تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۹
کد خبر : 13365

لزوم بروز رسانی تفسیر قرآن

لزوم بروز رسانی تفسیر قرآن

لزوم بروز رسانی تفسیر قرآن به گزارش دنیای اسرار:مدیر مجمع قاریان و حافظان آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع): در همه آیات قرآن کریم موضوع هدایتگری مشهود است.مدیر مجمع قاریان و حافظان آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) گفت: اولین وظیفه متولیان امور قرآنی نمایاندن زیبایی‌ها و جاذبه‌های قرآن به مردم

Print Friendly, PDF & Email


لزوم بروز رسانی تفسیر قرآن

به گزارش دنیای اسرار:مدیر مجمع قاریان و حافظان آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع): در همه آیات قرآن کریم موضوع هدایتگری مشهود است.
مدیر مجمع قاریان و حافظان آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) گفت: اولین وظیفه متولیان امور قرآنی نمایاندن زیبایی‌ها و جاذبه‌های قرآن به مردم است.
وی افزود: برگزاری مسابقات قرآنی در رشته‌های مختلف و با سبک‌ها و شیوه‌های مختلف کار خوبی است که تأثیر زیادی هم در رفع مهجوریت از قرآن داشته است.
محسن عباسیان با اشاره به اینکه در همه آیات قرآن کریم موضوع هدایتگری مشهود است، اظهار کرد: طبق آیات، قرآن برنامه زندگی است و اکثر آیات قرآن جنبه عملیاتی هدایت را مد نظر دارد و در جاهایی هم فضیلت قرائت قرآن، اعجاز بودن، نحوه نزول، تقدس و عظمت قرآن و موارد دیگری را بیان می‌کند و در یک نگاه ولو سطحی می‌توان دریافت که همه اینها مقدمه‌ای بوده که مردم را متوجه برنامه‌های کاربردی قرآن کند.
وی با اشاره به مهجوریت قرآن کریم گفت: اگر نگاه عموم مردم به قرآن کریم نگاه درستی باشد این مهجوریت رفته رفته از بین می‌رود و نگاه درست همان است که انسان باور کند برای زندگی نیاز به قرآن دارد اما برای ایجاد این باور لازم است مردم با قرآن و زیبایی‌های آن آشنا شوند و گرد قرآن جمع بشوند تا به سراغ لایه‌های بعدی آن بروند.
مدیر مجمع قاریان و حافظان هلال تصریح کرد: اولین وظیفه متولیان امور قرآنی نمایاندن زیبایی‌ها و جاذبه‌های قرآن به مردم است که برگزاری مسابقات قرآنی در رشته‌های مختلف و با سبک‌ها و شیوه‌های مختلف کار خوبی است که تأثیر زیادی هم در رفع مهجوریت از قرآن داشته است.
وی خاطرنشان کرد: قرآن پژوهان باید تفسیر آیات را بروز کنند و دستورات قرآنی را متناسب با نیاز جامعه طبقه‌بندی و در دسترس مردم قرار دهند و از همه مهم‌تر اینکه ابزارهای تبلیغی و آموزشی نیز باید بروز باشد.
مدیر مجمع قاریان و حافظان هلال گفت: اول باید در مردم احساس نیاز به قرآن را زنده کرد و این امر به زمان نیاز دارد، چرا که انسان‌ها عموماً به دنبال لذت‌ها و منافع در دسترس و سهل الوصول هستند و اکثریت مردم به عاقبت کار توجهی ندارند.
عباسیان، یادگیری آموزه‌های قرآنی و عمل به برنامه‌های قرآنی را از آن دسته منافعی بیان کرد که آرام آرام و به تدریج در زندگی تأثیر می گذارد و ارائه دهندگان مفاهیم قرآنی باید عامل به قرآن باشند.
وی افزود: مردم دنبال الگوها هستند و سخنرانی‌ها و موعظه‌هایی که در گوینده آن عمل نباشد تأثیرش در حد صفر است؛ پس باید کسانی به مردم برنامه‌ها و مفاهیم قرآنی را ارائه کنند که خود متخلق به اخلاق قرآنی باشند.
مدیر مجمع قاریان و حافظان هلال تصریح کرد: خوشبختانه حفظ و قرائت قرآن کریم که اولین قدم ورود به دریای عمیق قرآن است در کشور ما رونق نسبی پیدا کرده، اما این کافی نیست و آنچه که راه را برای دستیابی به گوهرهای ناب قرآنی و زندگی به رنگ قرآن هموار می‌کند این است که از سطح این دریا آرام آرام به عمق برویم و این معنای واقعی تدبر و تفکر است.
عباسیان افزود: هر چند تلاوت و حفظ به تنهایی نیز ثواب و فضیلت دارد، اما مانند چراغی است که اگر از نور آن استفاده‌ای نشود و فقط به داشتن آن چراغ افتخار کنیم بی فایده است.
وی خاطر نشان کرد: تدبر و تفکر نه تنها در قرآن بلکه در همه آیات و مخلوقات خداوند لازمه زندگی است و وجه تمایز انسان با سایر مخلوقات همین قوه تفکر است و چه کتابی بهتر از قرآن که با تفکر و تدبر در آن راه زندگی مان را بجوییم.
مدیر مجمع قاریان و حافظان هلال در ادامه گفت: برای ورود به قرآن و عرضه مفاهیم قرآنی به مردم ابتدا باید جلوه‌ای از زیبایی‌های آن را به مردم ارائه کرد و برگزاری این مسابقات قرانی یکی از همین زیبایی‌هاست.
محسن عباسیان با بیان اینکه شرکت کنندگان در مسابقه ابتدا باید خود را به ادب قرآنی آراسته کنند گفت: گرم کردن بازار قرآن، پر کردن درو دیوار از تبلیغات قرآنی و ایجاد موجی قرآنی میان دنیای مادیات، حرکت زیبایی است که می‌تواند مطلع حرکت به سوی جامعه استاندارد قرآنی باشد.
وی اظهار داشت: کودکان، نوجوانان و حتی جوانان ما دلی پاک و بسیار بسیار نزدیک به آسمان دارند ولی سن ایشان اقتضا می‌کند که کنجکاو و بدنبال نوآوری باشند وظیفه ماست قبل از اینکه زرق و برق‌های شیطانی و محتواهای بی فایده و بعضاً ضد انسانی، این عزیزان را به خود مشغول کند، با استفاده از ابزارها و فناوری‌های محبوب و با محتوای تربیتی و قرآنی، اقدام به جذب آن‌ها کنیم.
مدیر مجمع قاریان و حافظان هلال تصریح کرد: مسابقات، شیوه خوبی است به شرطی که هدفمند و آینده داشته باشد و نیازهای شرکت کنندگان را نیز در نظر بگیرد.
وی افزود: شرکت کنندگان مسابقات چه برندگان و چه سایرین نباید بعد از مسابقه رها شوند و مدارس یکی از محوری‌ترین نقطه شروع این مسابقات هستند.
عباسیان ادامه داد: نقطه شروع نه به این معنا است که ما همه هزینه و سرمایه خود را برای نقطه پایان بگذاریم بلکه شروع باید شروع محوری باشد تا دانش‌آموز احساس کند چه از این مرحله بالاتر برود و چه نرود برای خودش توشه‌ای برداشته و بهره‌ای برده است.
گفتنی است چهل و دومین مسابقات ملی قرآن کریم از ۶ تا ۱۱ مهر ماه در بخش برادران و از ۱۱ تا ۱۹ مهر ماه در بخش خواهران به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.