمات شهری شهردار اصفهان مطرح کرد: انجام مطالعات طرح مطالعات جامع پدافند غیر عامل با هماهنگی سازمان پدافند غیرعامل کشور و با محوریت مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری به منظور ارتقای

Print Friendly, PDF & Email

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان مطرح کرد

لزوم اجرای اصول پدافند غیر عامل در تمامی برنامه های مدیریت شهری

به گزارش دنیای اسرار:معاون خدمات شهری شهردار اصفهان مطرح کرد: انجام مطالعات طرح مطالعات جامع پدافند غیر عامل با هماهنگی سازمان پدافند غیرعامل کشور و با محوریت مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری به منظور ارتقای زیرساخت‌ها و تقویت آن در مراکز مهم شهر برای جلوگیری از وقوع بحران‌ها در حال انجام می باشد.

وی اظهار کرد: امروز ضرورت آمادگی در تمامی فعالیت‌های مدیریت شهری بر کسی پوشیده نیست، تمام فعالیت‌ها در شهر می تواند در صورت نداشتن تدبیر درست و برنامه‌ریزی صحیح، بحران‌هایی را به وجود آورد.

به گزارش روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان حسین امیری افزود: هدف از برنامه‌ریزی، پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار، بحران‌ها و خسارات ناشی از آن است، امروز مدیریت بحران در شهرها یک ضرورت و نیاز محسوب می‌شود و همه باید با علم مدیریت بحران و مباحث تئوریک آن آشنا شوند.

امیری به لزوم رعایت اصول پدافند غیر عامل در خطوط مترو تاکید کرد و افزود: پیوست پدافندی در پروژه خط دو مترو برخلاف خط یک تهیه شده است و اجرای این پروژه بر اساس آن در حال انجام می باشد که بسیار مهم و حائز اهمیت است؛ درخصوص خط یک مترو نیز کارگروه مربوطه تشکیل شده است و کارشناسان از محل بازدید نموده و برخی اصلاحات مورد نیاز بر اساس نظرات کارشناسی انجام پذیرفته و مابقی در حال انجام می باشد.

حسین امیری به حوزه پدافند کالبدی اشاره کرد و گفت: از سال گذشته بازدید از مراکز مختلف شهرداری اصفهان توسط کارشناسان معاونت شهرسازی و مدیریت بحران و پدافند غیرعامل مربوط به پدافند کالبدی انجام شد و دستورالعمل ها و تاکید لازم مبنی بر تکمیل و رفع نواقص به مناطق و سازمان‌های مربوطه صورت پذیرفت.

وی در خصوص شناسایی ساختمانهای بلند مرتبه و آسیب‌پذیر عمومی در سطح شهر اعلام کرد: کار گروهی متشکل از معاونت شهرسازی، سازمان نظام مهندسی، آتش نشانی و مدیریت بحران تشکیل و بالغ بر ۲۰۰ بنا از ساختمانهای بلند مرتبه و آسیب‌پذیر شناسایی گردید که گزارش اقدامات مورد نیاز در خصوص رفع عیب و جلوگیری از مشکلات احتمالی به نهاد و سازمانهای مربوطه ارسال گردید.

معاون شهردار اصفهان به اهمیت توجه به حوزه ایمنی و پدافند غیرعامل در بازار بزرگ و تاریخی اصفهان اشاره کرد و گفت: بازار اصفهان یکی از قدیمی ترین و بزرگترین بازارهای خاورمیانه می باشد و با قدمتی بیش از چهارصد سال و با ۸ کیلومتر طول یکی از مراکز مهم اقتصادی و گردشگری شهر اصفهان می باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت بازار تاریخی اصفهان جلسات متعددی با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، اتاق اصناف، اتحادیه های صنفی و انجمن‌های اسلامی بازار به منظور ایمن‌سازی و اقدامات پدافندی برگزار شده است.

