تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶
کد خبر : 7465

لزوم برگزاری نشست مشترک میان سفرای آفریقایی و مدیران اصفهان برای تبادلات تجاری و فرهنگی

لزوم برگزاری نشست مشترک میان سفرای آفریقایی و مدیران اصفهان برای تبادلات تجاری و فرهنگی

در دیدار سفیرآفریقای جنوبی با شهردار اصفهان مطرح شد: لزوم برگزاری نشست مشترک میان سفرای آفریقایی و مدیران اصفهان برای تبادلات تجاری و فرهنگی به گزارش دنیای اسرار:در دیدار شهردار اصفهان و سفیر آفریقای جنوبی در ایران، زمینه های برگزاری نشست مشترک بین مسئولان اصفهان و آفریقا برای تبادلات حوزه های فرهنگی و اقتصادی، مورد

Print Friendly, PDF & Email

در دیدار سفیرآفریقای جنوبی با شهردار اصفهان مطرح شد:

لزوم برگزاری نشست مشترک میان سفرای آفریقایی و مدیران اصفهان برای تبادلات تجاری و فرهنگی

به گزارش دنیای اسرار:در دیدار شهردار اصفهان و سفیر آفریقای جنوبی در ایران، زمینه های برگزاری نشست مشترک بین مسئولان اصفهان و آفریقا برای تبادلات حوزه های فرهنگی و اقتصادی، مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهاد تشکیل چنین نشستی از سوی شهردار اصفهان پیشنهاد شد.

به گزارشاداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی در دیدار سفر آفریقای جنوبی و هیأت همراه با اشاره به اینکه اصفهان یکی از بزرگترین و تاریخی ترین شهرهای ایران است که در دو دوره تاریخی پایتخت ایران بوده است، اظهار کرد:امیدواریم زمینه حضور گردشگران اصفهانی در آفریقای جنوبی و گردشگران این منطقه درشهر اصفهان فراهم شود.

وی با اشاره به علاقه خود به شخصیت نلسون ماندلا و یادآوری او در کلاس های درس دانشگاه به عنوان یک قهرمان محبوب، گفت: امیدوارم از این سرمایه در جهت کمک به بشریت و آفریقای جنوبی استفاده شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه امیدوارم با حضور سفیر آفریقای جنوبی در اصفهان زمینه صدور آسان ویزا برای گرشگران اصفهانی فراهم شود، تصریح کرد: ما با بسیاری از شهرهای دنیا عقد خواهرخواندگی داریم اما تاکنون با هیچ شهری از آفریقای جنوبی چنین پیمانی را امضا نکرده ایم که امیدواریم این دیدار زمینه خواهرخواندگی میان اصفهان و یکی از شهرهای همسطح با اصفهان در آفریقای جنوبی را ایجاد کند. اما بیش از آن به دنبال برقراری ارتباطات میان اصفهان و کشورهای شرق و جنوب آفریقا و توسعه تبادلات فرهنگی و تجاری هستیم نه خواهرخواندگی صرف؛  

وی با اشاره به اینکه به منظور برقراری ارتباطات میان اصفهان و کشورهای شرق و جنوب آفریقا بهتر است یک نشست مشترک میان سفرا و مسئولان اصفهان برگزار تا در حوزه های فرهنگی، گردشگری و اقتصادی تفاهم نامه هایی منعقد شود، تصریح کرد: اصفهان فرصت های تبادل دانشجو، صنایع دستی و گردشگر را دارد.

نوروزی بیان کرد: اصفهان چندین دانشگاه مادر دارد که ظرفیت بزرگی در حوزه فرهنگی به شمار می رود و پیشنهاد می شود در سفر خود به اصفهان از یکی از دانشگاه های اصفهان به ویژه دانشگاه اصفهان بازدید داشته و با مسئولان آن گفت و گو کنید.  

شهردار اصفهان به ظرفیت شرکت های دانش بنیان اصفهان و شهرک علمی – تحقیقاتی برای حضور در پروژه های تحقیقاتی آفریقای جنوبی اشاره کرد و افزود: در ماه ژوئن اصفهان میزبان برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی است که از همین جا از شما برای حضور در این رویداد دعوت می کنم. 

وی بیان کرد: همچنین از نماینده وزارت امور خارجه در اصفهان درخواست می کنم، زمینه های همکاری میان کشورهای آفریقای جنوبی و شرقی را بررسی و نشستی مشترک را در تهران با حضور سفرای این کشورها ترتیب دهند.

*خدمات امام خمینی در آفریقای جنوبی تداوم یابد

در ادامه این نشست، “ویکا خومالو”، سفیر آفریقای جنوبی در ایران، با اشاره به اینکه بازدید از شهر اصفهان ما را بسیار هیجان زده کرد، اظهار کرد: با توجه به اینکه در آفریقای جنوبی تمرکز ما روی دانش و فناوری است بنابراین فرصت خوبی برای حضور دانشجویان آفریقایی در اصفهان برای تحصیلات تکمیلی وجود دارد.

وی ادامه داد: مرکز علوم، نوآوری و تحقیقات آفریقای جنوبی، عالی ترین موسسه در زمینه علوم و تحقیقات و یکی از دستاوردهای آن پرتاب ماهواره هواشناسی به فضا است.  

سفیر آفریقای جنوبی در ایران افزود: با توجه به اینکه اصفهان دارای پتانسیل های معدنی، گردشگری و فناوری است، برای خواهرخواندگی با اصفهان شهر ژوهانسبورگ را پیشنهاد می دهم.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۹ کشور آفریقایی در تهران سفارت خانه دارند، اظهار کرد: با تکیه بر همین ظرفیت گروه دیپلماتیک سفرای آفریقایی تشکیل شده است که سفیر کنیا ریاست این گروه را بر عهده دارد.

ویکا خومالو با بیان اینکه ایران و آفریقای جنوبی توافق نامه ای را برای تسهیل صدور ویزا آماده کرده اند که باید در ۶ ماه آینده به امضا برسد، گفت: در آینده نیز مقامات آفریقای جنوبی برای همکاری های مشترک در زمینه گردشگری به تهران سفر خواهند کرد.    

وی همچنین به شخصیت جهانی نلسون ماندلا به عنوان یک نشان بین المللی اشاره کرد و گفت: امیدوارم خدماتی که امام خمینی و نلسون ماندلا در آفریقای جنوبی پایه ریزی کردند همچنان ادامه داشته باشد چراکه شخصیت نلسون ماندلا با اعطای مدرک افتخاری دکترای سیاسی از سوی رهبر ایران مورد تجلیل قرار گرفت.

*حضور مسئولان گردشگری آفریقای جنوبی در ایران برای همکاری های مشترک

در ادامه این نشست، “سارا دین”، رایزن بازرگانی سفارت آفریقای جنوبی در ایران با بیان اینکه در نوروز سال گذشته مسافران زیادی از اصفهان به آفریقای جنوبی سفر کردند، تصریح کرد: درصدد هستیم مسئولان گردشگری آفریقای جنوبی را به اصفهان بیاوریم تا با شرکت های گردشگری ایرانی همکاری داشته باشند.

وی بیان کرد: با اعمال تحریم های آمریکا توجه ما به سمت شرکت های کوچک ایرانی معطوف شده و درصدد شناسایی شرکت های متوسط و کوچک برای همکاری های معدنی هستیم.  

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.