تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
کد خبر : 6320

لزوم ایجاد اکوسیستم های فناورانه در کشور

لزوم ایجاد اکوسیستم های فناورانه در کشور

لزوم ایجاد اکوسیستم های فناورانه در کشور نشست تخصصی بهره برداری از فناوری های داخلی درصنعت فولاد بعدازظهر امروز در حاشیه لزوم ایجاد اکوسیستم های فناورانه در کشور در برج میلاد تهران برگزار و بر لزوم ایجاد کوسیستم های فناورانه در کشورتاکید شد. دنیای اسرار:مهدی الیاسی، معاون علمی ریاست جمهوری در نشست تخصصی بهره برداری

Print Friendly, PDF & Email

لزوم ایجاد اکوسیستم های فناورانه در کشور

نشست تخصصی بهره برداری از فناوری های داخلی درصنعت فولاد بعدازظهر امروز در حاشیه
لزوم ایجاد اکوسیستم های فناورانه در کشور در برج میلاد تهران برگزار و بر لزوم ایجاد کوسیستم های فناورانه در کشورتاکید شد.

دنیای اسرار:مهدی الیاسی، معاون علمی ریاست جمهوری در نشست تخصصی بهره برداری از فناوری های داخلی در صنعت فولاد اظهار کرد: به شرکت های بزرگ دانش بنیان کمک می کنیم تا به دور خود اکوسیستم شکل بدهند با این وجود انتظار نداریم عقل اقتصادی شرکت های دانش بنیان نادیده  گرفته شود.

وی در ادامه بابیان اینکه انتظار داریم اکوسیستم نوآوری شکل بگیرد، افزود: شرکت های فن آورانه که بالغ شده اند باید در لیست تسهیلات قرار بگیرند البته شرط اول و مهم آن پژوهش است.

معاون علمی ریاست جمهوری عنوان کرد: مسأله ها از چالش ها شروع می شوند و شتاب دهنده ها در کنار آنهاشکل می گیرند تا اقتصاد گردشی تشکیل شود و تأمین کننده معتبر نیز به میدان بیایندالبته در حوزه شرکت های دانش بنیان باید به دنبال یارگیری باشیم به همین دلیل استکه می خواهیم شرکای خود را بیشتر کنیم.

وی از دانش بنیان کردن شتاب دهنده ها خبرداد و اضافه کرد: تمامی تلاش خود را خواهیم کرد تا اکوسیستم های نوآورانه شکل بگیرد و در این بین فولاد مبارکه به عنوان یک قهرمان علمی علاوه بر یک قهرمان صنعتی نیز مطرح شود..

مهدی صالحی، عضوهیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز عنوان کرد: شرکت های دانش بنیان در بدنه صنعتفولاد وجود داشتند اما هنوز با این شرکت ها مانند یک پیمانکار برخورد می شود وهنوز وضعیت شناخته شده ای در مناقصات ایجاد نشده است.

وی ادامه داد: آخر هر پژوهشی محصول و قطعه تحویل داده ایم در حالی که دو تا سه مورد آن خریداری شده اما مابقی آن روی دست ما مانده است.

حمیدرضا عظیمیان،مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان با اعلام اینکه اگر تنها دانش صنعتی در اختیار یکشرکت باشد با ترک تشریفات از آن ها حمایت می شود، برون سازی و بومی سازی همواره درفولاد مبارکه وجود داشته است و پیشنهادهای فناورانه در لیست قراردادهای ریسک پذیرقرار می گیرد.

وی ادامه داد: قراردادهای سه  تا  پنج ساله بسته می شود البته به طور حتم رفتارهای رانتی وجود دارد که آن را به شرکت های دانش بنیان با رویکرد حمایتی قرارداده ایم.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان فعالیت های فناورانه در فولاد مبارکه تعطیل ناپذیر دانست، خاطرنشان کرد: دیگر از زمان فعالیت های نمایشی گذشته ایم و در حال حاضر نیز نرم افزارها وسیر جذب شرکت های دانش بنیان شکل گرفته و هیچگاه به دنبال سرقت اطلاعات نیستیم.

خبرنگار:علیرضا هژبری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.