تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷
کد خبر : 6331

لزوم بومی سازی تکنولوژی کوره بلند ، برای بهره گیری از ذخایر استراتژیک زغال سنگ کشور

لزوم بومی سازی تکنولوژی کوره بلند ، برای بهره گیری از ذخایر استراتژیک زغال سنگ کشور

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان در نمایشگاه و جشنواره ملی فولاد عنوان کرد لزوم بومی سازی تکنولوژی کوره بلند ، برای بهره گیری از ذخایر استراتژیک زغال سنگ کشور دنیای اسرار:مهندس یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در حاشیه اولین نمایشگاه و جشنواره ملی فولاد ایران ، به پتانسیل های بالای ایران برای بومی سازی

Print Friendly, PDF & Email

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان در نمایشگاه و جشنواره ملی فولاد عنوان کرد

لزوم بومی سازی تکنولوژی کوره بلند ، برای بهره گیری از ذخایر استراتژیک زغال سنگ کشور

دنیای اسرار:مهندس یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در حاشیه اولین نمایشگاه و جشنواره ملی فولاد ایران ، به پتانسیل های بالای ایران برای بومی سازی تولید فولاد به شیوه کوره بلند اشاره نمود و گفت : بومی سازی تکنولوژی کوره بلند یک ضرورت برای کشور است . این امر با توجه به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تن ذخایر زغال سنگ کشور که بخش عمده آن کک شو است ، از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان ، استقبال از نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد را خوب توصیف نمود و گفت : این نمایشگاه ، محمل خوبی برای ارائه فرصت های بومی سازی و حمایت از تولید داخلی است .

وی افزود : کشور ما با توجه به احداث ذوب آهن اصفهان در دهه ۵۰ ، بیش از نیم قرن در صنعت فولاد کشور تجربه دارد و لذا برگزاری این نمایشگاه با موضوع بومی سازی بسیار ضروری است و حتی می توانست زودتر هم انجام شود .

مهندس یزدی زاده نقش ذوب آهن اصفهان در شکل گیری صنایع فولادی کشور در جای جای ایران اسلامی را بی بدیل دانست وگفت : دوره راه اندازی ذوب آهن با دوره آغاز تکنوکراسی در ایران و یکی از تاثیرگذارترین ادوار در صنعتی شدن کشور مصادف می باشد . صنعت کشور با راه اندازی ذوب آهن ریشه گرفت، جوانه زد ، گل انداخت و بلوغ خود را پس از انقلاب طی کرد. بنابراین این صنعت صرف نظر از پایه بودن برای صنعت کشور، توانست صنایع بالادست و پایین دست خود را توسعه و شکوفایی آن را رقم بزند.

وی افزود : این مجتمع عظیم صنعتی با پیشینه نیم قرن فعالیت خود ، همواره بومی سازی را به عنوان اولویت اصلی مورد توجه قرار داده است و به ویژه این تفکر یکی از برنامه های شرکت پس از انقلاب بود. پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، در تامین قطعات و تجهیزات مشکلی وجود نداشت، ولی با آغاز تحریم های استکبار و همچنین شروع جنگ تحمیلی، تمرکز بر روی ساخت قطعات و تجهیزات در بالادست و پایین دست آغاز شد و کارگاه های ساخت شرکت در تمامی بخش های تولید این توفیق را به دست آورد.

مهندس یزدی زاده تاکید کرد : ذوب آهن اصفهان به عنوان مادر صنعت فولاد کشور ، حمایت از صاحبان ایده و سازندگان داخلی قطعات را با جدیت دنبال می کند . در این راستا بخشی در قالب شورای عالی تحقیقات شرکت و بخشی هم در قالب ارتباط با دانشگاهها و پذیرش پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکترا  فعالیت می کنند . ضمن اینکه ارتباط با شرکت های دانش بنیان نیز از برنامه های شرکت در جهت توسعه بومی سازی خارج از شرکت می باشد.

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان یادآور شد :با توجه به تداوم تحریم های استکبار و ضرورت توسعه شرکت و افزایش رقابت در عرصه داخلی و خارجی و همچنین توان بالای کارشناسان و متخصصان داخلی، موضوع توسعه بومی سازی ، یک الزام و نه یک انتخاب است. بنابراین جمیع جهات یادشده شرکت را به انجام و توسعه بومی سازی تشویق خواهد کرد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.