معاون شهردار اصفهان به جلوگیری از ورود وسایل نقلیه موتوری اشاره کرد و افزود: بازدید از واحدهای تجاری صنوف توسط کارشناسان آتش نشانی و اعلام مشکلات به آنها ، استقرار ایستگاههای فرعی آتش نشانی و مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی ۱۱۵ در جهت سهولت دسترسی در هنگام بحران، تعبیه پارکینگ و توقفگاه اضطراری در معابر منتهی به بازار و هماهنگی با اداره کل مدیریت بحران استان جهت تحویل طرح جامع ایمنی بازار بخشی از اقدامات صورت گرفته در راستای ایمنی بازار با محوریت پدافند غیر عامل می باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان به معرفی اقدامات مدیریت بحران و پدافند غیر عامل در حوزه آمادگی و تمرین قبل از وقوع بحران پرداخت و گفت: به منظور افزایش سطح آمادگی مجموعه شهرداری اصفهان تاکنون چندین رزمایش در حوزه‌های مختلف از جمله تخلیه اضطراری ساختمان با هماهنگی و همکاری اداره کل پدافند غیر عامل استان برگزار شده است.

وی ادامه داد: مانور سیلاب و آبگرفتگی در مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان و مانور تهدیدات احتمالی در ناوگان حمل و نقل عمومی از دیگر مانورهای اجرا شده در حوزه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل می باشد که هم به صورت تئوریک و هم به صورت عملیاتی اجرایی شده است.

حسین امیری در خصوص اهمیت آموزش و توجه ویژه شهرداری اصفهان به حوزه برنامه‌ریزی، آموزش و اقدامات اجرایی پرداخت و گفت: تاکنون بیش از ۶۲۰ نفر ساعت دوره های آموزشی پدافند غیرعامل به عنوان هدایت و راهبری یگان های امدادی و خدماتی در تهدیدات دشمن پایه ویژه مدیران مسئولین و کارشناسان در حوزه های مختلف شهرداری برگزار شده است.

امیری به حضور نماینده مدیریت بحران و پدافند غیر عامل در جلسات کمیته فنی طرح های عمرانی اشاره کرد و گفت: به منظور رصد کنترل و پیگیری رعایت الزامات پدافندی در پروژه های شهری کارشناس مدیریت بحران در کلیه جلسات کمیته فنی طرح های عمرانی حضور مستمر و فعال دارد.

وی به تشکیل کارگروه پدافند زیستی در قالب ستاد مدیریت کرونا اشاره کرد و گفت با توجه به اهمیت تشکیل کارگروه پدافند زیستی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل این کارگروه در قالب ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرداری اصفهان تشکیل و اجرای مصوبات ستاد های ملی، استانی و شهرستانی و همچنین نظارت بر حسن اجرای پروتکل های بهداشتی در مجموعه مدیریت شهری را در دستور کار خود قرار داد.

معاون شهردار اصفهان حوزه سایبری راه حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: شهرداری اصفهان با محوریت سازمان فناوری ارتباطات و اطلاعات و مدیریت بحران و پدافند غیرعامل به صورت ویژه موارد مرتبط با این حوزه را رصد کرده و تصمیمات لازم و مقتضی را اجرایی می نماید.

امیری به تشکیل شورای پدافند غیر عامل شهرداری اصفهان اشاره کرد و گفت: در هفته گذشته و همزمان با هفته نکوداشت پدافند غیرعامل، شورای پدافند غیر عامل شهرداری اصفهان به ریاست شهردار محترم تشکیل گردید و هفت کارگروه خدمات شهری ، شهر هوشمند، فناوری اطلاعات و پدافند سایبری ، فرهنگی آموزش و اطلاع رسانی ، برنامه ریزی توسعه شهری، فنی و عمران ، حمل و نقل و ترافیک و همچنین امنیت و حفاظت از زیرساخت های مدیریت شهری تشکیل و وظایف مربوطه ابلاغ گردید.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.