تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
کد خبر : 29136

لزوم حمایت از کارشناسان و مسوولان فنی صنایع غذایی به عنوان سفیران سلامت محصولات غذایی

لزوم حمایت از کارشناسان و مسوولان فنی صنایع غذایی به عنوان سفیران سلامت محصولات غذایی

در جلسه با معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مطرح شد: لزوم حمایت از کارشناسان و مسوولان فنی صنایع غذایی به عنوان سفیران سلامت محصولات غذایی به گزارش دنیای اسرار:در جلسه مدیران سازمان و با معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که در تاریخ ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ برگزار شد، موانع پیش

Print Friendly, PDF & Email

در جلسه با معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مطرح شد: لزوم حمایت از کارشناسان و مسوولان فنی صنایع غذایی به عنوان سفیران سلامت محصولات غذایی

به گزارش دنیای اسرار:در جلسه مدیران سازمان و با معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که در تاریخ ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ برگزار شد، موانع پیش روی کارشناسان صنایع غذایی و مسوولان فنی صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی استان مورد بحث قرار گرفت.

مهندس تقی‌پور، رییس سازمان در این جلسه مهمترین مشکلات مسوولان فنی غذایی، آرایشی و بهداشتی استان را
۱- عدم امنیت و ثبات شغلی مسوولان فنی
۲- رابطه مستقیم مالی کارفرما و کارشناسان و مسوولان فنی
۳- عدم تناسب بین سطح و رتبه‌بندی واحدهای تولیدکننده­ مواد و فراورده­‌های غذایی و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی با سطح و رتبه مسوولان فنی
۴- عدم وجود نظام تعیین دستمزد و حقوق و مزایای مسوولان فنی
برشمرد و خواستار همکاری معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای رفع این موانع به منظور حمایت از مسوولان فنی صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی به عنوان سفیران سلامت محصولات غذایی استان شد.

رییس سازمان همچنین به منظور ارتقای جایگاه دانش و ایجاد فرصت‌های اشتغال جدید و پایدار در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی استان پیشنهاد کرد:
۱- با توجه به این‌که تهیه طرح‌های توجیهی، فنی و اقتصادی برای ایجاد و احداث واحدهای تولیدی و خدماتی از جمله مدارک ضروری برای آگاهی سرمایه‌گذاران از وضعیت تولید، بازگشت سرمایه و ایجاد ارزش افزوده می‌باشد، الزاماً از دانش کارشناسان صنایع غذایی دارای پروانه اشتغال معتبر در این خصوص برای تهیه طرح‌ها در فرایند صدور پروانه تاسیس واحد استفاده شود.
۲- با توجه به این‌که جانمایی استقرار بخش‌های مختلف واحد تولیدی از جمله سالن‌های تولید و بسته‌بندی، انبارها، بخش‌های سرویس دهنده و تاسیسات، قسمت‌های رفاهی، آزمایشگاه، واحد تعمیرات و… بر اساس اصول زیست محیطی، ویژگی‌های محل احداث، موقعیت جغرافیایی، محوطه و اطراف کارخانه، صرفاً در زمره تخصص کارشناسان صنایع غذایی است و رعایت اصول مربوطه در افزایش بهره‌وری واحد و صرفه‌جویی در هزینه‌ها بسیار موثر خواهد بود، کلیه نقشه‌های جانمایی واحدهای صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی الزاماً توسط مهندسان مشاور صنایع غذایی دارای پروانه اشتغال معتبر تهیه و در اختیار بهره‌بردار قرار گیرد.
۳- نظارت بر رعایت ضوابط فنی و بهداشتی در زمان احداث واحدهای تولیدی محصولات صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی از طریق کارشناسان صنایع غذایی دارای پروانه اشتغال معتبر صورت پذیرد و گزارشات مرحله‌ای آن به مراجع مربوطه ارسال شود.
۴- به منظور تسهیل و تسریع در ارایه خدمات به متقاضیان و سرمایه‌گذاران، مراحل مربوط به تشکیل پرونده و بازدیدهای کارشناسی محل احداث طرح‌های صنایع غذایی توسط مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی دارای کارشناس صنایع غذایی صورت پذیرد.

در این جلسه موارد زیر نیز مورد توافق قرار گرفت:
۱- ضوابط ایجاد تناسب بین سطح و رتبه­‌بندی واحدهای تولیدکننده­ مواد و فراورده­‌های غذایی و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی با سطح و رتبه­ مسوول فنی تدوین شود.
۲- نظام تعیین دستمزد و حقوق و مزایای مسوولان فنی تدوین شود.
۳- از ظرفیت­‌هایسامانه سانکایا صندوق مشترک استان­‌های سازمانبرای قطع ارتباط مالی کارفرما و کارشناسان صنایع غذایی استفاده شود.
۴- از ظرفیت انجمن صنفی مسوولین فنی صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی در برنامه‌ریزی‌های مرتبط با فعالیت کارشناسان صنایع غذایی استان استفاده شود.

در این جلسه همچنین در خصوص استفاده از دانش و تخصص کلینیک‌های گیاه‌پزشکی استان به منظور انجام فرایند نمونه‌برداری محصولات گل‌خانه‌ای به منظور انجام آزمایشات برای مصارف صادراتی توافق شد.

شایان ذکر این جلسه معاون آموزشی و فنی، معاون اداری و مالی، مدیر صدور مجوز و پروانه‌ها و مجری امور شاغلین حرفه ای سازمان و مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز به بیان نظرات و دیدگاه های خود در خصوص موضوعات مرتبط با فعالیت کارشناسان صنایع غذایی و فرصت‌های همکاری به منظور رفع مشکلات موجود در این خصوص و استفاده از دانش کارشناسان صنایع غذایی با هدف تامین سلامت و امنیت غذایی کشور پرداختند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.